• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2

اگر تولید ماسک به بالای ۷۰ هزار عدد برسد در داروخانه ها توزیع می کنیم

  • کد خبر : 54432
  • 24 اسفند 1398 - 12:24
اگر تولید ماسک به بالای ۷۰ هزار عدد برسد در داروخانه ها توزیع می کنیم

حمیدرضا متین، گفت: کمبود ماسک و تجهیزات در بیمارستان ها نداریم و اگر تولید ماسک تا پایان هفته به بالای ۷۰ هزار برسد می‌توانیم تعدادی را به داروخانه ها توزیع کنیم. حمید رضا متین، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ با بیان اینکه تا امروز روزانه حدود […]

حمیدرضا متین، گفت: کمبود ماسک و تجهیزات در بیمارستان ها نداریم و اگر تولید ماسک تا پایان هفته به بالای ۷۰ هزار برسد می‌توانیم تعدادی را به داروخانه ها توزیع کنیم.

حمید رضا متین، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ با بیان اینکه تا امروز روزانه حدود ۴۰ هزار ماسک تولید کردیم، گفت: این تعداد ماسک با اولویت بین کارخانجات و ادارات توزیع می‌شوند چرا که برخورد افراد با بیماران کرونایی در این مکان ها بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه باید کارگاه های تولیدی حجم مورد درخواست ماسک را به تولید برسانند، افزود: از هفته گذشته که تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ عدد تولید داشتیم توانستیم تعداد را به ۴۰ هزار برسانیم تا کمبود در بازار رفع شود.

متین در پاسخ به این پرسش که چرا در داروخانه ها برای عموم افراد ماسک بسیار کم است، تصریح کرد: توزیع کم به داروخانه ها بخاطر کمبود است و نهایتا توانستیم به برخی از داروخانه ها تعداد ۲۰۰ ماسک تحویل دهیم اما اگر اواخر هفته تولید به بالای ۷۰ هزار عدد برسد می توانیم درصدی را به داروخانه ها و تجهیزات پزشکی توزیع کنیم.

رئیس سازمان صنعت استان همدان ادامه داد: در راستای رفع کمبود، جواز یک ساعته به تولید کننده ها داده می شود تا تحت شبکه اقدام به توزیع کنیم.

وی در پاسخ به اینکه آیا در بیمارستان ها از نظر امکانات کمبود داریم یا خیر گفت: هیچ کمبودی در بیمارستان ها نیست و به بیمارستان هایی که اعلام کردند کمبود ماسک، الکل و تلق دارند تجهیزات را ارسال کردیم اما به قاطعیت می توان گفت تا این ساعت هیچ کمبود لباس و تجهیزات نداریم.

متین با تاکید براینکه به جز الکل مشکلی در خصوص تولید شونده ها نداریم، تصریح کرد: از نظر تولید وایتکس، مایع دستشویی و ظرف شویی علاوه براینکه نیاز استان را تامین می‌کنیم به سه استان همجوار نیز محصول ارسال می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه در حال حاضر مسئولیت تولید الکل با سازمان غذا و دارو است خاطرنشان کرد: هر اندازه که الکل به ما توزیع شود با اولویت به بیمارستان ها که خط مقدم هستند می دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که مردم در شرایط بحرانی چگونه می توانند ماسک و مواد ضد عفونی کننده مد نظر را بدست آورند، گفت: اولویت با کارکنان ادارات و کارخانه هاست که تجهیزات را دریافت کنند و مردم حق ندارند از خانه خارج شوند و این یک دستور است، دولت چقدر باید هزینه افرادی که می خواهند در خیابان ها باشند را بدهد؟

انتهای پیام/س

 

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=54432
  • دیدگاه‌ها برای اگر تولید ماسک به بالای ۷۰ هزار عدد برسد در داروخانه ها توزیع می کنیم بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.