• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
0

برنامه ترکی زبان “مثبت بهار” تولید شود تا در شبکه استانی پخش کنیم/ساخت سریال “عاقبت کار”

  • کد خبر : 88130
  • 21 مهر 1399 - 8:58
برنامه ترکی زبان “مثبت بهار” تولید شود تا در شبکه استانی پخش کنیم/ساخت سریال “عاقبت کار”

نشست مهدی دهقان نیری و هیئت همراه با اعضای شورا، شهردار ، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد و فرماندار بهار و تعدادی از فعالان اجتماعی شهر بهار در سالن جلسات شهرداری بهار برگزار شد و دهقان نیری در این نشست، خبر از ساخت مجموعه های تلویزیونی به همت صدا و سیمای مرکز همدان داد. به […]

نشست مهدی دهقان نیری و هیئت همراه با اعضای شورا، شهردار ، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد و فرماندار بهار و تعدادی از فعالان اجتماعی شهر بهار در سالن جلسات شهرداری بهار برگزار شد و دهقان نیری در این نشست، خبر از ساخت مجموعه های تلویزیونی به همت صدا و سیمای مرکز همدان داد.

به گزارش عصر همدان، در نشست مهدی دهقان نیری، مدیرکل صدا و سیمای مرکز همدان با فعالان اجتماعی شهر بهار که عصر روز گذشته در سالن جلسات شهرداری برگزار شد، هر یک از اعضای حاضر به بیان انتقادها و پیشنهادهایی در برنامه های صداوسیمای مرکز همدان پرداختند.

کمبود برنامه های صدا و سیمای همدان به زبان ترکی یکی از مسائلی بود که اکثر اعضا بر آن تاکید داشتند و با نام بردن از شهرستانهایی مانند بهار، کبودراهنگ، رزن و برخی روستاهای اطراف تویسرکان، ملایر و همدان گویش اکثریت مردم استان به خصوص شمال استان را ترکی برشمرده و خواستار توجه ویژه به این گویش در صدا و سیمای مرکز استان بودند.

از رفتار و نگاهی تحقیرآمیز به گویش های محلی همچون ترکی در سریال های صدا و سیما که در آن همواره افرادی که دارای گویش ترکی یا محلی هستند همواره در نقش زیر دست می باشند،  انتقاد شد.

همچنین استفاده ابزاری از هنرمندان در صدا و سیما و دیده نشدن دیگر هنرمندان، تولید محتوای هیئات مذهبی و عدم پخش این برنامه ها، توجه به فرهنگ و آداب و رسوم مردم بهار، تهیه گزارش های خبری از مشکلات، ظرفیت ها،محصولات خاص شهرستان، جشنواره ها و اماکن منحصربفرد در برنامه های صدا و سیما در دیگر مواردی بود که در این نشست مطرح شد.

دکتر مهدی دهقان نیری، مدیر صدا و سیمای استان در این نشست به برخی سوالات پاسخ داد و اظهار داشت: در شبکه استانی ۲۳ الی ۲۴ نفر بهاری داریم که همه دغدغه بهاری ها را دارند و هرازگاهی پیشنهاداتی در این زمینه ارائه می دهند، که از آن جمله می توان به مستند شاعر شهر بهار و سید مصطفی اشاره کرد و هم اکنون از مستند فراتر رفته و قرار است سریال عاقبت کار در لالجین ساخته شود که ظرفیت شهرستان بهار در آن دیده خواهد شد.

دهقان نیری افزود: شبکه استانی زبان گویای تک تک شهرستانهاست و روی همه این ظرفیت ها کار شده به غیر از زبان ترکی؛ چراکه ما موظفیم به زبان غالب مردم برنامه سازی کنیم درصورتی که طبق آمار ۲۳ درصد جمعیت استان ترک زبانند و طبق ضوابطی که از بالا به ما می رسد ما نیز مکلفیم که همه برنامه ها را به شکل زبان غالب بسازیم، اگر اکثریت مردم ترک زبان بودند کار ما راحتتر بود و مثل برخی از شبکه های استانی به زبان غالب برنامه می ساختیم و مخاطبین بیشتری هم داشتیم.

وی در خصوص برخی برنامه ها با گویش ترکی افزود: ما مدت دو سال است که به دنبال راه اندازی یک بخش خبری به زبان ترکی هستیم و به زودی در حوزه رادیو برنامه ترک زبانان را راه اندازی خواهیم کرد.

وی در پی پیشنهادات ارائه شده در استفاده از ظرفیت هنرمندان شهرستان پیشنهاد تولید و ضبط برنامه مختص شهرستان بهار با نام مثبت بهار با استفاده از ظرفیت هنرمندان ، ادبا و متخصصین بهار را داد و قول پخش این برنامه را به صورت هفتگی از شبکه استانی داد و افزود: ما از برنامه شهرستان ها استقبال می کنیم و به جای اینکه مجبور به پخش تکرار فیلم سینمایی شویم به جای آن از تولیدات شهرستان ها استفاده می کنیم.

انتهای پیام/ک

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=88130
  • دیدگاه‌ها برای برنامه ترکی زبان “مثبت بهار” تولید شود تا در شبکه استانی پخش کنیم/ساخت سریال “عاقبت کار” بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.