• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
2

انجام ۶۳ طرح استانی در راستای تحقق شعار جهش تولید

  • کد خبر : 79550
  • 27 مرداد 1399 - 16:27
انجام ۶۳ طرح استانی در راستای تحقق شعار جهش تولید

سید سعید شاهرخی گفت: امسال ۶۳ طرح مصداق عینی جهش تولید در استان در حال انجام است که بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان برای آن سرمایه‌گذاری شده است. به گزارش عصر همدان، سید سعید شاهرخی استاندارد همدان در نشست بررسی راهکارهای توسعه صنایع خرد و اشتغال روستایی شهرستان ملایر با اشاره به توجه دولت […]

سید سعید شاهرخی گفت: امسال ۶۳ طرح مصداق عینی جهش تولید در استان در حال انجام است که بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان برای آن سرمایه‌گذاری شده است.

به گزارش عصر همدان، سید سعید شاهرخی استاندارد همدان در نشست بررسی راهکارهای توسعه صنایع خرد و اشتغال روستایی شهرستان ملایر با اشاره به توجه دولت تدبیر و امید به توسعه روستاها و مناطق محروم اظهار کرد: با اقدامات دولت شاهد سیر معکوس مهاجرت روستاها بوده‌ایم.
وی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در حوزه عمرانی و اقتصادی در استان اشاره کرد و گفت: هر گوشه استان در حال فعالیت و تلاش هستند استان به استان مثابه یک کارگاه بزرگ کار اقتصادی است.
استاندارد همدان با بیان اینکه پروژه‌های مختلفی در بخش، آب، برق، راه‌آهن انجام‌شده تصریح کرد: سد نعمت‌آباد به‌زودی افتتاح می‌شود.
وی به موافقت شستا با اجرای ۴ طرح بزرگ گاوداری در ملایر، همدان و نهاوند اشاره کرد و گفت: شستا ۴ طرح گاوداری ۶ هزار راسی در استان افتتاح می‌کند که عملیات اجرایی آن‌ها یکی پس از دیگری در حال آغاز است.
شاهرخی عنوان کرد: امسال ۶۳ طرح مصداق عینی جهش تولید در استان در حال انجام است که بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان برای آن سرمایه‌گذاری شده است.
وی افزود: از این میزان سرمایه‌گذاری ۸هزار میلیارد تومان آن را بخش خصوصی و ۲هزار میلیارد تومان را دولت در زیرساخت‌ها هزینه کرده و این طرح‌ها تا پایان دولت دوازدهم مورد بهره‌برادری می‌رسد.
استاندارد همدان با اشاره به ظرفیت‌ها و ویژگی‌های شهرستان ملایر تصریح کرد: مهم‌ترین ویژگی ملایر مردم سخت‌کوش و تلاش‌گر آن هستند و این شهرستان علاوه برند جهانی انگور و مبل و منبت به لحاظ فرهنگی نیز دارای جایگاه پایتختی است.
وی گفت: با توجه به ظرفیت‌های ملایر در بخش مبل و منبت باید شهرک صنعتی مبلمان ملایر توسعه داشته باشد و هم شهرک نمایشگاه مبل و منبت در ملایر به بهره‌برادری برسد.
شاهرخی تأکید کرد: یک شهرک نمایشگاهی باید در ملایر ایجاد شود که جاذبه ملی و بین‌المللی داشته باشد هم با این نمایشگاه کالاهای مختلف و ظرفیت‌های ملایر را معرفی کنیم.
وی به ظرفیت خاص خیاطان شهرستان و ازندریان اشاره کد و گفت: در این بخش نیز باید توجه ویژه‌ای شود و بررسی‌های لازم در دست بررسی است و نتایج آن در شورای برنامه‌ریزی استان مشخص می‌شود.
استاندارد همدان تأکید کرد: با توجه به جهانی‌شدن انگور ملایر باغات و تاکستان‌ها باید بیشتر موردتوجه قرارگرفته که بیشترین بهره‌وری را از این تولید داشته باشیم.
وی افزود: طرح فراز و افراشته باید به جد پیگیری شود چراکه با اجرای این طرح‌ها محصول ما تا ۵ برابر افزایش تولید دارد.
شاهرخی گفت: بنا داریم میانگین سالانه ۵هزار میلیارد در روستاها سرمایه‌گذاری و سالانه ۲۰هزار شغل در روستاها ایجاد کنیم که سال گذاشته۱۹ هزار و ۲۰۰ شغل ایجاد شد و در چهار ماه ابتدای سال ۹۹ نیز ۷هزار اشتغال‌زایی از هدف ۲۰ هزارتایی محقق شده است.
وی بابیان اینکه سهم اشتغال پایدار توسعه ملی استان همدان ۳۷۰ میلیارد تومان بوده است که ۴۶۰ میلیارد تومان تاکنون جذب‌شده و این آمار ۳۰ درصد بیشتر از سهم استان است.
استاندارد همدان گفت: جدیدترین سهمیه استان ۶۰ میلیارد تومان است که با ظرفیت‌های ما همخوانی ندارد و اکنون ما ۳۰۰ میلیارد تومان طرح آماده داریم.
انتهای پیام/گ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=79550
  • دیدگاه‌ها برای انجام ۶۳ طرح استانی در راستای تحقق شعار جهش تولید بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.