• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
3

امنیت غذایی پایدار، از مهم ترین پایه های امنیت ملی کشور/برخی از الگوهای کشت در همدان باید تغییر کند

  • کد خبر : 158420
  • 26 تیر 1401 - 8:57
امنیت غذایی پایدار، از مهم ترین پایه های امنیت ملی کشور/برخی از الگوهای کشت در همدان باید تغییر کند

رضا بهراملو اظهار کرد: شبکه اقلیمی همدان، طوری است که در زمان نیاز، برداشت گیاه اتفاق نمی افتد، بنابراین محصولات باید آبیاری شوند؛ لذا در برخی از محصولات نیاز به تغییر الگوی کشت داریم. به گزارش عصرهمدان؛ رضا بهراملو، سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در جمع خبرنگاران گفت: باید نهاده ها و محیط زیست […]

رضا بهراملو اظهار کرد: شبکه اقلیمی همدان، طوری است که در زمان نیاز، برداشت گیاه اتفاق نمی افتد، بنابراین محصولات باید آبیاری شوند؛ لذا در برخی از محصولات نیاز به تغییر الگوی کشت داریم.

به گزارش عصرهمدان؛ رضا بهراملو، سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در جمع خبرنگاران گفت: باید نهاده ها و محیط زیست برای نسل های آینده باقی بماند و از طرفی برای کشور افزایش تولیدات کشاورزی را داشته باشیم.

بهراملو با بیان اینکه باید به سمت امنیت غذایی پایدار با اهمیت به نهاده ها پیش رویم، افزود: تشکل ها برای جهاد اهمیت فراوانی دارند و ما از بهره برادرانی که صاحب ایده و خلاقیت هستند حمایت و استقبال می کنیم.

وی ادامه داد: زمانی که علمی کار کنیم و به شاخص های جهانی نزدیک شویم بدون شک تولیدات بیشتری خواهیم داشت.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان همدان ادامه داد: تا پایان سال ۱۴۰۴ باید بین ۱۰تا ۱۵ درصد افزایش تولید داشته باشیم که این میزان در حال حاضر ۴/۸میلیون تن است و باید به ۵ تن برسیم؛ البته با این خشکسالی که وجود دارد فقط باید از طریق علمی شاخص ها را افزایش دهیم.

بهراملو تاکید کرد: آب و غذا به هم وابسته هستند و وزارتخانه ها هم باید با هم همکاری داشته باشند تا شاهد حرکت رشد باشیم.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: مدیریت یکپارچه منابع آب در جهاد کشاورزی یکی از اهداف این مجموعه است.

وی گفت؛ تقریبا ۷۵ درصد آب در کشاورزی مصرف می شود و باید متولی آب به یک وزارتخانه سپرده شود تا بتوانیم جوابگو باشیم.

بهراملو اظهار داشت: تولید علمی بایستی براساس نقشه راه باشد و از کاشت و برداشت تا انتقال به انبار، همه مراحل باید بررسی شوند.

وی تاکید کرد:در بحث گلخانه ها و دام و طیور با تشکیل کمیته های فنی باید بررسی و ارائه راهکار صورت گیرد.

با اشاره به اینکه نهاده ها و محیط زیست باید برای نسل های آینده باقی بماند و باید بدانیم که امنیت غذایی پایدار یکی از پایه های امنیت ملی کشور است، تصریح کرد: شبکه اقلیمی همدان، طوری است که در زمان نیاز برداشت گیاه اتفاق نمی افتد، بنابراین محصولات باید آبیاری شوند لذا در برخی از محصولات نیاز به تغییر الگوی کشت داریم.

بهراملو با تاکید بر اینکه سیب زمینی به عنوان یک محصول استراتژیک جای دفاع دارد، عنوان کرد: در تولید سیب زمینی با ۹۰۰ هزار تن تولید، رتبه اول در کشور را داریم و در محصولات دیگر نیز رتبه های خوبی داریم.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان همدان اظهار کرد: بهره وری مصرف آب در استان ما به ازای تولید هر ۷ کیلوگرم سیب زمینی، ۱ متر مکعب آب می باشد که این استاندارد در دنیا ۲ کیلو گرم است.

انتهای پیام/آ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=158420
  • دیدگاه‌ها برای امنیت غذایی پایدار، از مهم ترین پایه های امنیت ملی کشور/برخی از الگوهای کشت در همدان باید تغییر کند بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.