• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
1

استاندارد همدان با هوشیاری، مسئولان جهادی انتخاب کند/تاکید بر نقش بسیج در عرصه پیشرفت کشور و تحقق تمدن اسلامی

  • کد خبر : 135697
  • 28 آبان 1400 - 16:38
استاندارد  همدان با هوشیاری، مسئولان جهادی انتخاب کند/تاکید بر نقش بسیج در عرصه پیشرفت کشور و تحقق تمدن اسلامی

هفته بسیج، اهمیت توجه به تقویت فرهنگ بسیجی، خودکفایی و تولید داخلی، تغییر اعضای شورای عالی فرهنگی، دیدار مقام معظم رهبری با نخبگان و بازدیدهای سرزده رئیس جمهور از ادارات، موسسات، کارخانجات و کارگاه ها مهم ترین محورهای خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه استان همدان را به خود اختصاص داد. به گزارش عصرهمدان؛ […]

هفته بسیج، اهمیت توجه به تقویت فرهنگ بسیجی، خودکفایی و تولید داخلی، تغییر اعضای شورای عالی فرهنگی، دیدار مقام معظم رهبری با نخبگان و بازدیدهای سرزده رئیس جمهور از ادارات، موسسات، کارخانجات و کارگاه ها مهم ترین محورهای خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه استان همدان را به خود اختصاص داد.

به گزارش عصرهمدان؛ نماز عبادی سیاسی جمعه ظهر امروز همزمان با سراسر کشور در میعادگاه های نماز جمعه شهر های مخنلف استان همدان اقامه شد.

همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران با تقدیر از تلاش دولت سیزدهم برای حل مشکلات اظهار کرد: امروز عملکرد دولت در فضای رسانه‌ای و مجازی با ۱۰۰ روز دولت سابق مورد قیاس قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه رویکرد دولت در عرصه بین‌المللی مبتنی برای آموزه‌های دینی و انقلابی ماست افزود: در عرصه تهیه واکسن مدیریت خوبی اعمال شد و در حال حاضر شرایط خوبی وجود دارد، امید است مردم نیز در امر واکسیناسیون با مسؤولان همراهی کنند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه در مدیریت جهادی و در کنار مردم بودن دولت عملکرد خوبی داشته است گفت: انجام ۱۰ سفر استانی در این مدت نشان از تحقق دولت مردمی است.

وی با بیان اینکه دولت برنامه کوتاه‌مدت برای کنترل گرانی را مطرح کرده است ادامه داد: باید سریعتر در این زمینه اقدام اساسی صورت گیرد، گاهی منطقی برای این گرانی‌ها وجود ندارد و باید برطرف شود.

شعبانی با تأکید بر اینکه تدابیر لازم برای مسئله بورس صورت گیرد خاطرنشان کرد: بالغ بر ۴۰ میلیون نفر با بورس ارتباط دارند و برخی از سرمایه مردم آسیب دیده و آنها نگران این موضوع هستند.

دولت در تعیین مدیران سرعت عمل داشته باشد

وی در ادامه ضمن اینکه از دولت خواست در تعیین مدیران سرعت عمل داشته باشند گفت: وقتی دولت می‌خواهد عملکرد مناسبی داشته باشد، باید مدیران میانی هم انتخاب شوند و لایه‌های مختلف مدیریتی تعیین تکلیف شوند که آیا قرار است بماند یا تغییر کند.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه در حوزه اقتصادی این تعیین تکلیف بسیار حائز اهمیت است اظهار کرد: همچنین در حوزه آموزش و پرورش هر چه زودتر تکلیف وزرا و مدیران باید مشخص شود.

وی با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با نخبگان افزود: مدیران در سطوح مختلف رویکرد و عملکرد رهبر معظم انقلاب را الگوی خود قرار دهند و همانطور که ایشان بارها دستور حمایت از نخبگان جامعه را دادند، حمایت جدی از این قشر به عمل آید.

شعبانی با بیان اینکه نباید تنها کار شعاری در عرصه حمایت از نخبگان انجام شود تصریح کرد: یکی از مشکلات اصلی نخبگان در کشور، عدم درک صحیح مدیران از نخبگی است و دولت مسائل جدی در این حوزه را در نظر بگیرد.

وی با اشاره به اینکه منافع برخی از افراد با حضور نخبگان تهدید می‌شود ادامه داد: رانت‌خواران که منافعشان با حضور نخبگان  به خطر می‌افتد در راه حمایت واقعی از نخبگان سنگ‌اندازی می‌کنند.

