• امروز : جمعه - ۴ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 24 May - 2024
0

برداشت ۸۰۰ تن دانه آفتابگردان در نهاوند

  • کد خبر : 24283
  • 10 مهر 1398 - 12:56
برداشت ۸۰۰ تن دانه آفتابگردان در نهاوند

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت: کشاورزان نهاوندی امسال بیشترین میزان تولید دانه آفتابگردان در استان همدان را با تولید ۸۰۰ تن به خود اختصاص دادند. علی کمالی نژاد در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ گفت: در شهرستان نهاوند در کنار برداشت محصولات باغی و زراعی تولید دانه‌های روغنی نیز در دستور کار قرار دارد. وی […]

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت: کشاورزان نهاوندی امسال بیشترین میزان تولید دانه آفتابگردان در استان همدان را با تولید ۸۰۰ تن به خود اختصاص دادند.

علی کمالی نژاد در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ گفت: در شهرستان نهاوند در کنار برداشت محصولات باغی و زراعی تولید دانه‌های روغنی نیز در دستور کار قرار دارد.

وی اظهار داشت: در سال زراعی جاری ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی نهاوند به کشت آفتابگردان اختصاص‌یافته است که بیشترین میزان در سطح استان است.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند افزود: این کشت به علت کم آب بر بودن و کم‌هزینه بودن موردتوجه کشاورزان قرار می‌گیرد.

وی اظهار داشت: امسال پیش‌بینی می‌شود ۸۰۰ تن دانه روغنی آفتابگردان در شهرستان نهاوند تولید و به بازار مصرف و کارخانه‌های روغن‌کشی منتقل شود.

کمالی نژاد گفت: در نهاوند دو نوع آجیلی و روغنی دانه آفتابگردان تولید می‌شود که نوع آجیلی آن به مصرف داخل و شهرهای اطراف می‌رسد.

وی بیان داشت: خوشبختانه با توجه به وجود کارخانه روغن در نهاوند نوع روغنی آن نیز برای روغن‌کشی به این کارخانه روغن منتقل می‌شود و برای فروش آن مشکلی نیست.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند افزود: دانه آفتابگردان در بهار کشت و در پاییز برداشت می‌شود و در هر هکتار بیش از ۲ تن برداشت می‌شود.

وی اظهار داشت: از ضایعات این کشت نیز برای خوراک دام استفاده می‌شود.

کمالی نژاد در پایان بابیان اینکه تولید امسال در نهاوند ۳۰ درصد بیشتر از سال گذشته است، گفت: بیش از ۴۰ درصد هر دانه آفتابگردان به روغن تبدیل می‌شود.

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=24283
  • دیدگاه‌ها برای برداشت ۸۰۰ تن دانه آفتابگردان در نهاوند بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.