• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
2

از «تعطیلی» باشگاه های ورزشی تا «ناتوانی» در پرداخت اجاره ها/ تسهیلات «حمایتی» در حال پیگیری است

  • کد خبر : 61172
  • 02 اردیبهشت 1399 - 10:44
از «تعطیلی» باشگاه های ورزشی تا  «ناتوانی» در پرداخت اجاره ها/  تسهیلات «حمایتی» در حال پیگیری است

تعطیلی باشگاه های ورزش و در خانه ماندن مربیان در این روزهای کرونایی منجر به ضرر و زیان مالی باشگاه داران شده و مستاجران از ناتوانی در پرداخت اجاره ها سخن می گویند. به گزارش عصر همدان؛ شیوع کووید ۱۹ در همه دنیا و کشور ما منجر به تعطیلی بسیاری از مشاغل و کارهای جمعی […]

تعطیلی باشگاه های ورزش و در خانه ماندن مربیان در این روزهای کرونایی منجر به ضرر و زیان مالی باشگاه داران شده و مستاجران از ناتوانی در پرداخت اجاره ها سخن می گویند.

به گزارش عصر همدان؛ شیوع کووید ۱۹ در همه دنیا و کشور ما منجر به تعطیلی بسیاری از مشاغل و کارهای جمعی شده است. یکی از این مشاغل تعطیل شده باشگاه های ورزشی و بدن سازی است که به دلیل خطر انتشار ویروس کرونا در بین جمع و مکان های شلوغ این باشگاه ها با نظر وزارت بهداشت و ستاد مقابله با ویروس کرونای کشور تا اطلاع ثانوی و مهار این بیماری در سراسر کشور و استان تعطیل است.

غلامی، یکی از مربیان خانم باشگاه های ورزشی همدان با بیان اینکه دو ماه بیشتر است که در خانه مانده است و نمی تواند به کار خود در باشگاه ورزشی ادامه دهد، می گوید: در خانه ماندن سخت است اما سختر از آن مبتلا شدن به این بیماری است چراکه سلامتی برای افراد جامعه از هر چیز دیگر با اهمیت تر است.

وی ادامه می دهد: درست است که باشگاه ها برای کار جمعی تعطیل هستند اما من هنوز هم با مشتریان خود از طریق فضای مجازی در ارتباط هستم تا آنها روزانه یک یا چند فعالیت های ورزشی را در خانه انجام دهند.

هدف از همه ورزش های هوازی رسیدن به سلامتی و کاهش استرس و اضطراب است

این مربی ورزشی با تاکید بر این نکته که هدف از همه ورزش های هوازی و جمعی ایجاد شادابی و نشاط برای رسیدن به سلامتی و کاهش استرس و اضطراب در بیماری های روحی و روانی است، خاطرنشان می کند: در این روزهای کرونایی که سلامت همه شهروندان برای همه ما حایز اهمیت است، توصیه می کنم در منزل هر کس روزانه چند حرکت ورزشی ساده را برای جبران عدم تحرک خود و فعالیت روزانه در برنامه زندگیش داشته باشد.

غلامی با اظهارناخرسندی از این پیشامد می افزاید: البته در ساعتی خاص به اتفاق همه شاگردان خود در فضای مجازی آنلاین می شویم و به فعالیت ورزشی می پردازیم و بنده حرکات  ورزشی را به شاگردان خود آموزش می دهم، البته علاوه بر آن بر روی برنامه غذایی  آنها نیز نظارت دارم تا در خانه ماندن منجر به اضافه وزن و چاقی که می تواند عامل و زمینه بسیاری از بیماری های قلبی عروقی، فشار خون و دیابت می باشد، نشود.

به خاطر تعطیلی باشگاه نتوانستم اجاره پرداخت کنم

رهبر، نیز یکی از باشگاه داران خانم است که این روزها در خانه مانده و سالن بدن سازی خود را بسته است، اظهار می کند: بنده در دو ماه گذشته به دلیل عدم درآمد کافی و تعطیلی باشگاه نتوانسته ام اجاره باشگاه ورزشی خود را پرداخت کنم.

