• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
4
جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

ایران اسلامی هنوز در مسیر سرخ شهادت حضور دارد

  • کد خبر : 192149
  • 11 مرداد 1402 - 13:19
ایران اسلامی هنوز در مسیر سرخ شهادت حضور دارد
جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه شیعه با تعالیم عاشورایی یزیدیان را شناخته و با پشتوانه رهبر شجاع و فرزانه مقابلش ایستاده است گفت: ایران اسلامی هنوز در مسیر سرخ شهادت حضور دارد.

به گزارش عصر همدان پیش از ظهر امروز سی‌و پنجمین یادواره شهدای سایت سوباشی با حضور مسئولین کشوری و استانی برگزار شد.

در این مراسم سرتیپ علیرضا الهامی با بیان اینکه در حوزه علوم راهبردی یکی از مباحث مهم، نظریه،های راهبردی است گفت: این مباحث از حدود ۳۰۰ سال قبل با هدف تسلط بر دنیا مطرح شده و امروزه نظریه شیعه مهمترین نظریه آن است.

وی افزود: آن‌ها می‌گویند باید مراقب شیعه ها باشید، شیعه چه ویژگی دارد که دشمن اینگونه به آن توجه می‌کند؟ شیعه فرهنگی غنی و ریشه‌ای در تعالیم بزرگ الهی دارد و فضیلت و مزیت و برتری دارد که دشمن برای آن طرح و نقشه تنظیم می‌کند.

جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: نظریه ویژه تحت عنوان شیعه مانع و خوار چشم و استخوان در گلو برای سلطه استکبار در دنیا است و ویژگی زیادی همچون ریشه در مکتب عاشورا و حضرت سید الشهدا(ع) دارد.

سرتیپ علیرضا الهامی با اشاره به اینکه شیعه از منبع تعالیم الهی درس گرفته است خاطرنشان کرد: دشمن طرح کلان راهبردی برای محدود کردن شیعه در دنیا به ویژه شیعیان جمهوری اسلامی را رایگان برنامه ریزی می‌کند و هزینه زیادی برای آن صرف کرده است.

وی با بیان اینکه وقتی خطاب به ارباب‌مان امام‌حسین (ع) سلام می‌دهیم یعنی شیعه، یزید زمان را درک کرده و شناخته است گفت: همان یزدی که هواپیمای مسافربری را با صدها کودک، زن و مرد در خلیج فارس مورد اصابت گلوله قرار می‌دهد و آمریکا به افرادش پاداش می‌دهد این همان یزید زمان است.

جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: همان یزیدی که از رژیم کودک‌کش حمایت و در دنیا جرم و جنایت و تجاوز را نشر می‌دهد و دارو را برای همه مخصوصا کشور ما تحریم کرده صدها راه برای شناخت این یزد با سند وجود دارد.

این مقام مسئول تصریح کرد: شیعه با تعالیم عاشورایی یزیدیان را شناخته و با پشتوانه رهبر شجاع و فرزانه مقابلش ایستاده است، البته با برکت خون شهدا و غیرت عزتمندانه ایران اسلامی در مقابل زیاده خواهی استکبار ایستاده است.

سرتیپ علیرضا الهامی با اشاره به اینکه  مکتب عاشورا را با جان پذیرفته‌ایم و درک کرده ایم و از آن تبعیت می‌کنیم گفت: این ویژگی شیعه است چون درس عاشورا، ظلم ستیز و آزادی است و همچنان که شهدای رادار سوباشی بدن‌ آن‌ها قطعه قطعه شد اما در مقابل ظلم و جنایت ایستادگی کردند.

وی با تاکید براینکه ایران اسلامی هنوز در مسیر سرخ شهادت حضور دارد افزود: این همان حلقه ای است که گاهی غفلت می‌کنیم و دشمن از آن آگاه است و سعی می‌کند این مزیت را از ما بگیرد و شهدای رادار سوباشی با حضرت سیدالشهدا همان مسیر را طی کردند و امروز وظیفه ما درک و حفظ این ارزش ها در مقابل ترفند و حیله های دشمن است.

شهادت، انتهای علاقه و عشق است

در ادامه  این مراسم آیت الله حبیب الله شعبانی با بیان اینکه مرگ یک جبر است گفت: هیچ‌کس نمی‌تواند از این حقیقتی که در عالم وجود دارد فرار کند اما شهادت انتهای علاقه و عشق است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به شهادت رزمندگان در سایت سوباشی افزود: شهدای سایت سوباشی می‌توانستند انتخاب کنند که بروند و سنگر را خالی کنند تا هیچ اتفاقی از لحاظ قانونی برای آنها نیافتد اما تصمیم بزرگی می‌گیرند تا خود را برای ملت فدا کنند.

وی ادامه داد: شهادت انتهای بزرگ و عاشقانه‌ای است که اگر انسان در بزنگاه تاریخی به درستی انجام ندهد گرفتار جبر حقیقی خواهد شد.

آیت الله شعبانی با بیان اینکه سال ۶۱ هجری خیلی از انسان‌ها می‌توانستند انتخاب کنند که شهید بشوند یا خیر گفت:  راه برای شهادت باز بود اما از شهادت ترسیدند و نتوانستند مقابل یزید زمان خود بایستند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان خاطرنشان کرد: یزید، جریان انسان‌کش است و می‌خواهد بی‌اخلاقی را در جامعه زیادتر کند، انسان‌ها را بی‌گناه بکشد و ثروت‌های دنیا را در اختیار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه جریان یزیدی جریانی است که برنامه ریزی می‌کند تا تسلط بر اقتصاد، فرهنگ و اخلاق جامعه داشته باشد افزود: آن زمان عده‌ای می‌توانستند انتخاب کنند در راه سیدالشهدا عاشقانه و عاقلانه بایستند اما ترسیدند در نتیجه چه اتفاقی افتاد؟ منجر به مرگ بالغ بر ۱۴۰ هزار نفر پس از امام‌حسین(ع) شد.

انتهای پیام/ سعیدی

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=192149
  • دیدگاه‌ها برای ایران اسلامی هنوز در مسیر سرخ شهادت حضور دارد بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.