• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
0

افراد جامعه نسبت به هم رحم و مروت داشته باشند/غدیر، زیر بنای قانون اساسی/منافع ما در مذاکرات باید تامین شود

  • کد خبر : 157729
  • 17 تیر 1401 - 18:50
افراد جامعه نسبت به هم رحم و مروت داشته باشند/غدیر، زیر بنای قانون اساسی/منافع ما در مذاکرات باید تامین شود

شماری از ائمه جمعه استان همدان اظهار کردند: امروز دشمن در فضای مجازی و حقیقی بر ضد حجاب درحال تبلیغ است و می خواهد ما جامعه بی بند و باری داشته باشیم؛ لذا باید از همان کودکی کودکان را با فرهنگ حجاب آشنا کنیم. به گزارش عصرهمدان؛ نماز عبادی سیاسی جمعه، ظهر امروز در میعادگاه […]

شماری از ائمه جمعه استان همدان اظهار کردند: امروز دشمن در فضای مجازی و حقیقی بر ضد حجاب درحال تبلیغ است و می خواهد ما جامعه بی بند و باری داشته باشیم؛ لذا باید از همان کودکی کودکان را با فرهنگ حجاب آشنا کنیم.

به گزارش عصرهمدان؛ نماز عبادی سیاسی جمعه، ظهر امروز در میعادگاه های نماز جمعه استان همدان اقامه شد.

همدان

آیت الله سیدمصطفی موسوی‌اصفهانی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران با بیان اینکه مسئله غدیر زیربنای عاشورا، امامت و مکتب شیعه اثنی عشری است اظهار کرد: غدیر چنان مهم است که خداوند تمام زحمات پیامبر گرامی اسلام را منوط به تبلیغ آن کرده است.

وی با بیان اینکه سخن پیامبر اسلام لازم‌الاجرست افزود: غدیر مسئله استدلالی است و علامه امینی عمر خود را برای استدلال آن در کتاب الغدیر صرف کرده است.

امام جمعه موقت همدان در غدیر، ولایت به معنای قانون‌گذاری شرعی و عرفی است تصریح کرد: ولایت فقیه از ثمرات غدیر است و ائمه معصوم فرمودند در زمان غیبت باید به فقها رجوع کرد پس غدیر را هر چه بیشتر باید گرامی داشت، اطعام داد و جشن گرفت.

وی با بیان اینکه قانون اساسی ما تنها قانون اساسی که  بر اساس غدیر بنا نهاده شده است ادامه داد: در روز غدیر هر کاسبی یک پرچم شادی بر سر درب محل کسب خود برافراشته سازد، در مجموع کسبه دو پرچم سیاه و سبز داشته باشند که در ایام عزاداری و جشن از آن استفاده کنند.

موسوی‌اصفهانی در ادامه به هفته گرامیداشت حجاب و عفاف اشاره کرد و گفت: در زمان رضاشاه ملعون، در مسجد گوهرشاد افرادی را که علیه بی‌حجابی قیام کردند به گلوله بستند و مشخص نیست در این راه چند نفر برای قرآن، مکتب تشیع و دین اسلام به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به اینکه حجاب تنها مختخص به شیعه نیست بلکه مسئله اسلامی است افزود: امام راحل اصل حجاب را از ضروریات دین می‌دانند.

امام جمعه موقت همدان در بخش دیگر سخنانش به لزوم ایجاد منابع پایدار وقفی برای امور خیریه تأکید کرد و گفت: افرادی که خداوند به آنها وسعت مال داده است، یک ملکی را برای امر خیر وقف کند تا توشه‌ای برای آخرت باشد.

وی با بیان اینکه افرادی که توان مالی دارند، املاکی را برای درآمد پایدار به حوزه‌های علمیه، دارلایتام، مراکز درمانی و دیگر کارهای خیر وقف کنند ادامه داد: در کنار مسجد لازم نیست حسینیه‌ای ساخته شود که در یک زمان خاص از سال بهره‌برادری شود، البته کسی با ساخت حسینیه مخالف نیست؛ ولی باید حسینیه برای مردم لازم باشد و از آن استفاده کنند.

