• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
2

از شریک شدن در غم‌ها تا وعده‌های تو خالی برای دستیابی به صندلی سبز بهارستان به هر قیمت!

  • کد خبر : 45734
  • 06 بهمن 1398 - 14:31
از شریک شدن در غم‌ها تا وعده‌های تو خالی برای دستیابی به صندلی سبز بهارستان به هر قیمت!

علی رغم باقی ماندن ۵ روز تا نتایج قطعی صلاحیت‌ها، بازار تبلیغات انتخاباتی داوطلبان مجلس در اسدآباد گرم است و این در حالی است که هنوز قطعیتی در تأیید و یا رد صلاحیت آنها نیست. به گزارش عصر همدان؛ تا انتخابات مجلس یازدهم و زنگ به صدا درآمدن تبلیغات آزاد و قانونی کاندیداهای مجلس زمان […]

علی رغم باقی ماندن ۵ روز تا نتایج قطعی صلاحیت‌ها، بازار تبلیغات انتخاباتی داوطلبان مجلس در اسدآباد گرم است و این در حالی است که هنوز قطعیتی در تأیید و یا رد صلاحیت آنها نیست.
به گزارش عصر همدان؛ تا انتخابات مجلس یازدهم و زنگ به صدا درآمدن تبلیغات آزاد و قانونی کاندیداهای مجلس زمان زیادی باقی نمانده است، اما از سال‌ها قبل شاهد و ناظر تبلیغات زودهنگام‌ انتخاباتی برخی از داوطلبان احتمالی مجلس بودیم که در آستانه انتخابات این تبلیغات‌های غیر قانونی اوج گرفته است.
چه می شود، آنان که به عنوان تشنگان خدمت پا در عرصه انتخابات مجلس می گذارند، برای نشستن بر صندلی بهارستان پا را فراتر از قانون گذاشته و حتی به غیرقانونی بودن تبلیغات هم بی توجه اند؟
بازار گرمی داوطلبان مجلس با تبلیغات زودهنگام
بارها مسئولان نظارتی و قضایی اعلام کردند که هزینه های هنگفت انتخاباتی داوطلبان مجلس از جمله صرف شام و نهارها، پوسترها، و… البته برپایی مجالس انتخاباتی غیر قانونی است اما در شهر کوچک اسدآباد که قرار است یک صندلی از بهارستان سهمش باشد، چرا نسبت به قوانین بی‌توجهی می‌شود؟
چرا از سال‌ها قبل و البته بیشتر در سالجاری این مجالس و محافل که بوی انتخاباتی دارد، در این شهر نمود دیگری پیدا کرده و به نوعی قانون کشی است؟
مگر نه اینکه بر اساس ماده ۵۶ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی فعالیت تبلیغات انتخاباتی نامزدهای نمایندگی، ۸ روز قبل از روز اخذ رأی آغاز و تا ۲۴ ساعت قبل از اخذ رأی ادامه دارد!؟
متأسفانه این روزها که به روز سرنوشت ساز کشور و شهرمان نزدیک می شویم، شاهدیم که داوطلبان مجلس که هنوز از قطعی شدن تأیید و یا رد صلاحیت شان نمی‌گذرد، دست به دامان انواع مختلفی از تبلیغات شده اند.
از جمله این تبلیغات‌ها می توان به حضور داوطلبان در محافل و مجالس مذهبی، صرف شام و ناهار تا پخش دعوتنامه برای حضور در محافل! تشکیل ستادهای انتخاباتی به صورت غیر رسمی تا پخش کارت ویزیت انتخاباتی! ایجاد کانالها و گروههای تلگرامی و فعالیت در فضای مجازی تا حضور در مساجد و نماز جمعه! اشاره کرد.
از به یکباره شریک شدن در غم ها تا سوز دل برای شهدا
البته از دیگر تبلیغات ها می‌توان به یکباره شریک غم شدن و حضور در مجالس ختم اموات تا ارسال پیامک تیریک و تسلیت در مناسبتهای مختلف! سوء استفاده از نام شهدا به خصوص نام پر افتخار شهید قاسم سلیمانی تا  تخریب و توهین به یکدیگر در محافل و مجالس! و دادن وعده های نشدنی و محال اشاره کرد.
و البته شایعاتی نیز هست که برخی داوطلبان مجلس از حضور و تبلیغات خود در مکان‌های چون آرایشگاه‌های زنانه هم غافل نشده اند!
اگرچه فعالیت انتخاباتی زودرس و زودهنگام پدیده ی نامبارک و البته موضوع تازه ای در شهر اسدآباد نیست، اما گاها” رنگ و شکل تبلیغات تغییر می‌کند و اینجاست که با حاشیه‌سازی در نوع و روش تبلیغاتی، مسیر درست آن از دست می‌رود و از تمایلات به تعارضات سیاسی تبدیل می‌شود.
مردم با عدم حضوشان در مراسمات تبلیغاتی، تمکین قانون را به داوطلبان مجلس یادآوری کنند
آیا وقت نرسیده که مردم هوشیار باشند و نه تنها خود در مراسمات تبلیغات زودهنگام داوطلبان مجلس شرکت نکنند بلکه با عدم حضورشان نشان دهند، باید فردی را به عنوان موکل خود به صندلی بهارستان برسانند که قانونمند باشد تا بتواند قانونگذار خوبی بوده و نه تنها قانون را خود اجرا کند بلکه خوب آن را ترسیم و از حق مردم دفاع کند؟!
سؤالی مطرح است که آیا با وجود تبلیغات های زودهنگام و غیرقانونی جایگاه قانون تضعیف نمی‌شود؟ و آیا قانون نباید دست به کار شده و جلوی این تبلیغات‌ها گرفته شود؟
در این زمینه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اسدآباد به خبرنگار عصر همدان، با بیان اینکه  نتایج صلاحیت داوطلبان مجلس برا کاندیداتوری ۱۱ بهمن اعلام می‌شود، اظهار کرد: نتیجه اصلی نهایی تایید و یا رد صلاحیت داوطلبان مجلس تا ۵ روز دیگر مشخص می‌شود و در حال حاضر آنانی هم تأیید شده اند، نتیجه قطعی نیست.
