• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
1
عصر همدان گزارش می‌دهد؛

انتخابات، آزمونی برای بصیرت و تعهد

  • کد خبر : 211845
  • 05 اسفند 1402 - 8:12
انتخابات، آزمونی برای بصیرت و تعهد
انتخابات یا امتحانات، فرصتی برای خدمت به مردم که ممکن است برای تعداد اندکی از کاندیدا‌ها‌ پیش بیاید و فرصتی برای مردم تا با ملاک‌ها و سنجش‌های صحیح، یک یا چند کاندیدا را برای خدمت به مردم انتخاب کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی عصر همدان؛ انتخابات یا امتحانات، فرصتی برای خدمت به مردم که ممکن است برای تعداد اندکی از کاندیدا‌ها‌ پیش بیاید و فرصتی برای مردم تا با ملاک‌ها و سنجش‌های صحیح، یک یا چند کاندیدا را برای خدمت به مردم انتخاب کنند.

البته در مملکتی مانند ایران همیشه یک کاندیدا باید دارای دو خصوصیت اصلی باشد که یکی از آن دو تقوای الهی و دیگری تخصص می باشد.

پس یک بار دیگر بر‌ امتحان بودن انتخابات در جمهوری اسلامی تاکید می‌کنیم چرا که هم حضور و عدم حضور و هم انتخاب درست و عدم انتخاب درست، دارای ثواب و عقاب است.

برای این مطلب دلایل بسیاری محکمی وجود دارد که یکی از پر وضوح‌ترین دلایل آن، این است که تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه کمتر خون بهای هزاران شهید والا مقام است و دلیل دیگر این است که هر چقدر در تقویت این نظام بکوشیم در نزدیک شدن ظهور حضرت صاحب‌الامر نقش مفید داشته و در مقابل، اگر در تضعیف آن نقش داشته باشیم در به تاخیر انداختن ظهور نقش داریم.

بنیان‌گذار کبیر انقلاب با صراحت اعلام فرمودند که این انقلاب مقدمه ظهور و تشکیل حکومت حضرت ولی امر علیه‌السلام است و همچنین مقام معظم رهبری متواتر به مناسبت‌های مختلف این انقلاب را زمینه و مقدمه‌ای برای ظهور دانسته‌اند.

مقام معظم رهبری در بیانات خود در دیدار با مردم آذربایجان شرقی فرمودند: به انتخابات داریم نزدیک می‌شویم. شک نیست که جبهه‌ استکبار با انتخابات ما مخالف است؛ چرا مخالفند؟ چون نظام ما عبارت است از «جمهوری اسلامی»؛ دو تکّه دارد؛ هم با جمهوری‌اش مخالفند، هم با اسلامی‌اش. مظهر «جمهوری» همین انتخابات است.

این انتخابات مظهر «جمهوری» است. پس وقتی که آمریکا با نظام جمهوری اسلامی مخالف است، یعنی در واقع با انتخابات مخالف است، با حضور مردم مخالف است، با آمدن مردم پای صندوق مخالف است، با شور و هیجانی که در انتخابات باشد و شرکت بیشتر مردم، مخالف است. حتّی یک بار یک رئیس‌جمهور آمریکا در نزدیکی انتخابات ــ البتّه حالاها نمی‌گویند ــ خطاب به مردم ایران گفت «در انتخابات شرکت نکنید»! حالا من درست یادم نیست که انتخابات ریاست جمهوری بود یا انتخابات مجلس بود؛ یعنی تا این حد [مخالفند] که رئیس‌جمهور وقت آمریکا ــ مال چند سال قبل است ــ خطاب به ملّت ایران بگوید در انتخاباتتان شرکت نکنید. البتّه آن انتخابات پُرشورتر از همیشه شد؛ یعنی در واقع، آن رئیس‌جمهور آمریکا ندانسته به ملّت ایران کمک کرد؛ او میخواست مردم شرکت نکنند، گفت شرکت نکنید، مردم از لج او بیشتر شرکت کردند؛ این کمک به ما بود. بعد از او دیگر نمی‌گویند؛ صریح نمی‌گویند، امّا با انواع طرق مختلف سعی می‌کنند مردم را از انتخابات دور کنند، مأیوس کنند، ناامید کنند؛ شیوه‌های فراوانی هم در این زمینه دارند.

همه باید در انتخابات شرکت کنند. انتخابات رکن اصلی نظام جمهوری اسلامی است. راه اصلاح کشور انتخابات است. آن کسانی که دنبال این هستند که مشکلات را برطرف کنند، ترمیم کنند، بایستی به انتخابات رو کنند. راهِ درست، انتخاب است. این یک مطلب.