موسوی اصفهانی خاطرنشان کرد: وقتی یک حوزه علمیه وجود دارد، هر روز در آن قرآن خوانده و حفظ می‌شود و مبلغ دین خدا در آن تربیت می‌شود، بنابراین منابع پایدار برای آن ضروری است و از ثواب آن به واقفان نیز می‌رسد.

وی در ادامه سخنانش بیمه را برای آینده هر فردی لازم و ضروری دانست گفت: افرادی که واجد شرایط هستند نسبت به بیمه کردن خود اقدام کنند.

امام جمعه موقت همدان با اشاره به اینکه سربازی در جمهوری اسلامی افتخار است اظهار کرد: سربازی در جمهوری اسلامی، سربازی امام زمان(عج) است و از مرزهایی دفاع می‌کند که محافظت آن حراست از ناموس و استقلال کشور است، بنابراین افراد می‌توانند در حوزه‌های مختلف نظامی وارد شوند و در این راه خدمت کنند.

وی با بیان اینکه افرادی که وارد حوزه علمیه می‌شوند، برکات مختلف برای کشور اسلامی دارند افزود: طلبه‌ها در بخش‌های مختلف جامعه از دانشگاه‌ها تا روستاها حضور به هم می‌رسانند و حافظ اسلام هستند و حوزه‌های علمیه نیز عامل نفع مادی و معنوی جامعه هستند.

موسوی اصفهانی در ادامه به مسئله گرانی اجاره‌بها نیز اشاره کرد و گفت: افرادی که خانه اجاره می‌دهند به این گمان که همه چیز گران شده، به افزایش اجاره‌بها دامن نزنند و به وضعیت مستأجر توجه کنند، به ۲۵ درصد افزایش قانونی قانع باشند.

وی با بیان اینکه مستأجران هم مسلمان و انسان هستند و باید حواسمان به آنها باشد افزود: امروز ما درگیر جنگ اقتصادی از داخل و خارج هستیم که دشمن از هر طرف هجوم آورده است بنابراین باید نسبت به هم رحم، انصاف و مروت داشته باشیم.

امام جمعه موقت همدان به اهمیت مبارزه با قاچاق کالا پرداخت و گفت: افرادی که مبتلا به قاچاق هستند، توبه کنند و بیشتر از این به آن دامن نزنند، چراکه قسمت عمده بیکاری به قاچاق و رفت و آمدهای بی‌رویه برمی‌گردد و اگر کسی از این کار کناره‌گیری نکرد، باید با قاطعیت با آن برخورد شود.

وی اظهار کرد: مردم به درآمدهای حلال قانع باشند و بدانند که خداوند به آن برکت خواهد داد.

نهاوند

حج مظهر وحدت و معنویت است/ منافع ما در مذاکرات باید تامین شود

حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی امام جمعه نهاوند در خطبه های این هفته نماز جمعه نهاوند گفت: رهبر معظم انقلاب در پیام حج فرمودند حج مظهر وحدت و معنویت است و سیاست جز دین ما است.

وی اظهار داشت: دشمنان اسلام مانند آمریکایی ها و صهیونیست ها سعی دارند از وحدت مسلمانان جلوگیری کند و هر اقدامی را برای ضربه زدن به ملت های مسلمان انجام می دهند.

امام جمعه نهاوند افزود: فرهنگ غرب و دشمنان می خواهند نسل جوان جامعه را به فساد بکشانند و امید را در دل جوانان از بین ببرند که در این راه باید هوشیار باشیم.

حجت الاسلام مغیثی بیان کرد: امروز جهاد عفت و پاکدامنی اولین واجب زن مسلمان است چون دشمنان با ترویج فساد و فحشا سعی در ضربه زدن به جامعه و عفت جامعه دارند.

وی در بخش دیگری از خطبه ها گفت: ایران در برابر زیاده خواهی دشمنان ایستاده است و باید بدانند کشور ما در برابر آنها کوتاه نخواهد آمد.

