• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
1

اخذ اعتبار ۸ میلیارد تومانی توسط شورا و شهرداری اسدآباد کذب است/ ۳۰ درصد از اعتبارات دولتی به شهرداری تخصیص یافته است

  • کد خبر : 38630
  • 02 دی 1398 - 10:43
اخذ اعتبار ۸ میلیارد تومانی توسط شورا و شهرداری اسدآباد کذب است/ ۳۰ درصد از اعتبارات دولتی به شهرداری تخصیص یافته است

در نشست اعضای شورای شهر و شهردار اسدآّباد با اصحاب رسانه برخی اعضای شورای شهر بر کذب بودن اخذ اعتبار ۸ میلیارد تومانی شورا و شهرداری تأکید کردند و تخصیص تنها ۳۰ درصد از اعتبارات دولتی به شهرداری در این نشست مطرح شد. به گزارش عصر همدان، رئیس شورای شهر اسدآباد شامگاه یکشنبه در نشست […]

در نشست اعضای شورای شهر و شهردار اسدآّباد با اصحاب رسانه برخی اعضای شورای شهر بر کذب بودن اخذ اعتبار ۸ میلیارد تومانی شورا و شهرداری تأکید کردند و تخصیص تنها ۳۰ درصد از اعتبارات دولتی به شهرداری در این نشست مطرح شد.

به گزارش عصر همدان، رئیس شورای شهر اسدآباد شامگاه یکشنبه در نشست شهردار با اصحاب رسانه با بیان اینکه تنها ۳۰ درصد از اعتبارات دولتی به شهرداری تخصیص یافته است، اظهار کرد: از این میزان اعتبارات تنها توانسته‌ایم حقوق کارکنان و عوامل شورا و شهرداری را پرداخت کنیم.

حمدالله مرادی به اقدام جالب شهرداری در خصوص شعارنویسی با موضوع رعایت پاکیزگی بر روی باکس‌های زباله‌ اشاره کرد و گفت: این اقدام در راستای تشویق مردم به داشتن شهری تمیز و پاکیزه است و امیدواریم دیگر شاهد آتش زدن باکس‌های زباله نباشیم.

تنها ۱۷ درصد مردم اسدآباد عوارض پرداخت می‌کنند

وی در ادامه با بیان اینکه تنها ۱۷ درصد مردم اسدآباد عوارض پرداخت می‌کنند، تصریح کرد: بیشترین درآمد شهرداری از محل اخذ عوارض ساختمانی است که در صورت مشارکت مردم در این خصوص، ارائه خدمات بیشتری را از سوی شهرداری شاهد خواهیم بود.

حسین رستمی رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر اسدآباد نیز با اشاره به تخریب شورا و شهرداری در فضای مجازی، افزود: این فضا متأسفانه فضای بزن در رو شده است و برخی با چند اکانت جعلی به دنبال تخریب هستند؛ البته برخی رسانه‌ها نیز از این فضا برای اطلاع‌رسانی درست بهره می‌برند که این اقدام مقدس و شایسته‌ است‌.

وی با اشاره به ویژگی‌های شوراها، بیان کرد: شو‌راها مشروعیت دینی و مدیریت گروهی و جمعی دارند که می‌توان گفت این مهم اصلی ترین ویژگی شوراهاست.

شهرداری از لحاظ درآمدی در مضیقه است

رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر اسدآباد به نظارت شورا بر شهرداری اشاره کرد و ادامه داد: اگر می‌خواهیم به مسئله ای پرداخته و عملکرد شورا را ببینیم، باید به صورت جلسات و نامه‌نگاری‌های شورا بپردازیم چراکه در خصوص برخی موضوعات و مسائل چندین هفته بحث کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها راه ارتباطی بین مردم، شورا و شهرداری هستند، خاطرنشان کرد: شهرداری از لحاظ درآمدی در مضیقه است اما مدت‌هاست که اخذ مبلغ ۸ میلیارد تومانی توسط شهرداری و شورا در فضای مجازی و سخنرانی مسئولان شهرستان بر سر زبان‌ها می‌چرخد که از این میزان چیزی عاید شهرداری نشده است.

