• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
4

ایستگاه های صلواتی مردمی که به کام مسئولین تمام شد

  • کد خبر : 28493
  • 06 آبان 1398 - 13:17
ایستگاه های صلواتی مردمی که به کام مسئولین تمام شد

همزمان با پایان یافتن ایام اربعین، متاسفانه برخی ادارات همدان جهت ارائه گزارش عملکرد خود  سعی در ارائه امار غیر واقعی کرده اند و ایستگاه های صلواتی که کاملاًً مردمی خدمت رسانی می کردند در لیست گزارش عملکرد خود آورده اند و همین امر باعث شکایت برخی مسئولین ایستگاه صلواتی در همدان شده است.   […]

همزمان با پایان یافتن ایام اربعین، متاسفانه برخی ادارات همدان جهت ارائه گزارش عملکرد خود  سعی در ارائه امار غیر واقعی کرده اند و ایستگاه های صلواتی که کاملاًً مردمی خدمت رسانی می کردند در لیست گزارش عملکرد خود آورده اند و همین امر باعث شکایت برخی مسئولین ایستگاه صلواتی در همدان شده است.

 

به گزارش عصر همدان ؛ همدان در طول ۶ سال گذشته یکی از استان های پیشرو در میزبانی از زوار اربعین حسینی بوده است که علاوه بر خدمات رسانی در ایستگاه های صلواتی داخل استان در کشور عراق نیز خدمات دهی به زوار را هر ساله در برنامه داشته و دارد.

امسال نیز به مانند سال های گذشته مردم متدین و خیر همدان در ۱۶ موکب در کشور عراق بخصوص در شهر کربلای معلی خدمات دهی قابل قبولی به زوار اباعبدالله الحسین ع داشتند.

البته نکته قابل توجه این خدمات دهی ها این است که این موکب ها چه در داخل استان و چه در کشور عراق کاملاًً مردمی اداره می شود که این اقدام عشق و ارادت مردم استان را به سرور و سالار شهیدان امام حسین ع می رساند

متاسفانه بعد از پایان پیاده روی اربعین برخی ادارات همدان جهت ارائه گزارش عملکرد خود برای اربعین سعی در ارائه امار غیر واقعی کرده اند و ایستگاه های صلواتی که کاملاًً مردمی خدمت رسانی می کردند در لیست گزارش عملکرد خود آورده اند همین امر باعث شکایت برخی مسئولین ایستگاه صلواتی در همدان شده است
اورده اند.

هیچ بودجه دولتی صرف موکب های اربعین نشده است
سیدرضا موسوی، مسئول ستاد مردمی اربعین در گفتگو با خبرنگار عصر همدان با بیان اینکه از اصحاب رسانه تشکر داریم که با قلم و هنر خود در ایام اربعین مارا یاری کردند گفت: با کمک اصحاب رسانه بود که توانستیم پیام اربعین را به همگان برسانیم.

وی، با اشاره براینکه چیزی به نام ایستگاه صلواتی دستگاه های اجرایی یا مجموعه ای که وابستگی دولتی داشته باشد نداریم افزود: شخص استاندارد و معاونین وی بارها گفتند ایستگاه های صلواتی مردمی هستند حال اگر برخی دوستان این موضوع را به سمت و سوی خود کشیدند حساب دیگری دارد.

موسوی، با تاکید براینکه ادارات و دستگاه هایی همچون مخابرات، اداره برق،علوم پزشکی،آب روستایی و شهرداری ها در زیرساخت کمک کردند تصریح کرد: اینها به کمک مردم آمدند و زحمت کشیدند اما هیچ بودجه ای از ادارات و سازمان ها صرف نشده است.

وی با اشاره براینکه هر هزینه ای در ایستگاه های صلواتی صرف شده از نذر و نیاز مردمی و کمک خیرین می باشد گفت: خداراشکر ۸۵ ایستگاه صلواتی فعال داشتیم که همه به همت مردم بوده و هیچکدام وابستگی دولتی نداشتند.

موسوی با بیان اینکه ایستگاه های صلواتی استان روزانه از حدود ۲۰۰ هزار نفر پذیرایی شدند تصریح کرد: برخی ایستگاه ها روزی ۵ تن سیب زمینی میان وعده می دادند.

وی در پایان ضمن تشکر از دستگاه های اجرایی که همکاری کافی داشتند افزود: هیچ وابستگی به مجموعه اداری نداشتیم و همه کمک ها مردمی بوده است.

 


یک ریال کمک دولتی دریافت نکرده ایم

فضل الله بیگی، مسوول ایستگاه صلواتی قمربنی هاشم نیز با بیان اینکه در ایام پذیرایی از زوار اربعین حسینی یک ریال کمک دولتی دریافت نکرده ایم گفت:متاسفانه اداره کل اوقاف و امور خیریه همدان با تبلیغ بر روی بنر در روبروی بیمارستان ارتش این ایستگاه را به نام خود ثبت کرده است.

فضل الله بیگی افزود: ایستگاه صلواتی شهید همدانی در مدت ۱۲ روز به زوار امام حسین ع در مسیر رفت و برگشت خدمات ارایه داده است.

وی خاطرنشان کرد: روزانه ۳ هزار و ۵۰۰ نفر از زوار بخصوص زوار خارجی در این ایستگاه پذیرایی شده اند.

بیگی با بیان اینکه ایستگاه صلواتی شهید حاج حسین همدانی توسط مردم خیر همدان اداره شده است ادامه داد: کمک های نقدی جمع آوری شده در این مدت تقریبا ۳۰ میلیون تومان و دو تن سیب زمینی و گوجه فرنگی برای پذیرایی از زوار بوده است.

مسوول ایستگاه صلواتی قمربنی هاشم یادآور شد: ۳۰ نفر به طور مستمر و مداوم در این ایستگاه به نام خادم به زوار خدماتی همچون پذیرایی ، اسکان و توزیع بسته های فرهنگی ارائه داده اند.

به گزارش عصر همدان؛ در پایان امیدواریم برخی دستگاه ها به دور از حاشیه سازی و گفتن اینچنین سخنانی فضای اداره شدن مردمی ایستگاه های صلواتی و موکب های زوار اربعین حسینی را در اربعین مخدوش نکنند و در کنار مردم یاری رسان زوار در این ایام باشند.
انتهای پیام/ف

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=28493
  • دیدگاه‌ها برای ایستگاه های صلواتی مردمی که به کام مسئولین تمام شد بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.