• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
3

اقدامات جدید غرب علیه ایران و جبهه مقاومت/سیاست همیشگی استعمار؛ تفرقه بنداز و حکومت کن

  • کد خبر : 149310
  • 20 فروردین 1401 - 9:16
اقدامات جدید غرب علیه ایران و جبهه مقاومت/سیاست همیشگی استعمار؛ تفرقه بنداز و حکومت کن

یک کارشناس سیاسی گفت: باید هوشیار باشیم که تمام اختلافات برای این است که کشورها از ظرفیت یکدیگر استفاده نکنند، و باید بدانیم در حالی که ایران شرایط خشکسالی را طی می کند ارتباط با همسایگان شرقی، به منزله دور زدن تحریم هاست. به گزارش عصرهمدان؛ مرور اتفاقات اخیر در کشور خالی از لطف نیست، […]

یک کارشناس سیاسی گفت: باید هوشیار باشیم که تمام اختلافات برای این است که کشورها از ظرفیت یکدیگر استفاده نکنند، و باید بدانیم در حالی که ایران شرایط خشکسالی را طی می کند ارتباط با همسایگان شرقی، به منزله دور زدن تحریم هاست.

به گزارش عصرهمدان؛ مرور اتفاقات اخیر در کشور خالی از لطف نیست، درخواست آتش بس عربستان با یمن، تهدید عمران خان و متعاقبا انحلال پارلمان و دولت پاکستان، حمله به دو طلبه اهل سنت در گنبد کاووس،حمله به دو طلبه شیعه در حرم رضوی توسط یک تکفیری ظاهرا پاکستانی، تجمع یک عده در شیراز و خواستار اخراج افغانستانی ها این اتفاقات نشان دهنده این است که غرب در مواجهه با ایران شروع به اقدامات جدیدی کرده است و این بار سمت شرقی ایران قرار است نا امن شود و اگر بتوانند تهدید امنیتی از ناحیه پاکستان و افغانستان برای ایران ایجاد کنند.

عربستان آتش بس داده تا بتواند روی پاکستان تمرکز کند، پا دوهای غرب هم در داخل با قدرت و قوت در داخل دست به کار شدند تا بتوانند درگیری مذهبی بین ایران و طالبان ایجاد کنند و تمام این اقدامات برای این است که ایران نتواند با کشورهای شرقی خودش به خصوص هند، افغانستان، پاکستان و چین روابط امن تجاری برقرار کند و از این طریق تحریم ها را خنثی کند.

جعفر قناد باشی، کارشناس سیاسی در گفتگو با خبرنگار عصرهمدان؛ گفت: چندین مسئله مهم در خصوص اتفاقات اخیر وجود دارد که باید به آنها توجه کرد.

وی ادامه داد: در وهله اول باید دانست که اسرائیلی ها برای از میان بردن اتحاد بین مسلمین هیچ کوتاهی نمی کنند و قصد تفرقه بین شیعیان جهان را دارند چرا که وقتی اتحاد باشد هر چیزی را می توانند از سر راه برادرند.

قنادباشی افزود: در مرحله بعد سیاست کلی استعمار تفرقه بنداز و حکومت کن بوده است و در مرحله بعد باید بدانیم دشمن سعی می کند شیعه و اعتقادات آن را سرکوب کند هر چند موثرترین ایدئولوژی در جهان سیاسی است.

این کارشناس سیاسی گفت: ایجاد داعش برای اهداف چند منظوره بود و یکی از اهداف آنها این بود که شیعه ها را به مرزهای ایران سوق دهند که خوشبختانه به نتیجه نرسیدند.

قنادباشی تاکید کرد: باید هوشیار باشیم که تمام این اختلافات برای این است که کشورها از ظرفیت یکدیگر استفاده نکنند، و باید بدانیم در حالی که ایران شرایط خشکسالی را طی می کند ارتباط با همسایگان شرقی دور زدن تحریم هاست.

انتهای پیام/ آ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=149310
  • دیدگاه‌ها برای اقدامات جدید غرب علیه ایران و جبهه مقاومت/سیاست همیشگی استعمار؛ تفرقه بنداز و حکومت کن بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.