یک نخبه نباید در بروکراسی اداری معطل شود

امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه یک نخبه نباید در بروکراسی اداری معطل شود خاطرنشان کرد: گاهی یک جوان نخبه آنچنان در مراحل اداری رفت و آمد می‌کند که دچار مشکل می شود.

وی با بیان اینکه در برخی از منصب‌ها نخبگان را به مهاجرت دعوت می‌کنند که یک خیانت است گفت: کشور هزینه داده تا نخبه پرورش یابد اما برخی با سوء مدیریت و گرفتاری‌ها نخبگان را به مهاجرت تشویق می‌کنند.

شعبانی با تأکید بر اینکه امروز توجه نکردن به نخبگان خیانت به کشور است اظهار کرد: ثروت ما نفت، معدن و زمین‌های کشاورزی نیست، بلکه ذهن و مغز نخبگان است، نخبگانی که اهل اندیشه و تفکر هستند.

وی با تأکید بر اینکه غربی‌ها به دنبال جذب نخبگان کشورهای دیگر هستند افزود: جذب هر نخبه یک میلیون دلار ارزش برای کشورهای غربی دارد بنابراین برنامه‌ریزی کردند تا نخبگان ما را جذب کنند، نباید اجازه دهیم و روش آن هم اهمیت دادن و میدان دادن به نخبگان در داخل کشور است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه همین شبکه‌های اجتماعی که نخبگان طراحی کردند، درآمدهای کلانی دارد ادامه داد: کشور ما ظرفیت‌های اقتصادی داریم اما افرادی که می‌توانند این ظرفیت‌ها ر ا  تبدیل به ارزش افزوده کند، جوانان نخبه هستند و ما نمی‌توانیم تا ابد خام فروشی کنیم تا مشکلات برطرف شود.

بسیج در تحقق تمدن اسلامی باید نقش داشته باشد

وی با تأکید بر اینکه نباید مانع حضور نخبگان در عرصه‌های مختلف شد خاطرنشان کرد: باید نخبه در میدان عمل احساس کند که قدر او را می‌داند و فهم درستی از نخبه وجود دارد.

شعبانی در بخش دیگری از سخنانش با گرامیداشت هفته بسیج، اظهار کرد: بسیج در عرصه‌های مختلف، فعالیت و مسئولیت بیشتری از اوایل انقلاب دارد؛ امروز بسیج در عرصه پیشرفت کشور و تحقق تمدن اسلامی باید نقش داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در زلزله و حوادث غیرمترقبه بسیج همواره برای کمک به مردم و حل بحران‌ها پای کار بوده است اظهار کرد: بسیج سازندگی با یک دهم قیمت یک پروژه بزرگ را در استان همدان انجام دادند که جای قدردانی دارد.

امام جمعه همدان در پایان سخنانش یاد شهدای سومار و مرحوم خواهر دباغ را گرامی داشت و تأکید کرد: باید همیشه در راه شهدا قدم برداشت.

نهاوند

به گزارش عصرهمدان؛ حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی امام جمعه نهاوند در خطبه های این هفته نماز جمعه نهاوند گفت: صبر و مقاومت مردم در دوان انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و در فتنه های ۷۸ و ۸۸ بسیار مهم و اثر گذار بود و نقشه های دشمنان را نقش بر آب کرد.

وی اظهار داشت: در هیچ زمینه ای نباید وابستگی به دشمن داشته باشیم و این آموزه دین ما است و در مسایل نظامی و اقتصادی باید خودکفا باشیم و روی پای خودمان بایستیم.

امام جمعه نهاوند افزود: امروز وظیفه دولت و ملت تلاش در جهت خودکفایی در همه عرصه ها است و اولویت اول را باید رونق معیشت مردم قرار داد که این کار با افزایش تولید میسر خواهد شد.

وی در بخش دیگری از خطبه ها به نقشه های دشمنان برای ملت های مسلمان اشاره کرد و گفت: مثلث شوم غربی، عبری و عربی منشا همه جنگ ها و خونریزی ها در منطقه است و اینها توانستند جنگ هایی در منطقه به راه بیندازند که جنگ تحمیلی و فتنه داعش و به جان هم انداختن کشورهای مسلمان نمونه ای از این طراحی ها است و باید مواظب نقشه های انها باشیم.

