• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
0

انصراف برخی داوطلبان با اجماع در شهرستان بهار/ برخی به دنبال شکست اجماع هستند

  • کد خبر : 44390
  • 29 دی 1398 - 12:13
انصراف برخی داوطلبان با اجماع در شهرستان بهار/ برخی به دنبال شکست اجماع هستند

اجماع بهترین راهکار انتخاب نمایند مردم بهار و کبودراهنگ در انتخابات مجلس یازدهم است اما برخی به دنبال شکست اجماع هستند. به گزارش عصر همدان؛ با اعلام اسامی تأیید صلاحیت شده‌ها توسط شورای نگهبان، انتخابات مجلس شورای اسلامی وارد فاز جدیدی شد و شاهد آن بودیم که از تعداد ۶۲ نفر ثبت نامی تعداد ۲۴ […]

اجماع بهترین راهکار انتخاب نمایند مردم بهار و کبودراهنگ در انتخابات مجلس یازدهم است اما برخی به دنبال شکست اجماع هستند.

به گزارش عصر همدان؛ با اعلام اسامی تأیید صلاحیت شده‌ها توسط شورای نگهبان، انتخابات مجلس شورای اسلامی وارد فاز جدیدی شد و شاهد آن بودیم که از تعداد ۶۲ نفر ثبت نامی تعداد ۲۴ نفر رد صلاحیت شده و تعدادی انصراف داده و در نهایت ۳۵ نفر باقی ماندند.

به افراد رد صلاحیت شده فرصت داده شد با اعتراض در زمان تعیین شده، شانس خود را برای حضور در عرصه رقابت و نشستن بر صندلی سبز مجلس برای آخرین بار امتحان کنند؛ در بین رد صلاحیت شده‌ها افراد شاخصی نیز دیده می شود که احتمال عدم حضور آنها در این دوره ، معادلات را به هم زده و پیش بینی ها را به گونه ای دیگر رقم خواهد زد.

اما افراد تائید صلاحیت شده این روزها با فراغ بال بیشتری تبلیغات انتخاباتی را آغاز و در حال تعیین تیم تبلیغی خود هستند و در نهان و آشکار تبلیغات را آغاز کرده‌اند.

مشکل دیرینه حوزه بهار و کبودراهنگ، این دوره از انتخابات هم حل نشده و مردم دو شهرستان باید با انتخاب یک نماینده سرنوشت خود را به هم گره بزنند؛ در این بین حس بومی گزینی مردم فعال بوده و درصد بالایی انتخاب خود را به بومی‌گری اختصاص می دهند.

مردم شهرستان بهار با این رویکرد به فکر ایجاد اجماع افتاده و با تشکیل جلسات متعدد خصوصی و گروهی شرایط اجماع داوطلبان را ابتدا از شهر و سپس از شهرستان پیگیری کردند و همه متفق القول بر این نظر بودند که اگر قرار باشد یک نفر از شهرستان بهار بر کرسی مجلس تکیه کند چاره ای جز اجماع وجود ندارد.

تشکیل شورای ائتلاف نماینده انقلابی (شانا) در شهرستان بهار نیز تلاش حزبی مردم برای اجماع داوطلبین شهرستان بود که با انتخاب نمایندگانی تشکیل شد تا یک داوطلب انقلابی را در شهرستان انتخاب کرده و پس از تشکیل همین شورا در کبودراهنگ به اجماعی بین داوطلبان بهار و کبودراهنگ رسیده و یک فرد را به عنوان نماینده انقلابی منتخب نیروهای انقلابی دو شهرستان معرفی کنند.

اما روند کار به گونه ای است که گویا این دو گروه در یک راستا هم قدم شده و در نهایت نظر بر اجماع نمایندگان شهرستان بهار چه به نام اجماع و چه با نام شانا است؛ این مهم در حالی است که داوطلبان مطرح کبودراهنگ در شرایط اجماع نبوده و این طور که به نظر می رسد هیچ یک قصد کناره گیری به نفع دیگری را ندارد.

با نزدیک شدن به روزهای انتخابات اخبار مختلفی در شهرستان بهار در خصوص کناره گیری داوطلبان شهرستان بهار به نفع اجماع به گوش می رسد و برخی از داوطلبان مطرح انصراف خود را اعلام کرده اند اما افرادی که از این اجماع احساس خطر کرده اند با راه اندازی موجی علیه افراد انصرافی قصد به حاشیه بردن آنها را دارند.

یکی را با این بهانه که فرد انصرافی از همان ابتدا رد صلاحیت شده بوده و برای انحراف افکار از این موضوع در فضاهای مجازی اعلام انصراف کرده و دیگری را به بهانه ایجاد تفرقه و اختلاف بین دو شهرستان بهار و کبودراهنگ مورد اتهام قرار می دهند و به این ترتیب قصد دارند که اجماع داوطلبان را با شکست مواجه کنند.

حال باید منتظر بمانیم و ببینیم چه اتفاقاتی در روزهای آتی خواهد افتاد و چه سرنوشتی در انتظار مردم این دو شهرستان است.

انتهای پیام/ک

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=44390
  • دیدگاه‌ها برای انصراف برخی داوطلبان با اجماع در شهرستان بهار/ برخی به دنبال شکست اجماع هستند بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.