• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
3

افتتاح مجازی طرح جامع راه مهندسی استان همدان

  • کد خبر : 95828
  • 18 آذر 1399 - 10:11
افتتاح مجازی طرح جامع راه مهندسی استان همدان

طرح جامع مجازی راه مهندسی با حضور ریاست بسیج دانشجویی کشور و ریاست دانشگاه صنعتی همدان به صورت مجازی همراه با پخش زنده افتتاح شد. به گزارش عصر همدان، شب گذشته (یکشنبه ۱۶ آذر) به مناسبت روز دانشجو طرح جامع راه مهندسی استان همدان با حضور دکتر محمد جواد نیک روش، رئیس سازمان بسیج دانشجویی […]

طرح جامع مجازی راه مهندسی با حضور ریاست بسیج دانشجویی کشور و ریاست دانشگاه صنعتی همدان به صورت مجازی همراه با پخش زنده افتتاح شد.

به گزارش عصر همدان، شب گذشته (یکشنبه ۱۶ آذر) به مناسبت روز دانشجو طرح جامع راه مهندسی استان همدان با حضور دکتر محمد جواد نیک روش، رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور و دکتر حسن ختن لو، ریاست دانشگاه صنعتی همدان افتتاح شد.

در سال‌های گذشته مشابه این برنامه به صورت حضوری در دانشگاه‌های متعددی اعم از صنعتی شریف، تهران، صنعتی امیرکبیر و … اجرا شده بود، امسال نیز با توجه به شرایط اپیدمی کرونا به صورت مجازی همراه با پخش زنده در استان همدان برگزار گردید.

محمد جواد نیک روش، ریاست سازمان بسیج دانشجویی کشور خطاب به مخاطبین گفت: استان فارس و استان همدان در زمینه علم وفناوری پیش قدم هستند، در طرح جامع راه مهندسی نیز ما شاهد پیش قدمی این دو استان بودیم.

وی با اشاره به ماموریت مهم در دانشگاه ها به عنوان یک نهاد علمی ، اظهار کرد: از مهم ترین ماموریت دانشگاه ها پاسخگویی مطلق به مسائل بشر، رفع و حل مشکلات مردم است که این امر با تکیه بر علم و فناوری امکان پذیر است.

نیک روش در ادامه طرح جامع راه مهندسی را  بستری برای نقش آفرینی دانشجویان مسئله محور دانست و بیان کرد: این طرح برای بالا بردن سطح دانش دانشجویان، خلق فناوری و خلق محصولات برای پاسخ به نیاز های جامعه شکل گرفته است،تصویر هوایی که طی این طرح دانشجویان پیدا می کنند به برقراری ارتباط در خصوص  حضور میدانی ، بازدید ها و نشست های مجازی کمک می کند.به عبارتی همه فعالیت های دیگری که بصورت یک بسته کامل زمینه را برای آشنایی بیشتر شما در رشته ی تخصصی شما نیاز است فراهم می کند.

ریاست بسیج دانشجویی کشور در ادامه صحبتهای خود از اهداف طرح جامع راه مهندسی گفت و اذعان کرد: مسائل کلان موجود در صنعت با اتکا به ظرفیت دانشجویی و رشته های تخصصی قابل حل است. ما با برنامه ریزی و هدف گذاری در دوران دانشجویی ، زمینه حضور در حوزه های تخصصی مربوطه را فراهم خواهیم کرد. این طرح با اتکا به حضور پرشور دانشجویان در این طرح و زمینه سازی از سوی مسئولین محترم دانشگاه ها و همچنین نواحی بسیج دانشجویی ، یک مسیر و یک افق روشن برای حضور در سنگر علم ،عمل و نقش آفرینی برای تحقق افق های روشن گام دوم انقلاب اسلامی که زمینه ساز رسیدن مردم ایران به آن است را فراهم می کند.

نیک روش استقبال دانشجویان از طرح جامع راه مهندسی را  نوید بخش اثبات کار آمدی آموخته های دانشجویان برای رفع نیاز های مردم وتحقق عینی مقابله با استکبار دانست و گفت: وقایع روز ۱۶ آذر طی چند دهه  اخیر تاریخ به ما آموخته است که استکبار برای حفظ سلطه به دنبال وابستگی و ناکارآمدی ماست و برای مقابله با این امر باید پیشرفت ما و عدم نیاز ما به استکبار جهانی به صورت عینی اثبات شود.

سپس نیک روش خطاب به دانشجویان خاطر نشان کرد :گره هایی که در صنعت کشور با آن مواجه هستیم با سرانگشت توانمند شما دانشجویان گرامی باز شدنی است اما مشروط به اینکه نگاه جامع به کارکرد های رشته های تخصصی خود داشته باشید و با رویکرد مسئله محور برای کمر بستن به حل آن مسئله در حوزه تخصصی خود ورود کنید.

وی در پایان گفت: امید است با طرح جامع راه مهندسی شیرینی مقاومت در مسیر حق به کام مردم ایران فراهم شود.

در ادامه رئیس دانشگاه صنعتی همدان، دکتر حسن ختن لو در برنامه حضور پیدا کرد و گفت: وظیفه ی ما مسئولین دانشگاه تعلیم همراه با تربیت است.در کنار تعلیم باید به تربیت دانشجو به رفتار ها و فعالیت های اجتماعی ، نحوه زندگی در جامعه بپردازیم.

تنها کارکرد و نقش دانشگاه نسل اول آموزش ، دانشگاه نسل دوم آموزش همراه با پژوهش بود. در دانشگاه های نسل سوم آموزش، پژوهش و کارآفرینی با هم است.
رئیس دانشگاه صنعتی همدان ادامه داد: دانشجو باید به تحصیل علم در رشته  تخصصی خود بپردازد اما در کنار تحصیل و کسب علم  به دنبال کسب مهارت و اطلاعات تکمیلی در دانشگاه باشد .ایده های خودشان را در مرکز رشد دانشگاه ثبت و پیگیری کرده، به محصول تبدیل کنند و بعدها بازاریابی و کارآفرینی کنند.


وی اذعان کرد: با مدیریت زمان دانشجوها می تواند در کنار پرداختن به دروس دانشگاهی به کسب مهارت نیز بپردازند.تنها به آموزش های دانشگاهی نباید اکتفا کرد، زیرا ۴ سال بعد که وارد بازارکار می شوید متوجه این موضوع خواهید شد که از فرصت های در اختیار استفاده نکرده اید.

دکتر ختن لو در پایان خطاب به دانشجویان گفت: از فرصت طرح  جامع راه مهندسی بسیج دانشجویی استفاده کنید که قطعا به افزایش مهارت شما کمک می کند.

انتهای پیام/د

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=95828
  • دیدگاه‌ها برای افتتاح مجازی طرح جامع راه مهندسی استان همدان بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.