امام جمعه نهاوند با اشاره به شروع دور جدید مذاکرات هسته ای اظهار داشت: آمریکا و غربی ها هستند که در بحث هسته ای باید به تعهدات خود عمل کنند چون کشور ما به تعهدات عمل کرد و آنها خیانت کردند و ایران باید از آنها مطالبه کند و این خواست رهبر انقلاب، مردم و دولت است.

وی بیان کرد: معیشت مردم در گرو رونق و تقویت تولید داخلی و مبارزه با فساد و مفسدین، جلوگیری از قاچاق کالا، صرفه جویی در مصرف است و عدالت در توزیع باید مدنظر باشد.

حجت الاسلام مغیثی در بخش پایانی خطبه ها با اشاره به فرا رسیدن هفته بسیج گفت: بسیج به حمدالله در انقلاب اسلامی در همه عرصه ها مانند دفاع مقدس، سازندگی، مبارزه با ناامنی، مقابله با کرونا و بسیاری از عرصه های دیگر نقش اثر گذار و فعالی داشته و دارد.

وی ادامه داد: بسیج از یادگاران و از امانت های امام راحل است و مقام بسیج و بسیجی آنقدر بالا است که امام خمینی(ره) فرمودند از خداوند می خواهم من را با بسیجیان محشور کند.

بهار

حجت الاسلام محمد علی ارزنده گفت: ۸سال بود که مردم آرامش نداشتند و میخواهند مسئولین دلسوز در همه مسئولیت ها خدمت کنند تا مردم بوی دولت انقلابی و فعالیت مدیران جهادی را به عینه ببینند.

خطیب نماز عبادی سیاسی جمعه با سفارش همگان به تقوای الهی اظهار کرد: دنیا محل سختی است و اساساً آسایش در دنیا وجود ندارد و طلب آسایش مطلق طلبی بیجاست و نه تنها انسان به آن نمی رسد بلکه در مسیر یافتن آن دچار رنجش و عذاب وی میشود.

حجت السلام والمسلمین محمدعلی ارزنده عنوان کرد: با تلاش و کوشش مال و مقام راحتی و آسایش دنیا تامین نمیشود ما در این دنیا راحتی و آسایش نسبی داریم و حکمت خداوند به گونه ای است که دنیا پیچیده با مشکلات و سختی هاست و انسان با این سختی ها پخته میشود، اگر به سختی ها به عنوان مشکل نگاه شود قطعا در مقابل آن کم می آوریم ولی اگر به سختی ها به عنوان مستحکم شدن انسان و ثبات عقیده، بینش و تحقق مشکلات نگاه شود چنین شخصی در مواجه با سختی ها به نحو احسنت استفاده میکند و یک عده هستند علاوه بر سختی ها و رنجش های زندگی به استقبال سختی های دیگر میروند تا آرامش و آسایش را برای مسلمانان و جامعه به ارمغان آورند و با تمام وجود زحمت کشیدند و خون دل خوردند، تبلیغ کردند و مورد مزمت قرار گرفتند و پایداری کردند و دست از دین و اسلام نکشیدند، اقسام سردار سلیمانی ها از زندگی و خانواده برای دفاع از اسلام و انقلاب دست کشیدند و عزت برای اسلام و آسایش انسان ها به ارمغان آوردند.

اگر مدافع اسلام هستیم، نباید از هیچ تلاش و کوششی (جانی، مال، آبرویی و…) دریغ کنیم باید حامی و مدافع دین باشیم و باید از خدا بخواهیم فهم و درک توفیق ظهور را به ما بدهد و توفیق مقاوت و ثبات قدم به ما داده شود.

در ادامه حجت الاسلام ارزنده افزود: مشکلات مردم ربطی به اسلام و اصل انقلاب ندارد هر مشکلی را به مرجع خود باید برگرداند نه اینکه به اصل اسلام ربط دهیم، با شعار مشکلات حل نمیشود، تمام کوشش استعمارگران تحقق شعار “ما نمیتوانیم” در دنیای دوم و سوم است و میخواهند این شعار را بر ما القا کنند و خفت و خواری ما را برای ما می خواهند ناآرامی را به مردم القا کنند، و ما باید هوشیارانه با آنان مقابله کنیم و ما باید حواسمان باشدبعد از ۵۰ سال با اعتقاد به شعار “ما میتوانیم” انقلاب شکوهند اسلامی پیروز شد.