حجت الاسلام مغیثی ادامه داد: ما تسلیم اقدامات و اظهارات غیر منطقی آنها نمی شویم و منافع ما باید در مذاکرات تامین شود و اگر اقدامی کنند جواب محکمی می گیرند چون امروز ایران قدرتمند است.

وی در بخش دیگری از خطبه ها بیان داشت: امروز دشمن بر ضد حجاب در فضای مجازی و حقیقی دارد تبلیغ می کند و میخواهد ما جامعه بی بند و باری داشته باشیم و باید از همان کودکی بچه ها را با فرهنگ حجاب آشنا کنیم.

اسدآباد

حجت‌الاسلام سیدموسی حسینی‌مجد، امام جمعه اسدآباد در خطبه های نماز جمعه این هفته ۱۷ تیرماه شهر اسدآباد بااشاره به میز خدمت دامپزشکی در نماز جمعه، از مردم خواست هشدارهای دامپزشکی را در خصوص بیماریهای بین دام و انسان مورد توجه قرار دهند. برای سلامت خود و خانواده یک گوشت قربانی را ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری کنید چرا که بسیاری از امراض بااین نگهداری از بین می رود. البته افراد که قربانی هم دارند قبلا از کشتار با دامپزشکی ارتباط وسلامت دام را تایید کنند.

وی بااشاره به وضعیت نابسامان حجاب در سطح کشور، گفت: متأسفانه به دلیل اوضاع اقتصادی ، دولت قبل و دولت فعلی کمتر به موضوع حجاب و مسائل فرهنگی پرداخته که می طلبد قوای سه گانه مخصوصا نمایندگان وارد شود.

حجت‌الاسلام حسینی‌مجد بااشاره به اظهارات فائزه هاشمی در خصوص حجاب، خطاب به وی گفت: اگر حجاب خوب نیست چرا شما باحجاب مقابل حجاب صف آرایی می کنید و دختران و بانوان و جوانان را به بدحجاب را واردار می کنید؟سابقه شما برای جامعه ما مشخص و پر واضح است.

وی بابیان اینکه ایات و روایات زیادی در خصوص اهمیت حجاب وجود دارد، تأکید کرد: خانواده ها باید به امر حجاب و عفاف اهمیت و توجه کنند، الگوی جامعه باشند. امر حجاب در استحکام خانواده و فروپوشی آن مهم است.

امام جمعه اسدآباد بابیان اینکه وضعیت آب و قطعی بیش از حد آن در ساعات مختلف در شهرستان موجب گلایه و انتقاد مردم شده ‍ که باید مسئولان آن را مدیریت کنند.

وی به موضوع برداشتن هزینه های ختم اموات در مراسمات ترحیم و چهلم اشاره و خواستار توجه به این مسئله شد.

بهار

خطیب جمعه شهرستان بهار با سفارش همگان به تقوای الهی به مزمت اعتراف گناهان در نزد دیگران اشاره کرد و گفت: اسلام عزیز اعتراف گناه در نزد غیرخدا را مذمت شده دانسته مگر اینکه برای احقاق حقی یا بخاطر روا شدن ظلمی به شخصی باشد، چرا که اعتراف به گناهان نزد دیگران تاثیرات منفی در شخص و جامعه ایجاد میکند و باعث سوءاستفاده برخی از نااهل از این اسرار برعلیه شخص میشود، و یا باعث ازبین رفتن قبح گناه در جامعه و اشاعه گناه میشود.

حجت الاسلام محمد علی ارزنده اذعان کرد: چیزی که به ما دستور دادند این است که پیش کسی اعتراف به گناه نکنیم، الا اعتراف در نزد پروردگار عالمیان، که پرونده اعمال ما دست اوست که چه اعتراف بکنیم چه نکنیم او به اعمال و کردار ما آگاه است، و اقرار گناه در پیشگاه خدا و توبه کردن، بسیار تاکید شده و دستور داده شده انسان بلافاصله بعد از معصیت و خطا، اعتراف به گناه و توبه کند و توفیق توبه را از دست ندهد
در آیات متعدد اشاره به توبه شده، تا در پیشگاه خدا توبه خالص کنیم، وانسانهای گناهکار در هر زمانی به درگاه الهی روند و توبه واقعی کنند، خداوند با کرامت و بزرگی خود توبه پذیر است و برای مغفرت و بخشش بندگان درطول عمر ایامی مثل شب قدر و روز عرفه را برای فراخوان عمومی انسان ها و بندگان قرار داده شده تا عفو و رحمت و بخشش خود را شامل حال بندگان نماید.

