• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1

افزایش قیمت نان اصولی یا غیراصولی؟

  • کد خبر : 89617
  • 03 آبان 1399 - 14:31
افزایش قیمت نان اصولی یا غیراصولی؟

افزایش یا اصلاح قیمت نان همواره مورد بحث دولت و نانوایان است،در صورتی که مسئولان دولتی معتقدند هرگونه افزایش قیمت نان نخواهیم داشت ولی نانوایان خواستار اصلاح قیمت نان هستند. به گزارش عصر همدان، در اسفندماه سال گذشته شاهد افزایش قیمت نان در سطح استان همدان بودیم که با توجه به برآوردها و بررسی ها […]

افزایش یا اصلاح قیمت نان همواره مورد بحث دولت و نانوایان است،در صورتی که مسئولان دولتی معتقدند هرگونه افزایش قیمت نان نخواهیم داشت ولی نانوایان خواستار اصلاح قیمت نان هستند.

به گزارش عصر همدان، در اسفندماه سال گذشته شاهد افزایش قیمت نان در سطح استان همدان بودیم که با توجه به برآوردها و بررسی ها به صورت منطقی افزایش پیدا کرد، با این وجود برخی از نانواها خواستار اصلاح قیمت نان هستند جهت بررسی بیشتر این موضوع گفتگویی با رئیس اتحادیه نانوایان و معاونت امور اقتصادی استاندارد همدان صورت گرفت.

خواستار اصلاح قیمت نان هستیم

ابوذر گلمحمدی، رئیس اتحادیه نانوایان همدان با بیان اینکه افزایش قیمت نان دست ما نیست و دولت باید تصمیم بگیرد افزود: ما آنالیزهایمان را به کارگروه آرد و نان ارسال کردیم و درخواستمان این است با توجه به هزینه ها قیمت نان اصلاح شود.

وی با بیان اینکه قیمت آرد ۲۵ درصد قیمت نان را تشکیل می دهد گفت: ۷۵ درصد هزینه ها مربوط به موارد دیگر همچون حقوق کارگر و… است که ۱۵۰ درصد افزایش داشته است و بخاطر این افزایش ها نانوا نمی تواند زیر بار هزینه ها دوام بیاورند.

رئیس اتحادیه نانوایان همدان ادامه داد: در کنار این شرایط مشکل کرونا هم اضافه شده و نانواها با این درآمد کم توانایی تهیه مواد ضدعفونی کننده را ندارند.

گلمحمدی با بیان اینکه ما خواستار اصلاح قیمت نان براساس هزینه هایمان هستیم گفت: نانواها مجبور شدند کیفیت نان را کم کنند و  جامعه الان دارد ضرر این قیمت نان را می دهد.

وی با بیان اینکه نانوا جزئی از مردم هست گفت: آیا مردم خودشان راضی می شوند بعد از ۱۴ ساعت کار ۳۰ هزار تومان به خانه ببرند و بخواهند زندگی اشان را با این مبلغ بگذرانند.

رئیس اتحادیه نانوایان همدان با بیان اینکه مردم دارند از جیب نانوا یارانه می خورند افزود: پیش بینی ما این است در آینده ای نه چندان دور شاهد اصلاح قیمت نان خواهیم بود.

قیمت نان هیچ تغییری نخواهد داشت

در ادامه ظاهر پور مجاهد، معاون اموراقتصادی استاندارد ی همدان با تاکید براینکه قیمت نان هیچ تغییری نخواهد داشت افزود: این تصمیم کشوری است و هر چه به استانها اعلام کنند همان انجام می شود.

وی با بیان اینکه نان قوت غالب مردم است و شرایط مردم طوری است که کشش افزایش قیمت نان را ندارند افزود: از طرف استاندارد ی یا دولت افزایش قیمت نان را نداریم و ما در تلاش هستیم با ایجاد کوچکترین روزنه به مردم کمک کنیم.

معاون اموراقتصادی استاندارد ی همدان  با بیان اینکه نانواها هم جزء مردم هستند افزود: اسفندماه سال گذشته با توجه به اینکه متوجه شدیم شاطرهای با تجربه به استان های دیگر برای تامین معیشت می روند قیمت نان را افزایش دادیم.

وی با بیان اینکه نان در همدان نسبت به استانهای دیگر قیمت خوبی دارد گفت: ضمن اینکه استانهایی که الان افزایش قیمت دارند یک سال پیش هیچ افزایشی نداشتند.

پورمجاهد با بیان اینکه ما در رابطه با آرد نان کارهای خوبی کرده ایم، افزود:  سعی کردیم مدیریت آرد را منظم کنیم و از طریق بانک سپه برای بخشی رمز پویا گرفتیم و این رمز فقط در اختیار نانوا هست و واسط حذف می شود.

وی اظهار کرد: در خصوص آرد نانواهایی بودند که طی بررسی ها متوجه شدیم کم می گیرند و سهمیه آن ها را افزایش دادیم و بالعکس نانواهایی بودند که با سر و صدا سهمیه اضافی می گرفتند ولی پخت نمی کردند که سهمیه آن ها را افزایش دادیم.

بر روی کیفیت نان، نظارت شدید شود

معاون اموراقتصادی استاندارد ی همدان با بیان اینکه از فرماندار همدان خواسته ایم که کیفیت نان را نظارت کند افزود: از هرچه کم و کسر. می کنیم نباید از نان کم کنیم.

وی عنوان کرد: مشکلات نانوایی ها در جلسه شورای آرد مصوب و پیگیری منطقی صورت گرفته همچنین مصرف برق و گاز هم گرفتیم و سهمیه های اضافی و کم را متعادل کردیم و به نانوایی هایی که در مناطق پر جمعیت هستند و محدودیت آرد داشتند کمک کردیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=89617
  • دیدگاه‌ها برای افزایش قیمت نان اصولی یا غیراصولی؟ بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.