• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
3

کثرت جبهه باطل نباید مانع از حق‌گویی شود

  • کد خبر : 192334
  • 13 مرداد 1402 - 17:44
کثرت جبهه باطل نباید مانع از حق‌گویی شود
امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه کربلا عرصه تقابل حق و باطل بود گفت: باید به تاسی از امام حسین(ع) جانب حق بایستیم و فریب کثرت جبهه باطل را نخوریم.

به گزارش عصر همدان؛ امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه کربلا عرصه تقابل حق و باطل بود گفت: باید به تاسی از امام حسین(ع) جانب حق بایستیم و فریب کثرت جبهه باطل را نخوریم.

وی ادامه داد: از اول شروع کار خلقت حق و باطل با یکدیگر درگیر بودندو اکثریت و اقلیت هم مهم نیست، مانند امام حسین علیه السلام  در جبهه حق که ۷۲ نفر بودند و لشگر عمرسعد که ۳۰ هزار نفر بودند ولی باطل.

طاهری افزود : همیشه باید جانب حق بود و نباید به کثرت باطل نگاه کرد مثل الان که از ۸ میلیارد جمعیت جهان فقط یک میلیارد نفر مسلمان هستند.

وی گفت: در کربلا امام حسین علیه السلام میان یاران خود تبعیض قائل نبود به طور مثال بین غلام ها ، اصحاب، عباس علیه السلام و علی اکبر علیه السلام فرق نمی گذاشت و همان طور که در روز عاشورا در جبهه نبرد بالای سر غلام خود رفت بالای سر علی اکبر علیه السلام نیز حاضر شد.

امام جمعه موقت همدان ادامه داد: عزاداری امام حسین (ع) می بایست خالصانه باشد و کمیت مهم نیست و خالص بودن در عمل مهم است ولو اگر عمل ما کم باشد.

در انتها حسن طاهری به مصائب حضرت زینب (س) اشاره کردند و با یادآوری این نکته که با طی کردن مراحل تقوا می‌توان به خداوند نزدیک شد خطبه های این هفته نماز جمعه را به پایان رساند.

آمریکایی‌ها عامل و منشاء همه جنایت‌ها و جنگ‌های تاریخ هستند/ مردم با بصیرت ایران عزاداری‌های امسال را پرشورتر برگزار کردند

حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی امام جمعه نهاوند در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گفت: دشمن در فضای مجازی فکر و عقیده و اخلاق جوانان را هدف قرار داده است و باید در این زمینه هوشیار باشیم.

وی اظهار داشت: خانواده‌ها باید با فرزندان رفیق و همراه باشند و آنها را موعظه کنند و خطرات را به فرزندان‌گوشزد کنند.

امام جمعه نهاوند در بخش دیگری از خطبه‌ها افزود: آمریکا عامل همه جنگ‌ها و جنایت‌ها است و هرجا جنگ بوده آنها حضور داشتند و پشتیبان ظالم هستند و ریشه همه این جنایات آنها هستند.

وی بیان داشت: عزاداری‌ها تداوم نهضت پیام‌رسانی عاشورا است و باید امام حسین(ع) را معرفی و دشمن را رسوا کنیم.

حجت الاسلام مغیثی بیان کرد: آمریکایی‌ها حامی منافقین و داعش هستند و افراد زیادی را با حمایت آنها به خاک و خون کشیدند و این گروهک‌ها تروریستی ابزار دست آمریکا هستند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها گفت: دشمنان می‌خواستند محرم را تحریم کنند و خیلی فضاسازی کردند و به قرآن هم اهانت کردند و اقدامات این چنینی انجام دادند.

امام جمعه نهاوند اظهار داشت: اتاق فرمان این اقدامات آمریکا و صهیونیست‌ها هستند و علیه عزاداری‌ها تبلیغ کردند ولی مردم ما بابصیرت مثال زدنی که داشتند عزاداری‌های بسیار باشکوهی برگزار کردند.

