• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
4

امام حسین (ع)جان خود را برای عقلانیت دینی فدا کرد

  • کد خبر : 19296
  • 18 شهریور 1398 - 19:43
امام حسین (ع)جان خود را برای عقلانیت دینی فدا کرد

نماینده ولی فقیه در استان همدان ضمن تاکید بر توجه ویژه بر پیام و اهداف قیام عاشورا خاطرنشان کرد : در این دسته ها و عزاداری ها به این نکته ها فکر کنیم که برای تحقق اهداف حسین چه باید کنیم و باید بدانیم حسین کشته شد تا جامعه بستری برای تحقق اهداف اسلامی باشد،امام […]

نماینده ولی فقیه در استان همدان ضمن تاکید بر توجه ویژه بر پیام و اهداف قیام عاشورا خاطرنشان کرد : در این دسته ها و عزاداری ها به این نکته ها فکر کنیم که برای تحقق اهداف حسین چه باید کنیم و باید بدانیم حسین کشته شد تا جامعه بستری برای تحقق اهداف اسلامی باشد،امام حسین جان خود را برای عقلانیت دینی جامعه فدا کرد.

 

به گزارش عصر همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی نماینده ولی فقیه در استان همدان در تجمع عظیم عاشوراییان شهر سادات دمق با ابراز خشنودی فراوان از از حضور در دمق گفت:ولایت مداری این مردم همواره زبانزد بوده است .حجت الاسلام حبیب الله شعبانی ادامه داد: منطقه رزن و دمق خاکی خوب برای پرورش بزرگان دارد.

وی افزود :اگر دین مانده است و اسلام و روزه داری مانده است به همین عزاداری است که مردم و کودکان را محبت اهل بیت بار آورده است ،البته خود این محبت‌ها به فضل امام حسین است.

امام جمعه همدان با بیان ایثار و شجاعت های بی نظیر ابا عبدالله  تصریح نمود :حسین ع کاری کرد تا قیام و قیامت اسلام باقی می ماند ،این عزاداری ها برای این است که ما بدانیم این عزاداری ها برای چیست.

وی با بیان این سوال که هدف امام حسین (ع) چه بود؟ ادامه داد: اگر هم اکنون حسین (ع) از من و شما سوالی بپرسد خواسته ای را طرح کند چه خواهد گفت ،باید ببینیم امروز خواسته امام حسین (ع) از ما و شیعیان چیست؟

وی ادامه داد: جواب روشنی وجود دارد و آن عمل به حق است و مبارزه با باطل است ،امام حسین ع برای باقی ماندن نماز قیام کرد و جان و خانواده خود را فدا کرد.

شعبانی رفتار و گفتار امام حسین (ع) را الگوی همه تاریخ بر شمرد و ادامه داد :در روز عاشورا که وسط جنگ و معرکه است اما حسین ع نماز را بر پا کرد تا همگان بدانند باید نام خدا بماند ،زکات و عمل به حق بماند.

استاد حوزه و دانشگاه فضیلت عزاداری و سوگ و ماتم برای امام حسین (ع) را ارزشی بزرگ عنوان کرد و اظهار کرد :قطره اشکی که برای امام حسین ع ریخته شود بسیار ارزشمند است.

وی با بیان برخی ایثارگری ها در صحرای کربلا گفت : زهیر ایستاد تا امام زمانش تنها نماند همانطور که عباس ع جانانه ایستاد حالا ما باید برای ولایت چه کار باید بکنیم.

شعبانی در پایان ضمن تاکید بر توجه ویژه بر پیام و اهداف قیام عاشورا خاطرنشان کرد : در این دسته ها و عزاداری ها به این نکته ها فکر کنیم که برای تحقق اهداف حسین چه باید کنیم و باید بدانیم حسین کشته شد تا جامعه بستری برای تحقق اهداف اسلامی باشد،امام حسین جان خود را برای عقلانیت دینی جامعه فدا کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=19296
  • دیدگاه‌ها برای امام حسین (ع)جان خود را برای عقلانیت دینی فدا کرد بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.