• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
2

از بمباران ورزشگاه قدس همدان تا ترور های منافقین/ شعبان بی مخ همدان چه کسی بود؟

  • کد خبر : 73123
  • 10 تیر 1399 - 9:07
از بمباران ورزشگاه قدس همدان تا ترور های منافقین/ شعبان بی مخ همدان چه کسی بود؟

پیشگامی مردم همدان در مبارزات ضد استبدادی و استعماری با دست نشاندگان رژیم آمریکا موجب شده است تا مردم دارالجهاد بیشتر این جنایات را لمس و درک کنند، جنایاتی نظیر بسیج اراذل و اوباش در کودتای ۲۸ مرداد و ترورهای کور منافقین در دهه ۶۰. به گزارش عصر همدان؛ جنایت های آمریکا در سراسر جهان […]

پیشگامی مردم همدان در مبارزات ضد استبدادی و استعماری با دست نشاندگان رژیم آمریکا موجب شده است تا مردم دارالجهاد بیشتر این جنایات را لمس و درک کنند، جنایاتی نظیر بسیج اراذل و اوباش در کودتای ۲۸ مرداد و ترورهای کور منافقین در دهه ۶۰.

به گزارش عصر همدان؛ جنایت های آمریکا در سراسر جهان مسئله مشخص و غیر قابل انکاری است، آنچه آمریکا به عنوان ابرقدرت در کشورهای مختلف دنیا از خود برجای گذاشته جز ستم و تعدی و تجاوز چیزی نیست.

شاید کشور ما در خصوص این تجاوزات و تعدی ها جز کشورهایی است که سایه سنگین برخی بزک کنندگان تاکنون اجازه نداده برای مردم عزیز کشورمان آن ظلم ها و تعدی کنندگان مشخص و روشن شود.

آنچه که رهبر انقلاب نیز در سال های اخیر بر آن تاکید داشته اند وظیفه دستگاه و رسانه ها در جهت روشنگری در خصوص واقعیت‌های تاریخی کشور است.

در حالی که بسیاری از بزک کنندگان آمریکا دانسته یا نادانسته در چهارچوب عادی سازی تجاوز و تعدی قدم برمی‌دارند وظیفه روشن شدن جنایت‌هایی که آمریکایی ها در کشور ما و بسیاری از کشورهای دیگر به نام آزادی بیان و حقوق بشر مرتکب شده اند یک ضرورت توسط رسانه است.

استان همدان پیشرو‌ و ‌پیشگام در حرکت های ضد استبدادی و استعماری

استان همدان به عنوان یکی از مناطق جریان ساز و اثرگذار بر روی اتفاقات و رویدادهای مهم تاریخی و اجتماعی، در کشور همواره به عنوان پیشرو‌ و ‌پیشگام بسیاری از حرکت های ضد استبدادی و استعماری در تاریخ معاصر شناخته شده است.

این پیشگامی موجب شده است تا مردم همدان طعم دخالت‌ها و خیانت‌های رژیم آمریکا به عنوان حامی اصلی استبداد و استعمار در کشور را بهتر بچشند و درک کنند.

اگر کودتای ۲۸ مرداد سال ۳۲ را به عنوان یکی از نخستین جنایت های آمریکا و یکی از مهمترین آنان بدانیم شاهد دخالت مستقیم سرویس جاسوسی آمریکا در براندازی حکومت ملی و مردمی مصدق هستیم.

در این براندازی اراذل و اوباش به رهبری شعبان جعفری که یکی از مهمترین ابزارهای سرویس جاسوسی آمریکا و انگلیس بودند به ملت خود خیانت کردند.

شعبان جعفری یا شعبان بی مخ علاوه بر عوامل خود در تهران در سایر نقاط کشور نیز دارای شبکه ای از افراد سازماندهی شده و اجیر شده است که برای سرکوب مردم وارد میدان شدند تا کودتا پیروز شود.

شعبان بی مخ همدان چه کسی بود؟

یکی از مهمترین افرادی که از سردسته های اغتشاشات در همدان بود علی وکیل است.

علی وکیلی شخصی است که اسناد از ارتباط سازمان یافته او با شعبان جعفری برای سرکوب دولت ملی و حمایت از شاه و کودتا توسط او خبر می دهد.

برای برسی بیشتر موضوع و آشنایی بهتر با حقوق بشر آمریکایی گفتگویی با معاون مرکز اسناد و کتابخانه همدان و مدیر تاریخ شفاهی دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی همدان داشتیم که در ادامه می خوانید.

