• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
5
فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان:

برنامه‌های کنگره شهدا در راستای فضاسازی ارزشی برگزار می‌شود

  • کد خبر : 189053
  • 13 تیر 1402 - 15:54
برنامه‌های کنگره شهدا در راستای فضاسازی ارزشی برگزار می‌شود
فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان گفت: برنامه‌های در نظر گرفته شده برای دومین کنگره ملی هشت هزار شهید والامقام استان همدان در راستای فضاسازی ارزشی برگزار می‌شود.

به گزارش عصر همدان؛ سردار مظاهر مجیدی ظهر امروز در جلسه هماهنگی و ستاد پشتیبانی کنگره ملی شهدای استان همدان اظهار کرد: ستاد دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ کار خود را آغاز کرده و برنامه‌های این کنگره در راستای فضاسازی ارزشی، تجلیل از حماسه‌سازان و بیان حماسه‌ها، تولیدات آثار ماندگار فرهنگی و ایجاد جریان در فضای فرهنگ عمومی کشور در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه عنوان کرد: سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که مأموریت مهم نشر و توسعه ارزش‌ها و فرهنگ جهاد و شهادت را عهده‌دار شده، مصمم است با تعامل سازمان‌ها و موسسات فرهنگی کشور و ایجاد همگرایی در بین آنان و نیز هماهنگی و تعامل با رده‌های داخلی به ویژه در رده‌های سازمان بسیج مستضعفین، برنامه‌های خود را در حوزه‌های گوناگون با عنوان بزرگداشت شهدای استان برگزار کند.

سردار مجیدی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه یاد شهیدان نباید در جامعه ما از ذهنیت خارج شود، افزود: شورای سیاست‌گذاری کنگره شهدای استان به ریاست آیت‌الله حبیب‌اله شعبانی نماینده ولی فقیه در استان، ستاد کنگره شهدای استان به ریاست علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندارد همدان، دبیرکل کنگره به ریاست فرمانده سپاه انصارالحسین(ع)، سردار مهدی فرجی دبیر ستاد اجرایی کنگره و سرهنگ رسول کرمی مدیر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج استان به عنوان مسئول دبیرخانه ستاد کنگره شهدا هستند.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان تصریح کرد: سرفصل‌های اصلی فعالیت‌های کنگره شهدا، در قالب تولیدات ماندگار فرهنگی، ساخت آثار ماندگار نمادین، تحقیقات علمی و پژوهشی، بازدیدها، گردهمایی‌ و تجلیل‌ها، برگزاری همایش و جشنواره و مراسمات، تبلیغات و فضاسازی و برگزاری نمایشگاه‌هاست.

وی معرفی نقش استان در جنگ، برگزاری مسابقات در زمینه‌های مختلف، جمع‌آوری آثار شهدا، فعالیت‌ در فضای مجازی، انعکاس مطبوعاتی در رسانه، ارائه خدمات اجتماعی و برگزاری اجلاسیه را از دیگر سرفصل‌های فعالیت‌های کنگره شهدا برشمرد.

سردار مجیدی با بیان اینکه نخستین کنگره شهدای استان همدان در سال ۸۹ با فعالیت ۱۸ کمیته برگزار شد، اذعان کرد: در این راستا بیش از ۷۴ جلسه شورای سیاست‌گذاری و اجرایی کنگره برای برنامه‌ریزی و پیگیری مستمر فعالیت‌ها و بیش از یک هزار و ۳۷۷ یادواره مختلف قشری در سطح استان به یاد شهدای گرانقدر برگزار شد.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با اشاره به تدوین و چاپ ۱۵۳ عنوان کتاب شامل زندگی‌نامه شهدا و خاطرات رزمندگان و کتاب عکس و نقش استان در دفاع مقدس با تیراژ یک تا ۵ هزار نسخه در نخستین کنگره شهدا افزود: طراحی و چاپ ۸ هزار بلوک تمبر ۱۶ قطعه‌ای شهدای استان، تکمیل و تجهیز باغ موزه دفاع مقدس استان همدان، طراحی، ساخت و نصب ۱۲ طرح عمرانی با عنوان یادمان شهدا در مراکز شهرستان‌ها از دیگر اقدامات نخستین کنگره بود.

وی از تولید ۲۰۰ برنامه تلویزیونی و رادیویی ویژه سرداران و رزمندگان شهید در نخستین کنگره شهدای استان خبر داد و تصریح کرد: به همین مناسبت ۸ هزار اصله نهال (درخت) به یاد شهدای استان کاشته شد. سردار مجیدی با اشاره به ساخت تندیس منبت کاری شده ویژه اجلاسیه، مزین به تصاویر ۲۸ تن از سرداران و امیران شهید، ادامه داد: برگزاری جام بین‌المللی فوتبال با عنوان جام شهدا و جشنواره کشوری “شعر رنگ خاک، بوی سیب”، روایتگری ۳۱۳ راوی فتح در مدارس، مسابقات دوومیدانی ۸ هزار نفری دانش‌آموزان با نام رهروان شهدا و اجرای مراسم اجلاسیه به مدت ۵ شب از اقدامات شاخص نخستین کنگره شهدای استان همدان بود.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=189053
  • دیدگاه‌ها برای برنامه‌های کنگره شهدا در راستای فضاسازی ارزشی برگزار می‌شود بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.