• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
4

استان همدان در پیشینیه دیانت، فرهیختگی و انقلابی گری شهره خاص و عام است

  • کد خبر : 80847
  • 06 شهریور 1399 - 11:48
استان همدان در پیشینیه دیانت، فرهیختگی و انقلابی گری شهره خاص و عام است

یادواره زنان شهیده استان همدان درحسینیه ثارالله سپاه انصارالحسین ع با حضور مسئول بسیج جامعه زنان کشور، همسران و مادران شهدا برگزار شد. به گزارش عصر همدان، مینا بیابانی مسئول بسیج جامعه زنان کشور پیش از ظهر امروز در یادواره شهدای زن استان همدان گفت: استان همدان در پیشینیه دیانت و فرهیختگی شهره عام و […]

یادواره زنان شهیده استان همدان درحسینیه ثارالله سپاه انصارالحسین ع با حضور مسئول بسیج جامعه زنان کشور، همسران و مادران شهدا برگزار شد.

به گزارش عصر همدان، مینا بیابانی مسئول بسیج جامعه زنان کشور پیش از ظهر امروز در یادواره شهدای زن استان همدان گفت: استان همدان در پیشینیه دیانت و فرهیختگی شهره عام و خاص است و مردم این استان در شکل گیری و بعد از انقلاب اسلامی دایه دار ولایت مدار بودند.

وی ادامه داد: به تعبیر معصومین و امامین انقلاب، شهدای زن، مربی و انسان ساز هستند. نگاه به انسان از بعد تربیتی است و زن انسان ساز و مربی است که با تربیت خودش سعادت یا شقاوت ملت ها را رقم می زند.

وی با بیان اینکه نهضت عاشورا یک نهصت مذهبی و حرکت سیاسی است افزود: عاشورا پایدارترین نهضت فرهنگی شیعیان محسوب می شود و منجر به اضمحلال بنی امیه شد و این قابلیت را داشت که در طول تاریخ، حرکت های ظلم ستیز و عدالت محور را به خودش اختصاص دهد و همه اینها ریشه در کربلا دارد.

بیابانی تاکید کرد: در حال حاضر هم هر چه از ظلم ستیزی در خون شیعیان وجود دارد سرچسمه از نهضت عاشورا دارد و حضرت اباعبدالله در اوج دینداری و اوج عرفان و عشق خانواده شان را با خود همراه کردند چرا که دیدند هیچ راه گریزی برای اسلام وجود ندارد و تنها راه تبلیغ اسلام همین است.

مسئول بسیج جامعه زنان کشور اظهار داشت: حضرت زینب (س) در فصاحت و بلاغت و رسایی و شیوایی کلام جزو نوادر بودند و هر وقت ایشان سخنرانی می کرد، دیگران می گفتند لسان علی است (حضرت علی در نهج البلاغه کاملاً در سخن وری خودنمایی می کنند)؛ همچنین زینب کبری در زمینه شخصیتی بسیار کامل و از علمای زمان خودشان بودند.

همدان جزو استانهایی است که بیشترین بانوان شهیده یا جانباز را در دفاع مقدس تقدیم انقلاب کرده است

در ادامه سردار مهدی فرجی جانشین فرمانده سپاه انصار الحسین(ع) همدان  با بیان اینکه حسینیه ثارالله همدان قدمگاه همه شهدا بوده است، از حضور جمع ارزشمند خانواده شهدا در این مراسم تقدیر و تشکر کرد.

وی از برگزاری یادواره سردار شهید سلگی در همدان خبر داد و گفت: راه و روش شهدا باید بیشتر به مردم نشان داده شود.

سردار فرجی اظهار داشت: بعد از چهار دهه هنوز بانوان ما جوانان و همسران خود را راهی جبهه های نبرد با دشمنان می کنند.

وی با بیان اینکه بانوان ما در کشور در صفحه اول دفاع هستند گفت: در ۸ سال دفاع مقدس نقش اصلی را بانوان بازی کردند.

جانشین فرمانده سپاه انصار الحسین(ع) همدان در پایان تاکید کرد: رشادت بانوان همدانی باعث افتخار است و آن ها در هر دهه ای از انقلاب حضور ارزشمندی داشته و دارند.

انتهای پیام/آ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=80847
  • دیدگاه‌ها برای استان همدان در پیشینیه دیانت، فرهیختگی و انقلابی گری شهره خاص و عام است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.