معاون مرکز اسناد و کتابخانه همدان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ گفت: ما همواره در طول تاریخ معاصر شاهد دخالت‌های آشکار و نهان ابرقدرت ها و بخصوص آمریکا و انگلیس در کشورمان بوده ایم.

یزدانی با بیان اینکه این دخالت‌ها همواره به نفع استبداد و استعمار بوده است،ادامه داد:با دخالت‌های افرادی نظیر شعبان جعفری و وعلی وکیلی، در تهران و همدان دولت ملی مصدق سقوط کرد.

وی با اشاره به حمایت مستقیم آمریکا از کودتا و ارتباط مستقیم با شعبان جعفری و شبکه اراذل در کشور افزود: این فرد در همدان در جریان کودتای ۲۸ مرداد با ایجاد بلوا به شکست دولت ملی و پیروزی کودتا کمک کرد.

جنایت آمریکا در جریان کودتای نوژه 

معاون مرکز اسناد و کتابخانه همدان با اشاره به حمایت‌های آمریکا و سازمان های امنیتی آن از ساواک، گفت: شکنجه و رفتارهای غیر انسانی این سازمان و سایر دستگاه های امنیتی رژیم شاه در حق مبارزان همدانی نیز یکی از مواردی است که با حمایت ها و آموزش های مستقیم آمریکا شکل گرفته است.

یزدانی تحریک عراق توسط آمریکا در حمله به ایران را نمونه ای دیگر از رویارویی و حمایت‌های غیر مستقیم آمریکا از جنایت در حق ملت ایران بصورت عام و مردم همدان بصورت خاص، دانست و اظهار کرد: کودتای نوژه و نمونه های دیگر نیز با اعمال نظر آمریکا و همکاری افراد نفوذی و خائن صورت گرفته است.

در ادامه مدیر تاریخ شفاهی دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی همدان در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه هدف کودتای نوژه برای ساقط کردن انقلاب اسلامی بود، گفت: این کودتا به قدری دقیق طرح‌ریزی شده بود که طراحان موفقیت آن را قطعی می‌دانستند و حتی اعلامیه‌های پیروزی آن آماده و در منازل برخی از کودتاچیان انبار شده بود.

محمد صادق منصور با اشاره به پیچیدگی موضوع، افزود: نقشه کودتا بر این اساس  قرار بود که بختیار آخرین نخست‌وزیر رژیم پهلوی به همراه غلامعلی اویسی از نظامیان نزدیک به محمدرضا پهلوی با هماهنگی برخی عناصر در داخل کشور درصدد برآمدند نظر آمریکا را درباره طرح یک کودتا و ساقط کردن نظام نوپای جمهوری اسلامی جویا شوند.

از بمباران ورزشگاه قدس همدان تا ترور های منافقین

وی با اشاره به تدارک کودتا، با اهداف و زمان مشخص، ادامه داد: کودتا در دستور کار بنی‌عامری، رهبر شاخه نظامی این گروه قرار گرفت و سازمان نقاب (نجات قیام ایران بزرگ) برای مطالعه در خصوص بررسی راه‌های موفقیت کودتا در ستاد بختیار تشکیل شد.

منصور با اشاره به اضلاع و ابعاد این کودتا گفت: مثلث ریاست این سازمان به این صورت شکل گرفت که شاخه نظامی به رهبری بنی‌عامری، سیاسی به رهبری قادسی و تدارکات به رهبری منوچهر قربانی‌فر باشد. اکثر اعضای شاخه سیاسی، اعضای حزب ایران و هواداران بختیار بودند.

مدیر تاریخ شفاهی دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی همدان بمباران ورزشگاه قدس توسط رژیم بعثی تحت حمایت آمریکا را دیگر جنایت صورت گرفته در همدان دانست و عنوان کرد: حمایت آمریکا از رژیم صدام یکی از دلایل اصلی ادامه جنگ ظالمانه علیه ملت ایران بود که به شهادت بسیاری در طول دفاع مقدس و بمباران مکان هایی همچون ورزشگاه قدس منجر شد.

وی ترورهای سازمان منافقین مورد حمایت غرب و آمریکا در همدان را یکی از خاطرات تلخ مردم شهر برشمرد و بیان کرد: منافقین بدون حمایت دولت های غربی و بخصوص رژیم آمریکا هرگز توان این حجم از جنایت را نداشتند.

منصور با اشاره به ترورها و عملیات‌های کور منافقین در استان همدان گفت: این استان در راه مبارزه با سازمان منافقین شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب کرده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=73123
  • دیدگاه‌ها برای از بمباران ورزشگاه قدس همدان تا ترور های منافقین/ شعبان بی مخ همدان چه کسی بود؟ بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.