• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
4

افتتاح سردخانه کیمیا نمایشی از سرمایه گذاری و شکوفایی در دوران تحریم است/ایجاد صنایع تبدیلی میتواند موجب جهش اقتصادی در دوران سخت کنونی باشد.

  • کد خبر : 8345
  • 13 تیر 1398 - 22:30
افتتاح سردخانه کیمیا نمایشی از سرمایه گذاری و شکوفایی در دوران تحریم است/ایجاد صنایع تبدیلی میتواند موجب جهش اقتصادی در دوران سخت کنونی باشد.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه افتتاح سردخانه کیمیا نمایشی از سرمایه گذاری و شکوفایی در دوران تحریم است گفت: ایجاد صنایع تبدیلی میتواند موجب جهش اقتصادی در دوران سخت کنونی باشد.   به گزارش عصر همدان ، سفر یک روزه وزیر جهاد کشاورزی به استان همدان امشب با آخرین افتتاح در شهرستان رزن به […]

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه افتتاح سردخانه کیمیا نمایشی از سرمایه گذاری و شکوفایی در دوران تحریم است گفت: ایجاد صنایع تبدیلی میتواند موجب جهش اقتصادی در دوران سخت کنونی باشد.

 

به گزارش عصر همدان ، سفر یک روزه وزیر جهاد کشاورزی به استان همدان امشب با آخرین افتتاح در شهرستان رزن به پایان رسید.

محمود حجتی در آیین بهره برادری از مجموعه ۱۵۰ هزار تنی  سردخانه کیمیا الوند در رزن با بیان اینکه اگر مجموعه کشاورزان و تولید کنندگان به سردخانه ها پیوند بخورند فایده بیشتری خواهند برد ادامه داد:در چنین شرایط بر سر قیمت زده می شود و این سرمایه گذاری ها باعث می شود که ما در فصل عرضه بتوانیم ظرفیت بیشتری ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه ۹۵۰ هزار تن سیب زمینی در استان همدان تولید می شود و با گزارش‌های به من داده شده ساخت ۲۰۰ هزار تن سردخانه در دست اقدام داریم افزود: تا سال ۹۲ ظرفیت دو میلیون سردخانه داشتیم و حالا این ظرفیت به پنج میلیون تن رسیده است.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه با اشاره به اینکه در مسیر نامه ای از یکی از کشاورزان رزنی دریافت کرده است اضافه نمود: نامه ای به من داده شد که ناراحت شدم ، چرا باید نتوانیم تولید کنندگان را اقناع و راضی کنیم؟!

عضو کمیته تنظیم بازار کشور تصریح کرد:مطلب نگران کننده این که در نامه این کشاورز برای من نوشته است ؛ من ۲۰۰ هزار هکتار سوله ایجاد کردم و تحت عنوان تغییر کاربری میخواهند این سوله را خراب کنند.

وی اضافه نمود:اگر من مسیول تغییر کاربری هستیم میگویم این کار تغییر کاربری نیست همانطور که دامداری و سردخانه و انبار ماشین آلات کشاورزی تغییر کاربری نیست .

حجتی افزود: قانون من را موظف کرده و من هم تفسیر کرده ام و قانون صراحت دارد.

وی ادامه داد: قانون میگیود زمینهای حاصل خیز که حاصل سرمایه گذاری هزاران ساله ابا اجدادی است تبدیل به ویلا نکنیم نه اینکه حق نداشته باشیم در مزرعه دامداری ایجاد کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی با انتقاد از برخی تغییر کاربری ها ادامه داد: زمینهای مرغوب را چرا باید به پادگان و شهرک صنعتی تبدیل کنیم؟ این برای این بود که زمین صدها هزار هکتاری را به صدها قطعه تبدیل نکنیم تا تبدیل به ویلا نشود.

وی بار دیگر اظهار کرد: بارها از دوره قبل اعلام کرده ام اینگونه ساخت و سازها در درون زمینهای کشاورزی  تغییر کاربری نیست بلکه در واقع این  تغییر کاربری برای این است که سرمایه های ملی از بین نرود .

وزیر جهاد کشاورزی در تبیین منظور خود افزود:مرغداری در زمینهای زراعی تلفیق کشاورزی و دامداری است، دامداری بدون زراعت توجیهی ندارد و دامداری در کنار زراعت تلفیق دامداری و کشاورزی درست است.

وی خاطرنشان کرد: اگر واحد تبدیلی ایجاد می‌کنیم کنارش یک زمین گوجه فرنگی هم داشته باشیم و این کاهش دهنده ی فاصله تولید تا مصرف است.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=8345
  • دیدگاه‌ها برای افتتاح سردخانه کیمیا نمایشی از سرمایه گذاری و شکوفایی در دوران تحریم است/ایجاد صنایع تبدیلی میتواند موجب جهش اقتصادی در دوران سخت کنونی باشد. بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.