• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
2

از من گفتن بود/ مرا کنار شهید یوسف الهی دفن کنید

  • کد خبر : 139604
  • 05 دی 1400 - 8:36
از من گفتن بود/ مرا کنار شهید یوسف الهی دفن کنید

همرزمان شهید یوسف الهی می‌گویند؛ حسین از عرفای جبهه بود و زیبا‌ترین نماز شب را می‌خواند، ولی کسی او را نمی‌دید، رفیق خدا بود و مشکلات را با الهام‌هایی که به او می‌شد، حل می‌کرد به مرحله یقین رسیده بود و پرده‌های حجاب را کنار زده بود. به گزارش عصرهمدان؛ صبحگاه جمعه ۱۳ دی ماه […]

همرزمان شهید یوسف الهی می‌گویند؛ حسین از عرفای جبهه بود و زیبا‌ترین نماز شب را می‌خواند، ولی کسی او را نمی‌دید، رفیق خدا بود و مشکلات را با الهام‌هایی که به او می‌شد، حل می‌کرد به مرحله یقین رسیده بود و پرده‌های حجاب را کنار زده بود.

به گزارش عصرهمدان؛ صبحگاه جمعه ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸ سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه به همراه ابومهدی المهندس، معاون حشد شعبی به دست نیروهای متجاوز و تروریست آمریکایی به شهادت رسیدند.

در این حمله وحشیانه نیروهای تروریست آمریکایی، بر اساس اعلام نیروی قدس سپاه جمعاً ۱۰ نفر به شهادت رسیده که پنج نفر از آنها ایرانی و پنج نفر دیگر عراقی بودند.

شهید سلیمانی در زمان دفاع مقدس از فرماندهان عملیات‌های والفجر هشت، کربلای چهار و کربلای پنج بود و چندین بار مجروح شد و پس از آن تا سال ۱۳۷۶، فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله کرمان بود.

ایشان بعد از دفاع مقدس در مرز‌های شرقی کشور و به مبارزه با اشرار و باند‌های مواد مخدر در مرز‌های ایران و افغانستان می‌پرداخت، این امر باعث شد که در سال ۱۳۷۶ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا مسئولیت نیروی قدس سپاه را به او واگذار کنند.

وی از سال ۱۳۷۶ تا زمان شهادت به عنوان فرمانده در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فعالیت می‌کرد.

طی حمله گروه تروریستی داعش به عراق و سوریه سردار سلیمانی با کمک سربازانش به تشکیل محور مقاومت در منطقه پرداخت و توانست این کشورها را نجات داده و آزاد کند.

سر انجام سردار قاسم سلیمانی در ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸ توسط نیروهای تروریست آمریکایی در نزدیکی فرودگاه عراق به همراه یار عراقی خود به مقام والای شهادت رسید.

شهید سپهبد قاسم سلیمانی بارها گفتند دوست دارم پس از مرگ مرا در کنار (شهید محمّدحسین یوسف‌الهی) به خاک بسپارید.

شهید محمّدحسین یوسف‌الهی کیست؟

شهید محمّدحسین یوسف‌الهی در خانواده‌ای فرهنگی در کرمان متولد شد و از همان کودکی با حضور در مساجد و جلسات مذهبی با اسلام و قرآن آشنا شدند و علاقه زیاد و ارتباط عمیق وی با نهج البلاغه نیز ریشه در همین دوران داشته است.

شهید یوسف الهی در زمان جنگ ایران و عراق در لشکر ۴۱ ثارالله و در واحد اطلاعات و عملیات مشغول به فعالیت و بعد‌ها نیز به عنوان جانشین فرمانده این واحد انتخاب شد.

یوسف الهی در طول دفاع مقدس، پنج مرتبه به شدت مجروح شد و در نهایت در عملیات والفجر هشت در بیست و هفتم بهمن ماه سال ۱۳۶۴ به دلیل مصدومیت حاصل از بمب‌های شیمیایی در بیمارستان لبافی نژاد شهر تهران به شهادت رسید.

همرزمان وی می‌گویند؛ حسین از عرفای جبهه بود و زیبا‌ترین نماز شب را می‌خواند، ولی کسی او را نمی‌دید، رفیق خدا بود و مشکلات را با الهام‌هایی که به او می‌شد، حل می‌کرد به مرحله یقین رسیده بود و پرده‌های حجاب را کنار زده بود.

سردار شهید قاسم سلیمانی بارها گفتند: دوست دارم تا مرا پس از مرگ در کنار او به خاک بسپارید.

راز سالم ماندن دست و انگشتر سردار سلیمانی

زینب سلیمانی دختر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی درباره راز سالم ماندن دست و انگشتر گفتند: “حکمت انگشترتان این بود که از تن پاره‌پاره‌تان، دستی که مانده را راحت‌تر بشناسیم. دستی که سال‌ها به سوی معبودتان دراز کردید، دست جانبازیتان که دست تمنایتان شده بود.

عقیق بر دست که نماد آرامش روح است و شما آن را به دست کردید، چون میدانستید قرار است به آرامشی ابدی رهایی یابید.

غم و غصه‌هایتان، دردهایتان از وجود مبارکتان رهانیده میشوند. معنی عقیق همین است که شما به راستی میدانستید کجا به دست کنید. به همان دستی که ماند تا یاد علمدار کربلا را دوباره زنده کند. در سرزمین عراق بر روی زمین افتاد تا علم و علمدار روحی تازه کند در دلها…

شما علمدار بودید بابا؛ علمدار حرم و کرامت و انسانیت.

بی سرو سامان و حیران و سرگردان به دنبال گوشه‌ای از شما بودیم که عقیقت به روح و جانم رسید این تمام سهم ما از شما بود…

اینکه چگونه انگشترتان را به دستم رساندید بماند بین من و شما … قول میدم همانطور که خواستی علمدار خوبی برای علمت باشم حضرت پدر.”

انتهای پیام/ ط

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=139604
  • دیدگاه‌ها برای از من گفتن بود/ مرا کنار شهید یوسف الهی دفن کنید بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.