• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
2

اولین فرمانده سپاه اسدآباد را بشناسید/ وصیت شهید علیرضا خزائی قدم نهادن در راه خدا با خلوص نیت بود

  • کد خبر : 61359
  • 02 اردیبهشت 1399 - 13:13
اولین فرمانده سپاه اسدآباد را بشناسید/ وصیت شهید علیرضا خزائی قدم نهادن در راه خدا با خلوص نیت بود

شهید علیرضا خزائی اولین فرمانده سپاه ناحیه اسدآباد در وصیتنامه اش از مرگ و نوع مرگ نوشت که چه بخواهیم وچه نخواهیم مرگ به سراغمان می آید، پس چه بهتر که انسان خالصانه در راه خدا قدم برادرد. به گزارش عصر همدان؛ امروز دوم اردیبهشت ماه، ۴۱ سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان […]

شهید علیرضا خزائی اولین فرمانده سپاه ناحیه اسدآباد در وصیتنامه اش از مرگ و نوع مرگ نوشت که چه بخواهیم وچه نخواهیم مرگ به سراغمان می آید، پس چه بهتر که انسان خالصانه در راه خدا قدم برادرد.

به گزارش عصر همدان؛ امروز دوم اردیبهشت ماه، ۴۱ سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی(ره) است که به همین مناسبت اولین فرمانده سپاه ناحیه اسدآباد را معرفی می‌کنیم.

شهید علیرضا خزائی در سال ۱۳۳۹ در روستای به نام “تپه شادک” که گویا در گذشته مربوط به اسدآباد بوده، بعدها در تقسیم بندی جز شهرستان سنقر قرار می گیرد، چشم به دنیا گشود.

او در دانشگاه تحصیل می‌کرد که با وقفه ای که در فعالیت دانشگاه ها پیش آمد، به اسدآباد برگشت و به فرمان امام خمینی و با همکاری همرزمانش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در این شهرستان تاسیس کرد و نام خود را در تاریخ سپاه به عنوان اولین فرماده این شهر به یادگار گذاشت.

او که روزهای از زندگی اش را در جنگ سپری کرده بود، در سحرگاه یازدهم شهریور۱۳۶۰ در جبهه قراویز در خون خود غلطید و عاشقانه به دیدار خدایش شتافت و در گلزار شهدای اسد آباد آرام گرفت.

او در بخشی از وصیت نامه نوشت که :
دنیا محل آزمایش است برای کسانیکه ثابت قدمند و در راه خدا قدم بر می دارند و اگر هم در راه خدا حرکت نکنند مرگ به سراغ آنها خواهد آمد و اگر مرگ را انتخاب نکنند، مرگ آنها را انتخاب می کند و آنها نمی توانند از زیر حکومت خدا بیرون روند و چه بهتر که انسان خالصانه در جهت خدا قدم برادرد.

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=61359
  • دیدگاه‌ها برای اولین فرمانده سپاه اسدآباد را بشناسید/ وصیت شهید علیرضا خزائی قدم نهادن در راه خدا با خلوص نیت بود بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.