• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
4

برگزاری جشنواره آش‌های سنتی ماه رمضان در ملایر+ تصاویر

  • کد خبر : 180440
  • 07 فروردین 1402 - 11:13
برگزاری جشنواره آش‌های سنتی ماه رمضان در ملایر+ تصاویر

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ملایر گفت: جشنواره آش‌های سنتی ویژه ماه مبارک رمضان در ملایر برگزار شد. به گزارش عصرهمدان؛ ابراهیم جلیلی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر با اشاره به برگزاری جشنوره آش ویژه ماه رمضان در ملایر اظهار کرد: با توجه به تقارن عید نوروز […]

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ملایر گفت: جشنواره آش‌های سنتی ویژه ماه مبارک رمضان در ملایر برگزار شد.

به گزارش عصرهمدان؛ ابراهیم جلیلی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر با اشاره به برگزاری جشنوره آش ویژه ماه رمضان در ملایر اظهار کرد: با توجه به تقارن عید نوروز و ماه مبرک رمضان این جشنواره همزمان با افطار در رستوران سنتی نبی‌خان برگزار شد.

وی افزود: در این جشنواره برنامه‌های متنوع از جمله اجرای موسیقی سنتی و شعر خوانی به گویش ملایری در راستای احیای سنت‌های ملایر برگزار شد.

جلیلی بیان کرد: شرکت‌کنندگان جشنواره آش ویژه ماه رمضان با پخت غذاهای محلی از جمله آش ترش، آش دوغ، آش جو، آش رشته، حلیم، شله زرد، و کوفته با هم به رقابت پرداختند و در پایان به ۵ نفر از برگزیدگان هدایایی اهدا شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی و احیای غذاهای سنتی و بومی، ترویج پخت و سرو غذاهای سنتی و بازگشت این غذاها به سفره مردم و نیز ایجاد نشاط اجتماعی در بین مردم عنوان کرد.

انتهای پیام/گ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=180440
  • دیدگاه‌ها برای برگزاری جشنواره آش‌های سنتی ماه رمضان در ملایر+ تصاویر بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.