• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
2

برای استقرار عدالت و احقاق حقوق عامه شبانه روز نمی شناسیم

  • کد خبر : 118367
  • 01 تیر 1400 - 8:37
برای استقرار عدالت و احقاق حقوق عامه شبانه روز نمی شناسیم

دادستان مرکز استان همدان در پیامی به مناسبت آغاز هفته قوه قضائیه گفت: با استعانت از خداوند عادل همه ما در خدمت مردم هستیم تا حقوقشان ضایع نشود و در این راه مشکلات و سختی ها را به جان می خریم. به گزارش عصرهمدان؛ «حسن خانجانی موقر » دادستان مرکز استان همدان در پیامی فرارسیدن […]

دادستان مرکز استان همدان در پیامی به مناسبت آغاز هفته قوه قضائیه گفت: با استعانت از خداوند عادل همه ما در خدمت مردم هستیم تا حقوقشان ضایع نشود و در این راه مشکلات و سختی ها را به جان می خریم.

به گزارش عصرهمدان؛ «حسن خانجانی موقر » دادستان مرکز استان همدان در پیامی فرارسیدن هفته قوه قضائیه را به تلاشگران این عرصه تبریک گفت.

در این پیام آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَ إِنْ حَکَمْتَ فَاحْکُمْ بَیْنَهُمْ بِالْقِسْطِ إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُقْسِطِینَ

( آیه ۴۲ سوره مبارکه مائده.)

امام علی(ع) می فرمایند: عدل سنگ زیرین بنیاد اسلام است.یکی از ارکان اساسی جمهوری اسلامی ایران دستگاه قضایی است که با بهره گیری از رهنمودهای امامین انقلاب همواره با حفظ و صیانت از آرمان ها و ارزش های والای ایران اسلامی، درخصوص اجرای قانون اساسی گام های مؤثری در راستای حمایت و اجرای دستاوردهای نظام در حوزه های متعددی همچون تدوین لوایح قضایی، احیای حقوق عامه، گسترش آزادی های مشروع، پیشگیری از وقوع جرم و اصلاح مجرمان و نیز کاهش اطاله دادرسی برداشته است.

و امروز در آستانه شهادت مظلومانه شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران باوفای امام وانقلاب، فرصتی مهیا شده تا ملت شریف ایران به ویژه مردم نجیب استان همدان بیش از پیش در جریان فعالیت های دستگاه قضایی قرار گیرند.بی شک شهادت آن بزرگواران در مسیر حسینی رقم خورده و گواهی استقرار عدالت علوی در کشور است.

بر خود فرض می دانیم تا در هفته قوه قضائیه از تلاش های بی وقفه مسئولان قضایی؛ قضات، دادیاران، بازپرسان و کارکنان اداری و در مجموع از همه ی آنانی که در احقاق عدالت در جامعه اسلامی شبانه روز نمی شناسند، قدردانی کنم و به مردم عزیز استان بگوییم با استعانت از خداوند عادل همه ما در خدمت آنان هستیم تا حقوقشان ضایع نشود و در این راه مشکلات و سختی ها را به جان می خریم و از مردم عزیز و قدرشناس هم می خواهیم خدمتگذاران خود را در دستگاه قضایی در جهت انجام وظیفه یاری نمایند.

حسن خانجانی موقر

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان

انتهای پیام/ز

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=118367
  • دیدگاه‌ها برای برای استقرار عدالت و احقاق حقوق عامه شبانه روز نمی شناسیم بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.