• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
1

از درآمد نافرجام دستفروشان تا ارائه کارت شناسایی برای فعالیت

  • کد خبر : 63144
  • 11 اردیبهشت 1399 - 17:54
از درآمد نافرجام دستفروشان تا ارائه کارت شناسایی برای فعالیت

بیش از دو ماه و نیم است که هفته بازار در اسدآباد تعطیل است و بازگشایی آنها بعد از اعلام سفید کرونا، منوط به داشتن کارت شناسایی از سوی شهرداری است. به گزارش عصر همدان؛ با شیوع کووید ۱۹، بیش از دو ماه و نیم است که فعالیت بسیاری از اقشار مختلف جامعه برچیده شده […]

بیش از دو ماه و نیم است که هفته بازار در اسدآباد تعطیل است و بازگشایی آنها بعد از اعلام سفید کرونا، منوط به داشتن کارت شناسایی از سوی شهرداری است.

به گزارش عصر همدان؛ با شیوع کووید ۱۹، بیش از دو ماه و نیم است که فعالیت بسیاری از اقشار مختلف جامعه برچیده شده است؛ یکی از فعالیت‌هایی که این روزها علی رغم بازگشایی بسیاری از صنوف همچنان بسته است، فعالیت دستفروشان در هفته بازارهاست.

در اسدآباد تقریبا” در کل ایام هفته، دستفروشانی یک منطقه را برای خود مشخص و فعالیت می کردند که با شیوع ویروس کرونا این فعالیت‌ها متوقف شد.

۱۵۰ الی ۲۰۰ دستفروش در هفته بازار اسدآباد بیکار شده

حال از تعطیلی این هفته بازارها، حدود ۱۵۰ الی ۲۰۰ نفر بیکار شده و بسیاری از آنان خانه نشین شده اند؛ اگرچه برخی از آنان بومی اسدآباد نبودند و از دیگر شهرها برای کار به این شهر آمده بودند.

به هرحال بسیاری از این دستفروشان از وضعیت خوب درآمدی برخوردار نیستند و تنها درآمد آنان از همین راه دستفروشی بوده که آن هم به تعطیلی کشانده شده است.

درد نداشتن درآمد و چک برگشتی و یک لقمه نان را کجا بگوییم

این روزها برخی از این دستفروشان با ارسال پیام هایی مطالبه بازگشایی هفته بازارها را دارند که به نمونه هایی از آن اشاره می کنیم:

“چرا کسی درست و روشن جواب ما کاسب های بازار هفتگی رو نمیدهد، چرا اجازه فعالیت داده نمیشود، مگر نه اینکه جناب فرماندار فرمودند اگر همدان اجازه فعالیت داد، ما هم اجازه فعالیت می دهیم، پس چرا خبری نشد.

ساماندهی هم میخواهد انجام شود، اجازه فعالیت بدهند بعد از هر کدام از کسبه که ثبت نکردند مدارک بگیرند و مشخص شود.

ماهم خانه و خانواده داریم، چک برگشتی داریم، نزدیک به هفتاد روز است که بیکاریم.

از مسئولین خواهشمندیم خودشون رو جایی ما بگذارند ببیند با این اوضاع می‌توانند زندگی کنند لذا خواهشمندیم اجازه فعالیت بدهند، اگر چک هایمان را پاس می کنند و خرج زندگیمان را می دهند ما حرفی نداریم.

چرا کسی به فکر نیست، هرکدام خانواده چند نفره را باید اداره کنیم، این دور از انصاف است که هیچ کاری برای ما انجام نمی دهند، خواهشاً این را به گوش مسئولین برسانید، به خدا دیگه فلج شدیم، به مرز برشکستگی رسیده ایم…”

با توجه به انتشار مطلبی با عنون بازگشایی هفته بازار در همدان” در فضای مجازی و مطالبه دستفروشان اسدآباد را از فرماندار شهرستان اسدآباد مطالبه کردیم.

هنوز وضعیت سفید کرونا در اسدآباد اعلام نشده

مجید درویشی، فرماندار شهرستان اسدآباد در گفتگو با خبرنگار عصرهمدان، با بیان اینکه هنوز هفته بازارها در همدان بازگشایی نشدند، اظهار کرد: وضعیت سفیدی در این شرایط کرونایی برای اسدآباد اعلام نشده است.

وی با تأکید بر ساماندهی دستفروشان، گفت: شهرداری اسدآباد به دنبال شناسایی و ساماندهی دستفروشان بومی شهر اسدآباد است که افراد می‌توانند برای این امر اقدام کنند.

فرماندار شهرستان اسدآباد افزود: بعداز اعلام وضعیت کرونا، بازگشایی هفته بازارها منوط به ساماندهی آنهاست و با رعایت پروتکل بهداشتی اجازه دارند که در سطح شهر فعالیت کنند.

هفته بازارهای دارای شناسنامه اجازه فعالیت دارند

علیرضا فعله‌گری، شهردار اسدآباد نیز در گفتگو با خبرنگار عصر همدان، با اشاره به فعالیت حدود ۲۰۰ نفر در هفته بازارهای اسدآباد، اظهار کرد: باتوجه به شرایط شیوع کرونا، این هفته بازارها تعطیل شدند که بنا داریم برای بعداز بازگشایی، به کسانی که دارای شناسنامه و کارت شناسایی هستند، اجازه فعالیت بدهیم.

دستفروشان بومی باید مدارک شناسایی ارائه دهند

وی افزود: باتوجه به اینکه برخی از دستفروشان غیر بومی هستند، فعالیت شان در هفته بازارها موجب ایجاد ترافیک و اختلال در روند فعالیت اصناف و کاسبان شهر و حتی تولید زباله زیادی می‌شود.

فعله‌گری تأکید کرد: دستفروشان بومی که قصد فعالیت در هفته بازارها و یا در سطح شهر دارند، باید با مراجعه به واحد اجراییات شهرداری در ساختمان خدمات شهری اقدام به ارایه مدارک شناسایی کنند تا برای آنان کارت شناسایی صادر شود.

شهردار اسدآباد با بیان اینکه تاکنون ۶۰ نفر به مراجعه کرده اند، افزود: بعداز بازگشایی هفته بازارها، تنها کسانی که دارای شناسه هستند و با واریز مبلغی به شهرداری می‌توانند مجوز فعالیت بگیرند.

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=63144
  • دیدگاه‌ها برای از درآمد نافرجام دستفروشان تا ارائه کارت شناسایی برای فعالیت بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.