وی ادامه می دهد: همه این روزها پول لازم هستند و مالک باشگاهی که از او جا اجاره کرده ام نیز برای گذران زندگی نیاز به این پول دارد که باید از جیب مستاجران تامین شود. ولی با ادامه این وضعیت و ادامه آن به طور قطع باید باشگاه های ورزشی اجاره ای تعطیل و تخلیه شوند.

رهبر با اشاره به اینکه افرادی که ناخواسته بنا بر شرایط  اجتماعی شغل خود را از دست داده‌اند گفته شده که در فاصله زمانی برای دریافت بیمه بیکاری باید ثبت نام کنند،  ادامه می دهد: ما این کار را انجام داده ایم تا ببینیم در آینده چه پیش می آید البته امیدواریم اداره ورزش و جوانان برای ما مربیان و دارندگان باشگاه های ورزشی تسهیلاتی در نظر بگیرد تا بتوانیم پس از باز کردن باشگاه خود این ضرر و زیان های سنگین را جبران کنیم.

تمدید تعطیلی همه باشگاه ها و اماکن ورزشی تا ۱۵ اردیبهشت ماه

مدیر کل ورزش و جوانان استان همدان در خصوص اقدامات این اداره برای باشگاه های ورزشی تعطیل شده در همدان اظهار کرد: تاکنون اجاره بهای دو ماه اسفند و فروردین ماه اماکن ورزشی که به بخش خصوصی واگذار شده کاملاً بخشیده شده است.

محسن جهانشیر با اشاره بر تعطیلی اماکن ورزشی حداقل تا ۱۵ اردیبهشت ماه و لغو مجموع فعالیت ها و مسابقات ورزشی تا پایان اردیبهشت ۹۹ تاکید کرد: اداره ورزش و جوانان در حال پیگیری تسهیلات حمایتی برای اماکن ورزش خصوصی استان همدان است تا بتواند تا حدودی بخشی از این خسارت ها را جبران کند.

وی با بیان اینکه بیش از ۶۰۰ باشگاه و مجموعه ورزشی دولتی و خصوصی در استان فعال هستند، بیان کرد: تعطیلی این باشگاه ها هم در کشور و هم در استان منجر به خسارت و ضرر و زیان بسیار زیادی شده که در روزهای آینده باید دید وضعیت شیوع کرونا به کجا می رسد.

جهانشیر در خصوص اجاره های عقب افتاده باشگاه های ورزشی که مالکان خصوصی دارند، نیز یادآور شد: اداره ورزش و جوانان در حال گرفتن تسهیلات برای این باشگاه هاست اما امیدواریم مالکان خصوصی در زمینه بخشش اجاره بهای این باشگاه ها نیز مساعدت و همکاری لازم را انجام دهند.

وی با بیان اینکه تعطیلی باشگاه های ورزشی از ابتدای اسفندماه با هدف پیشگیری از بیماری کروناویروس انجام شد تا از بروز بیشتر این بیماری در بین مردم استان جلوگیری شود، بیان کرد: در حال حاضر همدان دارای ۳۰۰ فضای ورزشی سرپوشیده و روباز است و  بیش از  ۸۵ هزار ورزشکار به صورت سازمان یافته از مکان های ورزشی همدان به صورت روزانه استفاده می کنند.

به گزارش عصر همدان؛ امید است با همدلی و همکاری بیشتر مالکان مکان های ورزشی و پیگیری اداره کل ورزش و جوانان استان مشاغلی که با شیوع بیماری کرونا  دچار آسیب شده اند بتوانند این روزهای سخت تعطیلی را بگذرانند.

انتهای پیام/ف

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=61172
  • دیدگاه‌ها برای از «تعطیلی» باشگاه های ورزشی تا «ناتوانی» در پرداخت اجاره ها/ تسهیلات «حمایتی» در حال پیگیری است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.