• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
2
غصب ملک شاهزاده حسین(ع)؛

بانک ملی ملک امامزاده را پس نمی‌دهد!

  • کد خبر : 207997
  • 03 دی 1402 - 8:03
بانک ملی ملک امامزاده را پس نمی‌دهد!
هیئت امنای شاهزاده حسین(ع)، گفت: سند این ملک بنام امامزاده بوده و بانک ملی آن را پس نمی‌دهد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»؛ کریم مطهری، هیئت امنای شاهزاده حسین(ع)، در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: ظلمی که در زمان رضاشاه ملعون به مردم مسلمان همدان و خود امامزاده شده، این است که تمام املاک امامزاده را غصب کرده‌اند، و باید در این دوره، این املاک مجدداً به امامزاده برگردد.

وی با بیان اینکه در این سال‌ها پس از پیگیرها و شکایات متعدد، سند این ملک بنام امامزاده برگشت خورده، اذعان داشت: منتهی باید مسئولان دولتی و مذهبی استان برای احیای این ملک پای کار بیایند.

مطهری افزود: علیرغم ۳۰ سال پیگیری در حقیقت هیچ اتفاق خاصی برای برگشت این ملک به امامزاده اتفاق نیافتاده است.

این هیئت امنا در پاسخ به سوال ما مبنی بر فروش ملک شاهزاده حسین(ع)، عنوان کرد: فعلاً این ملک بفروش نرسیده است.

وی در این خصوص اذعان کرد: بحث اینجاست که باید این ملک به امامزاده برگردد، سند این ملک بنام امامزاده بوده ولی فعلاً و در واقعیت امر ملک اصلی به امامزاده برنگشته است.

مطهری با تاکید بر اینکه موضوع اصلی خود بانک بوده، بیان کرد: با توجه به اختلافات و درگیری‌های که در این چند ساله برای برگشت این ملک انجام شده و بنابر صحبت‌ها و جلساتی که با وزیر و مدیرعامل بانک ملی کشور انجام شده تا الان باید این ملک به صاحب اصلی که همان امامزاده است بر‌میگشت، اما به‌خاطر بهانه‌ها و دلایل نامشخص فعلاً اتفاق خاص و قابل قبولی در اینجا نیافتاده است.

وی در پاسخ به سوال ما مبنی بر اصل بودن دخالت‌های میراث فرهنگی در این‌باره تصریح کرد: این موضوع ربطی به میراث‌فرهنگی نداشته، اگر بنا باشد که موضوع میراث فرهنگی و ثبت جهانی بزرگنمایی شود، بنای امامزاده بدلیل قدمت ۱۰۰۰ ساله نسبت به بنای بانک ملی که قدمتی کمتر از ۷۰ سال دارد اولویت بیشتری دارد.

مطهری همچنین ادامه داد: از طرفی خود بانک بدنبال تعمیر بنا بوده، که این موضوع خود گواه بر باطل بودن ادعای دخالت میراث فرهنگی و حفظ بنا برای ثبت جهانی‌است.

وی با بیان اینکه حال اگر ادعای میراث فرهنگی هم مدنظر باشد، گفت: ما به‌هیچ وجه بدنبال تخریب و تغییر ساختمان نبوده و در این مکان، فقط تغییر کاربری اتفاق خواهد افتاد.

انتهای پیام/ سا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=207997
  • دیدگاه‌ها برای بانک ملی ملک امامزاده را پس نمی‌دهد! بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.