وی ادامه داد: مردم می‌دانند که دشمن امام حسین(ع) و ولایت را هدف قرار داده است بنابراین مردم پرشورتر از هرسال مراسم دهه اول محرم را برگزار کردند.

حجت الاسلام‌مغیثی در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به سالروز بمباران شیمیایی ژاپن گفت: آمریکایی‌ها تنها کشوری هستند که از بمب اتم استفاده کردند و هزاران نفر را به خاک و خون کشیدند و ادعای حقوق بشر هم دارند.

لزوم تشویق افراد بالیاقت برای ثبت‌نام در انتخابات مجلس

حجت‌الاسلام مرتضی موحدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ۱۳ مرداد شهر اسدآباد با تأکید بر رعایت تقوالی الهی، گفت: امسال شیاطین در فضای مجازی بیشتر از گذشته تلاش کردند که مجالس حسینی کم‌رونق باشد و حتی در برخی نقاط هم دنبال عملیات تروریستی بودند، که با هوشیاری نیروهای امنیت و به لطف خدا،مجالس حسینی امسال حسینی‌تر شد، شور و هیاهوی عزاداری حسینی در کل کشور‌، شهرها و روستاها موج می‌زد‌.

امام جمعه اسدآباد با اشاره به آغاز پیش ثبت‌نام انتخابات مجلس شورای اسلامی از ۱۶ مردادماه، گفت: هر عزیزی را که می‌دانید لیاقت نمایندگی شما را دارد و توانایی گرفتن مسئولیت سنگین نمایندگی مجلس را دارد، تشویق کنید که در این دوره از انتخابات ثبت‌نام کند‌.

وی با بیان اینکه انتخابات فرصتی برای ارتقا جامعه و بهتر شناختن سرمایه‌های انسانی و راه‌یابی به مجلس است، تصریح کرد: امروز نیروهای توانمند که شرایط نمایندگی مجلس را دارند، در این انتخابات شرکت کنند.

حجت‌الاسلام موحدی گفت: برخی این انتخابات را تبدیل به تهدید، تهمت‌زنی، دروغ‌گویی می‌کنند و این یک ضعف و به دور از محب امیرالؤمنین(ع) و جامعه حسینی است.

وی خطاب به مردم گفت: افرادی که خود را معرفی و برای انتخابات می‌آیند، زیر ذربین‌تان بگیرید و دقت کنید که توانمندترین و متدین‌ترین فرد نماینده دیار سیدجمال شود.

امام جمعه اسدآباد با اشاره به قطعی مکرر آب در شهرستان، گفت: ما هم این ضعف را می‌بینیم و گله‌مندیم، جا داشت مسئولین تدبیر بهتر و بیشتری داشته باشند، باید از استفاده از ظرفیت بسیج برای آبرسانی بهره برده شود، مسئولان باید جهادی کار کنند، البته آنان تلاش هم می‌کنند، برخی در فضای مجازی کم‌لطفی و اهانت می‌کنند، و این درست نیست.

وی ادامه داد: همراهی مردم در رفع مشکل آب مهم است که هم می‌توانند در صرفه‌جویی و هم آبرسانی کمک کنند.

حجت‌الاسلام موحدی واگذاری چاه آب را به عنوان نذر آب یک اقدام خیرخواهانه دانست و گفت: سال گذشته برای حل مشکل آب همدان، ۱۰۰ چاه آب کشاورزی بهار واگذار شد، در این راستا ما به سراغ تعدادی از کشاورزان رفتیم و با خواهش و تمنا درخواست واگذاری چاه‌شان را داشتیم که برخی از آقایان حاضر به این امر نشدند اما از آقایان نعمتی، احدی و محمدی بابت همراهی‌شان تشکر می‌کنیم.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=192334
  • دیدگاه‌ها برای کثرت جبهه باطل نباید مانع از حق‌گویی شود بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.