خطیب جمعه شهربهار اضافه کرد: ما یابد به دشمن ضربه بزنیم نه اینکه منتظر ضربه دشمن باشیم در مورد فروش نفت بدون قبول مذاکرات برجام، واردات واکسن بدون قبولFAFT و گرفتن نفتکش توسط غیور مردان انقلاب اسلامی شعار “ما میتوانیم” را به رخ جهانیان کشیدیم.

حجت الاسلام ارزنده نیز گفت:مسولین انقلابی باعث امید مردم هستند، ۸ سال بود که مردم آرامش نداشتند و میخواهند مسئولین دلسوز در همه مسئولیت ها خدمت کنند تا مردم بوی دولت انقلابی و فعالیت مدیران جهادی را به عینه ببینند و از استاندارد درخواست داریم به کسی اجازه ندهد با رانت و زور به عنوان مسئول تحمیل شود چون این چنین چیزی قابل قبول مردم نیست، مدیر جهادی، انقلابی و جوان را در پست های مدیریتی قرار دهید و نگذارید دخالت بیجای برخی افراد باعث تغییر نظر وی شود.

اوی نیز به خدمات و کمک های خیرین و سازمان عتبات عالیات شهرستان بهار در بازسازی عتبات عالیات اشاره کرد که بسیار خوب بوده و باعث عزت شیعه است و کمک هایی که قبلا انجام شده و تعداد زیادی خشت طلا برای صحن حضرت زینب (س) در حال ساخت توسط خیرین و نیکوکاران خریداری شده و باید مدام این خدمات ارائه داده شود و مستمر باشد تا از خیرات و برکات آن بهره مند شویم و از غافله عقب نمانیم.

در پایان نیز به پیگیری قضیه گوشت یارانه ای اشاره کرد و عنوان کرد در محل های مشخص در حال توزیع است.

گل تپه

حجت الاسلام عبدالحسین راثی خطیب جمعه بخش گل تپه در خطبه های نماز جمعه این بخش اظهار کرد:یکى از سنت هاى ثابت الهى، نظارت کامل، دقیق و مداوم بر اعمال و نیات انسان ها و بازرسى و ارز‌یابى آن هاست.

وی افزود: خداوند متعال در این دنیا، دقیقاً بر تمام اعمال، گفتار و نیّات انسان ها نظارت دارد و بر مبناى همین نظارت دقیق و کامل است که در روز قیامت، همه کارهاى انسان را مورد ارزیابى و سنجش قرار مى دهد و پاداش یا کیفر مناسب را براى هر یک از آن ها تعیین مى کند.

راثی در ادامه با ضرورت بر حفظ همگرایی و انسجام جامعه اسلامی گفت: در سایه وحدت، مسلمانان جهان می توانند در برابر زیاده خواهی های جهان استکبار به پیروزی دست یابند و این مولفه عامل اقتدار، عزت و عظمت جامعه اسلامی است.

امام جمعه بخش گل تپه راه بسیج را راه پیشرفت، مقاومت و ماندگاری عنوان کرد و گفت: امروز برای برطرف کردن مشکلات کشورمان باید ویژگی های ارزشمند بسیج در میان مردم و مسئولان تجلی پیدا کند.

وی امنیت و عزت کنونی را مرهون رشادت های جوانان بسیجی و شهدا عنوان کرد و افزود : بسیج متعلق به یک طبقه خاص نیست و همه ملت ایران بسیجی هستند و اکنون بسیج الگوی بسیاری از جوانان در کشورهای عراق، یمن ، فلسطین و لبنان برای مقابله با استکبار جهانی و سلطه گران شده است.

راثی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با نخبگان خاطرنشان کرد:ملت ایران، ملتی بالقوه نخبه است و به همین علت از دیر باز هدف جنگ نرم تحقیرکننده استعمارگران قرار داشته تا استعدادها و توانایی‌های خود را فراموش کند و حتی منکر شود و دروغ بزرگ «ما نمی توانیم» را بپذیرد.

موسوی در انتها بیان کرد:امروز در کشور جوانان نخبه می‌توانند رشد و پیشرفت کنند ولی همچنانکه قبلاً هم گفته‌ایم تمایل یک نخبه برای مهاجرت به کشوری دیگر با این نگاه و توجه که بدهکار کشور است و پس از تحصیل بازخواهد گشت، مانعی ندارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=135697
  • دیدگاه‌ها برای استاندارد همدان با هوشیاری، مسئولان جهادی انتخاب کند/تاکید بر نقش بسیج در عرصه پیشرفت کشور و تحقق تمدن اسلامی بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.