• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
0

اهدای خون، برکات فراوانی بر زندگی فرد اهداکننده دارد / اهدای خون اهدای زندگی است

  • کد خبر : 12392
  • 09 مرداد 1398 - 7:57
اهدای خون، برکات فراوانی بر زندگی فرد اهداکننده دارد / اهدای خون اهدای زندگی است

اهدای خون را می توان به نوعی اهدای زندگی نامید یک اهدا کننده مستمر خون همدانی به بیان آثار و برکات اقدام خود در زندگی اش پرداخت و گفت: خوشحالم از اینکه می توانم به یاری خدا رنجی از دوش هموطنانم برادرم.   به گزارش عصر همدان، کوچکتر بودم راجع به جمله ی اهدا خون […]

اهدای خون را می توان به نوعی اهدای زندگی نامید یک اهدا کننده مستمر خون همدانی به بیان آثار و برکات اقدام خود در زندگی اش پرداخت و گفت: خوشحالم از اینکه می توانم به یاری خدا رنجی از دوش هموطنانم برادرم.

 

به گزارش عصر همدان، کوچکتر بودم راجع به جمله ی اهدا خون ، اهدا زندگی تامل می کردم اما بیشتر اوقات به نتیجه نمی رسیدم اما پس از گذشتن سالها پی به معنای عمیق این جمله ای که در نگاه اول کلیشه ای به نظر می رسد، بردم به راستی که “اهدا خون ، اهدای زندگی است”

به پاس قدر دانی از افرادی که با اهدا قطره قطره خون خود امیدی تازه و زندگی دوباره به بیماران و نیازمندان خون می بخشند گفتگویی را با یکی نفر از اهداکنندگان خون مستمر که ۱۷ سال خون اهدا میکند انجام دادیم که در ادامه می خوانید:

رضا عزیزی ، اهداکننده مستمر خون  که متولد سال ۱۳۵۳ است در گفتگو با خبرنگار عصر همدان،  به بیان دلایل اهدای خونش در طول این ۱۷ سال پرداخت و گفت: با توجه به اینکه گروه خونی بنده ۰  منفی و جز اقلیت های گروه های خونی است، احساس کردم که می توانم با اهدای خونم به افراد نیازمند کمک شایانی به انان بکنم.

وی عنوان کرد: خاطرم هست ۱۷ سال پیش قبل از عید قربان بود که برای اولین بار خون اهدا کردم بعد از اهدای خون احساس خوبی داشتم و علی الخصوص بعد اینکه فهمیدم گروه خونی ام کمیاب است تصمیم گرفتم هر سال خون اهدا کنم.

این اهداکننده مستمرخون اظهار کرد: ابتدا سالی یک بار اما الان دیگر سالی دوبار خون اهدا می کنم و امیدوارم این اهدا ی خون را همیشه ادامه دهم.

وی به بیان خاطره ای از اهدای خون خود پرداخت و گفت:  حدود چهارسال پیش پیامکی از سازمان انتقال خون همدان مبنی بر نیاز شدید به گروه خونی ۰ منفی دریافت کردم، بدلیل ماموریت کاری همان روز نتوانستم به سازمان مراجعه و خون اهدا کنم اما فردای آنروز مراجعه کرده و با دو خانم که ظاهرا شهرستانی بودن مواجه شدم مسوول خون گیری گفت که این خانم ها چند روز است برای دریافت گروه خونی  ۰ منفی مراجعه می کنند ،حسی از خوشحالی و سبکی بهم دست داد و خدا به خاطر این نعمت  شکر کردم و خوشحال از اینکه  می توانم به یاری خدا  رنجی از دوش هموطنان خودم برادرم

عزیزی به بیان فواید اهدای خون پرداخت و گفت:اهدای خون از بسیاری از بیماریها از جمله بیماریهای قلبی ، سرطان و.. جلوگیری می کند البته از نظر علمی نیز صحت این مطلب به اثبات رسیده است .

وی ادامه داد: از طرفی چون حجمی از خون از بدن خارج می شود فرآیند خونسازی انجام گرفته و همین امر سلامتی و شادابی را برای فرد به ارمغان خواهد آورد، البته چکاب رایگان فرد اهدا کننده را نیز از دیگر مزیت های اهدای خون می توان عنوان کرد.

این اهدا کننده مستمر خون به افرادی که توانایی اهدای خون را دارند توصیه کرد و افزود: زمانیکه احساس می کنیم اهدای خون، فردی را از مرگ نجات می دهد با هیچ چیزی قابل معاوضه نخواهد بود، من توصیه می کنم افراد برای یکبار هم که شده این اقدام شایسته را انجام بدهندو مطمئن باشند که اثر و برکات این اقدام را در زندگی خود خواهند دید .

وی در پایان تصریح کرد: سالانه افراد زیادی به خون نیاز شدید پیدا می کنند و اگر به موقع خون دریافت نکنند عوواقب جبران ناپذیری برای آنها به همراه دارد من از همه ی افرادیکه فاکتورهای اهدای خون را دارند درخواست می کنم در این راه قدم برداشته و همیشه به این بیندیشند که شاید یکی از نزدیکان خودشان نیاز مبرم به خون دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=12392
  • دیدگاه‌ها برای اهدای خون، برکات فراوانی بر زندگی فرد اهداکننده دارد / اهدای خون اهدای زندگی است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.