مطلب دوّم: مردم باید دنبال انتخاب اصلح باشند. البتّه در درجه‌ی اوّل حضور مردم است، در درجه‌ی بعد انتخاب اصلح است. «انتخاب اصلح» یعنی آن کسانی که مطرح می‌شوند، چون از زیر نگاه شورای نگهبان گذشته‌اند، همه صالحند، منتها بین آنها صالح‌تر را باید انتخاب کرد؛ این حکم عقل است. اصلح را از کجا بشناسیم؟ ملّت ایران آنجایی که می‌توانند، بروند تشخیص بدهند، تحقیق کنند؛ آنجایی که نمی‌توانند، به کسانی که اعتماد دارند اتّکاء کنند؛ آنها معرّفی می‌کنند، از معرّفی آنها استفاده کنند و اصلح را بشناسند.

آن کسانی که توانایی حرف زدن با مردم را دارند و مردم از آنها قبول [میکنند] و اذعان به آنها دارند، مردم را به حضور در انتخابات تشویق کنند. آن کسانی که در میدان انتخابات وارد می‌شوند، از بددهنی و توهین و اهانت به دیگران اجتناب کنند. ببینید، اینها کارهای لازمی است که ما در زمینه‌ی انتخابات باید انجام بدهیم. آن که می‌تواند تشویق کند، تشویق کند؛ آن که وارد می‌شود، بداخلاقی نکند؛ [اینکه] در فضای مجازی به هم بد بگویند، فحّاشی کنند، اهانت کنند، تهمت بزنند، این کارها انتخابات را بی‌برکت می‌کند. از سیاه‌نمایی اجتناب کنند؛ این‌جور نباشد که بعضی برای اینکه توجّه مردم را به خودشان جلب کنند، سیاه‌نمایی کنند. سیاه‌نمایی غلط است و خلاف واقع است و دروغ است و مورد لطف پروردگار قرار نمی‌گیرد.۱
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«عصر همدان؛ با این مقدمه نسبتا طولانی متوجه می‌شویم که نه تنها حضور، بلکه انتخاب درست ما، امریست که در میانه راه، ما بین مقدمه‌های سرخ و پایان و نتیجه‌ای سبز قرار گرفته، خون شهدا و ظهور حضرت مهدی سلام‌الله علیه.

چرا که به اذعان بسیاری از دوستان، دشمنان و متفکّران جهان هدف و موقعیّت کنونی جمهوری اسلامی موضع قدرت در دفاع از مظلومان عالم است و به عبارتی حرکتی که به انقلاب سال ۵۷ منتهی شد و این انقلاب برای دفاع از مستضعفان در برابر حکّام ظالم ایران و جهان بود. کما اینکه این موضوع روز به روز بروز و ظهور بیشتری داشته و خواهد داشت، حال حضور و انتخاب درست برای ما هم حق است و هم تکلیف.

داشتن تخصص و ایمان

شهروندی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«عصر همدان»، اظهار کرد: انتخابات برای ما هم حق است و هم تکلیف، بنابراین می‌طلبد با انتخاب فردی باشیم که دین‌دار، متخصص، باتجربه و تعهد بوده که اگر این‌گونه باشد، شاهد حضور افرادی خدمتکار، شایسته و توانمند در مجلس شورای اسلامی و مهم‌تر از آن خبرگان رهبری خواهیم بود.

شهروند دیگری به عدم کفایت برخی از نامزدهای انتخاباتی اشاره کرد و گفت: برخی از نامزدهای انتخاباتی برای جمع کردن رای مردم به ریخت و پاش و پهن کردن سفره‌های غذا مبادرت ورزیده، اما مردم باید این موضوع را مد نظر قرار دهند که نامزدهایی که در تبلیغات انتخاباتی خود هزینه‌های گزافی می‌کنند قطعاً نمی‌توانند نمایندگان خوبی برای مردم باشند.

شهروند دیگری که حتی تیپ مذهبی نداشت به خواری و ذلّت دشمنان با حضور در انتخابات پیش‌رو تاکید کرد و افزود: من اصلاً به دین مردم کاری ندارم امّا هر عقل سلیمی می‌داند که حضور در انتخابات ضامن امنیت ملی و کاهش فشار و یأس دشمنان خواهد بود و این امر باعث کارآمدی کشور، اعتماد بنفس جوانان و برون رفت از چالش‌ها و مشکلات موجود خواهد شد.

انتهای خبر/ سا

۱- پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر حضرت آیت‌الله العظمی سید علی خامنه‌ای(مدظله العالی)

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=211845
  • دیدگاه‌ها برای انتخابات، آزمونی برای بصیرت و تعهد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.