• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
4

اشتغال ۱۳۰ نفر از روستائیان به واسطه آموزش صنایع سفال

  • کد خبر : 16473
  • 02 شهریور 1398 - 9:02
اشتغال ۱۳۰ نفر از روستائیان به واسطه آموزش صنایع سفال

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان بهار از پرداخت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی به روستاییان بهادربیگ خبر داد. علی اصغر پاشایی، رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان بهار در گفتگو با خبرنگار عصرهمدان گفت: یکی از برنامه های میراث فرهنگی در بخش آموزش و ترویج صنایع دستی است و با توجه به پتانسیلی که در […]

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان بهار از پرداخت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی به روستاییان بهادربیگ خبر داد.

علی اصغر پاشایی، رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان بهار در گفتگو با خبرنگار عصرهمدان گفت: یکی از برنامه های میراث فرهنگی در بخش آموزش و ترویج صنایع دستی است و با توجه به پتانسیلی که در شهرستان وجود دارد از افراد ماهر و استادکار استفاده کرده ایم و تعدادی از روستاها را در زمینه ترویج صنایع دستی آموزش داده ایم.

وی گفت: در این راستا در سال ۹۷ و ۹۸آموزش سفالگری و نقاشی روی سفال در روستای بهادربیگ صورت گرفته که همین آموزش ها باعث اشتغال تعداد ۱۳۰ نفر در این روستا شده است و همچنین ۳۵۰ میلیون تومان در قالب تسهیلات کارگاهی و مشاغل خانگی به اهالی روستا پرداخت شده است.

پاشایی ادامه داد: در این زمینه چند روستای شاخص داریم که از آن جمله می توان به روستای پرلوک و بهادربیگ اشاره کرد و روستاییان با یادگیری صنایع دستی و گرفتن وام می توانند مواد اولیه خود را تهیه کرده و به تولید بپردازند و محصولات تولیدی خود را روانه بازار کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=16473
  • دیدگاه‌ها برای اشتغال ۱۳۰ نفر از روستائیان به واسطه آموزش صنایع سفال بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.