حجت الاسلام ارزنده تصریح کرد: برای راز و نیاز با خداوند تعالی باید با گریه، استغفار و توبه از گناه پاک شویم، در غیر این صورت زمینه توبه بوجود نخواهد آمد و راز وقوف در عرفات، تضرع، پاکی به معنای واقعی هست،
فردا روز عرفه در پیش است، از خدا توفیق درک روز عرفه را داشته باشیم، هر کجا هستیم به درگاه الهی رویم و ارتباط برقرار کنیم و التماس و انابه کنیم تا مورد عفو و رحمت خداوند کریم قرار گیریم چرا که انسان ممکن الخطاست و غلبه نفس بر انسان باعث معصیت است و نباید گردن کشی در مقابل خدا تلقی شود.

امام جمعه شهرستان بهار نیز افزود: عفت، عدالت، شجاعت و حکمت چهار رکن اساسی برای اخلاق اسلامی است که عفت یکی از این ارکان است که اختصاص به یک جنس خاص مثل زن ندارد هم به زن و هم به مرد مربوط میشود اما با توجه به اینکه عامل عفت عمومی در جامعه زنان هستند،حفظ عفت زنان مقدم بر مردان هستند و مراعات نکردن این امر مهم باعث رواج بی عفتی در جامعه میشود چرا که امروزه یک عده به اسم آزادی آسایش و آرامش را عمومی را گروگان گرفته اند و بدنبال هوس چرانی خود هستند، متاسفانه امروزه کشف حجاب هر روز نسبت به روز قبل گسترش بیشتری پیدا میکند و عده ای بی قید، بی بند و بار عالمانه بی عفتی را به جامعه تزریق میکنند و افرادی در قبال این بی بندو باری مزد میگیرند تا مملکت را به تباهی بکشند و دشمن با ترویج مسائل ضد اخلاقی، نهایت تلاش را میکند.

حجت الاسلام ارزنده تاکید کرد: امروز بر آحاد مردم و مسئولان نظام اسلامی واجب است به هر شکل جلو ترویج فساد در جامعه را بگیرند، در مورد کرونا همه میدانیم که وحشت مضاعف همه را فرا گرفته بود و تمام ارکان و ادارات و مردم و هیئات و… بسیج شده بودند تا به شکلی جلوی شیوع این ویروس را بگیرند، و خوشبختانه همسو شدن و اتحاد مردم و مسئولان باعث کنترل این ویروس شد پس باید در رابطه با این ویروس بی غیرتی و بی عفتی که خطرناکتر از کرونا است، جامعه را از حمله دشمن حفظ کنیم و اخیرا در رابطه با قانون عفاف و حجاب رئیس جمهور دستوراتی دادند که با هجمه هایی همراه بود و کسانی که ادعای دیانت دارند نیز کنایه میزنند، باید همه ما دست به دست هم دهیم و همراه با دولت محترم جلوی حرکت شوم دشمن را بگیریم.

وی در پایان با تبریک عیدسعید قربان و قبولی زیارات و مناسک حجاج و بازگشت با سلامتی حجاج گفت: نماز عید سعید قربان در روز عید قربان ساعت ۸صبح در مصلای امام شهرستان بهار اقامه خواهد شد و از همه مردم دعوت میشود که در این نماز پرشکوه شرکت نمایند‌.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=157729
  • دیدگاه‌ها برای افراد جامعه نسبت به هم رحم و مروت داشته باشند/غدیر، زیر بنای قانون اساسی/منافع ما در مذاکرات باید تامین شود بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.