تأییدشدگان فعلی مجلس هم آگاه باشند که نتیجه قطعی نیست
علیرضا سلطانی‌متهور افزود: گاها” ممکن است مردم در برخی کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی، شنیده باشند که افرادی تأیید شدند اما آنچه تا ۱۱ بهمن ماه اعلام رسمی نشده باشد، محرز نیست و قطعا” تبلیغات‌های زودهنگام هم در این امر مؤثر خواهد بود.
وی به داوطلبان مجلس هشدار داد: هرگونه جلسه مخفی و آشکار، خانگی و بیرون خانگی که شائبه انتخاباتی داشته باشد، ممنوع است و نمی شود که جلسات و محافل و مجالس را در این برهه از زمان چیزی از جزء وجه انتخاباتی دانست.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اسدآباد از افراد داوطلبی که برای مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده اند، خواست که قوانین را رعایت کنند و اگر در زمان ثبت نام متعهد شدند که قانون را رعایت می‌کنند، باید این اتفاق به صورت عملی انجام شود و قانون گریزی و قانون شکنی نداشته باشند.
هرگونه مجلسی که شائبه انتخاباتی داشته باشد، ممنوع است
وی تأکید کرد: داوطلب مجلسی که قانون را رعایت نمی‌کند و اقدام به تبلیغات زودهنگام کرده، مشخص است که به دنبال پیشرفت آینده شهرستان نیست و صرفا” برای رسیدن به منافع خود گام در این عرصه نهاده و نمی‌خواهد به مردم و شهر خدمت کند.
سلطانی‌متهور افزود: چنین داوطلب قانون شکنی مشخص است که اگر احیانا” در تصدی نمایندگی پا به مجلس بگذارد و قانونگذار شود، قطعا” قانونی را که خود به تصویب برساند، اجرا نخواهد کرد.
وی به داوطلبان مجلس در شهرستان اسدآباد توصیه کرد: در این ایام مراقب و مواظب کنند چراکه تبلیغات زودهنگام آنان رصد و بازخورد آن متوجه خودشان خواهد شد و طبق قانون بعداز انتخابات پرونده داوطلبان متخلف مجلس جمع آوری و جریان می‌گیرد و در دوره دیگر انتخابات اثرگذاراست.
دادستان شهرستان اسدآباد با اشاره به طرفداری برخی از افراد جامعه در حمایت داوطلبان مجلس، گفت: البته برای طرفداران داوطلبان مجلس که اقدام به برگزاری مراسم و مجالس مختلف به صرف شام، ناهار و یا رأی می‌خرند، و یا کالایی را در حمایت از آنان به مردم می‌دهند، پرونده تشکیل و محکوم می‌شوند.
وی خطاب به مدیران کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی، تأکید کرد: باید این کانال‌ها و گروه‌ها دارای مجوز باشند که فعالیت کنند و حتی کلاس‌های آموزشی در این زمینه را بگذرانند و وقتی مجوز ندارند، حق ندارند که اظهارنظری کنند و این یک تخلف است و قطعا” برخورد می شود.
طرفداران داوطلبان مجلس هم تخلف کنند، با قانون طرف هستند
سلطانی‌متهور با بیان اینکه ارسال پیامک، پخش کارت ویزیت، صرف شام، حضور در مجالس خانگی و غیرخانگی، و… شامل تبلیغذات زودهنام می‌شود، از مردم خواست که هرگونه تبلیغاتی را از داوطلبان مجلس می‌بینند، به صورت عکس، فیلم به دادستانی گزارش دهند و ما با جمع‌آوری همین موارد برای آنان پرونده تشکیل می‌دهیم.
وی در خصوص اینکه چه برخوردی با داوطلبان مجلسی که تبلیغات زودهنگام دارند، انجام شده، گفت: ما به همه داوطلبانی که تأیید صلاحیت شدند تذکر حضوری و تلفنی داده ایم و پذیرفتند که اقدامی انجام ندهند، اما برخی از آنان به قانون گوش نداده و مجددا” اقدام به تبلیغات کردند؛ غافل از اینکه ما همه این تبلیغات‌ها را رصد و به استان و تهران گزارش می‌کنیم و از طرف دیگر برای آنان پرونده شکل داده و بعدازانتخابات به جریان خواهیم انداخت.
رصد فعالیت انتخاباتی نماینده فعلی مجلس تا داوطلبان این دوره
دادستان شهرستان اسدآباد با بیان اینکه در این زمان فعالیت انتخاباتی همه داوطلبان مجلس از نماینده گرفته تا فردی که در این دوره ثبت نام کرده، تخلف است، افزود: همه این فعالیت‌ها در حال رصد است و هر فعالیتی که غیر مجاز باشد، تخلف است و در برخورد با آنان فرقی نمی‌گذاریم.
وی گفت: شاهد هستیم که نمایندگانی نه تنها در این شهر بلکه در سطح کشور تا دو سه ماه پیش در شهر خود پیدا نمی شدند و امروز سرو کله انان پیدا شده و جایی نیست که سر نزنند و این مشخص است که تبلیغات است.
انتهای پیام/ن
لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=45734
  • دیدگاه‌ها برای از شریک شدن در غم‌ها تا وعده‌های تو خالی برای دستیابی به صندلی سبز بهارستان به هر قیمت! بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.