• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
6
رئیس کل دادگستری استان همدان خبر داد؛

افزایش تعداد شعب برای تسریع در رسیدگی به پرونده های قضایی

  • کد خبر : 189236
  • 15 تیر 1402 - 10:28
افزایش تعداد شعب برای تسریع در رسیدگی به پرونده های قضایی
رئیس کل دادگستری استان همدان گفت: مجموعه قضایی این استان در حوزه های صلح و سازش، اتقان آرا و سطح نگهداشت پرونده ها در سطح کشور در جایگاه نخست قرار دارد.

به گزارش عصر همدان؛ «محمدرضا عدالتخواه» در مراسم تکریم و معارفه رئیس کل جدید دادگاه های عمومی و انقلاب همدان؛ گفت: هرچند از سال ۱۳۹۸ تعداد شعب دادگاه های مرکز استان به ۳۰ شعبه افزایش یافته، اما می طلبد برای تسریع در رسیدگی به پرونده های قضایی، این میزان نیز ارتقاء یابد.

وی از افزایش تعداد شعب تجدیدنظر استان از ۱۱ به ۱۷ شعبه خبر داد و افزود: برای دادگاه های کیفری و حقوقی هم برنامه داریم تا با افزایش قضات و شعب، سرعت عمل و کیفیت مناسبی به رسیدگی به پرونده های قضایی بدهیم.

رئیس کل دادگستری استان همدان در ادامه با تبریک به جامعه قضایی استان اعلام کرد: این استان در حوزه های صلح و سازش، اتقان آرا و سطح نگهداشت پرونده ها در سطح کشور در جایگاه نخست قرار دارد.

«بهروز محمدی مهر» رئیس کل سابق دادگاه های عمومی و انقلاب همدان و سرپرست جدید دادگاه های تجدیدنظر استان نیز در این مراسم، گفت: در حدود سه سال گذشته “شعب حقوقی” از ۱۰ به ۱۵ شعبه، “شعب کیفری دو” از ۹ به ۱۲ شعبه و “شعب اجرای احکام مدنی” از یک به هفت شعبه افزایش یافته، مضاف بر آن که شعبه کیفری ۲ اطفال و نوجوانان نیز اخیراً تشکیل شده است.

وی عنوان کرد: پیگیری و کاهش چشمگیر پرونده های معوق و مسن محاکم، راه اندازی شعبه کشیک کیفری ۲، ارتقای اجرای دادسراسی الکترونیکی، کاهش زندانیان مهریه با دقت و تدبیر در صدور برگ جلب محکومین مهریه و بررسی فوری دادخواست های اعسار آنان و بازدید مستمر از زندان با هدف بررسی درخواست های محکومین مالی بخشی دیگر از اقدامات انجام گرفته این مجموعه در سه سال گذشته بوده است.

در این مراسم از خدمات نزدیک به چهارساله بهروز محمدی مهر تجلیل و سعید احمدی فر به عنوان رئیس کل جدید دادگاه های عمومی و انقلاب همدان معرفی شد.قرار است به زودی محمدی مهر به عنوان سرپرست جدید دادگاه های تجدیدنظر استان معرفی شود.

انتهای پیام/زنگنه

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=189236
  • دیدگاه‌ها برای افزایش تعداد شعب برای تسریع در رسیدگی به پرونده های قضایی بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.