رستمی با اشاره به کم لطفی مجلس در عدم اختصاص اعتبارات از محل مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها، یادآور شد: در حالی که باید مالیات بر ارزش افزوده کارخانه‌های سطح شهرستان در همین منطقه برای آبادسازی شهر اختصاص یابد، این امر در اسدآباد محقق نمی‌شود.

حسین شیری رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اسدآباد نیز با اشاره به جایگاه و اختیارات شوراها، اظهار کرد: کاستی‌های بسیاری را به شورایی‌ها نسبت می‌دهند اما باید بدانند اختیارات نمایندگان مردم در شورا محدود است و حتی در انتخاب شهردار ماه‌ها تأیید آن را به تعویق انداختند.

 ۷۹ نفر کمبود نیرو در شهرداری داریم 

وی یکی از معضلات شهر اسدآباد را کمبود نیروی انسانی در شهرداری‌ دانست و گفت: در حال حاضر ۷۹ نفر در شهرداری این شهر کمبود نیرو داریم و مجوز استخدام را هم نمی‌دهند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اسدآباد با بیان اینکه بسیاری از ادارات مطالبات و عوارضات شهرداری را پرداخت نمی کنند، تصریح کرد: سال‌ها قبل دو هزار متر مربع از اراضی پارک باهنر برای احداث کتابخانه استاندارد د واگذار شد که مسئولان توجهی به آن نداشتند و بلاتکلیف رها شده است.

وی  به درگیری شورا برای احداث مسجدی در شهرک سیداحمد و عدم حمایت مسئولان در این خصوص طی این سال‌ها اشاره کرد و افزود: امروز برخی شورا و اعضای شورا را در فضای مجازی نقد و تخزیب می کنند اما اگر انتقادی هست باید صادقانه و منصفانه باشد.

یزدان سبزه‌ای رئیس کمیسیون عمران شورای شهر اسدآباد نیز مطالبه رسانه‌ها را برای حضور در جلسات شوراها و برگزاری نشست‌های خبری را به حق دانست و بیان کرد: ما هم قبول داریم که شورا باید شیشه‌ای باشد و مسائل شورا و عملکردها باید شفاف دیده شود اما به دلیل استاندارد د نبودن فضای ساختمان شورا نتوانستیم این مطالبه را پاسخگو باشیم اما.

وی با بیان اینکه با تلاش شهردار در حل مشکل فراهم کردن مکان مناسب برای حضور اصحاب رسانه در جلسات شورا به زودی این امر محقق خواهد شد‌، ادامه داد: نمایندگان مردم در شورا از مردم هستند، به مسائل و مشکلات شهرستان نیز واقف بوده و به دنبال حل آنها هستند.

 اخذ اعتبار ۸ میلیارد تومانی محقق نشد

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر اسدآباد با شفاف‌سازی در خصوص اخذ ۸ میلیارد تومان از سوی شورا و شهرداری اسدآباد، خاطرنشان کرد: با وجود پیگیری‌های نماینده مردم اسدآباد در مجلس و حضور اعضای شورا در جلسه‌ای با معاون وزیر کشور برای اخذ اعتبار ۸ میلیارد تومانی برای شهرداری، این امر محقق نشد.

وی یادآور شد: پیگیری‌های مکرر نماینده مردم اسدآباد در مجلس به منظور اخذ ماشین آلات، قیر یارانه‌ای و اعتبارات ۸ میلیاردی نتیجه نداد و معاون وزیر کشور زیر بار این مبلغ نرفت.

سبزه‌ای با بیان اینکه معاون وزیر کشو اختصاص قیر یارانه و ماشین آلات را برای شهرهای زیر ۵۰ هزار خانوار دانست و اظهار کرد: با این تفاسیر به شهری مثل اسدآباد با جمعیت بالای ۵۶ هزار نفر این موارد تعلق نمی‌گیرد و با توجه به عدم موافقت معاون وزیر برای اختصاص اعتبار ۸ میلیارد تومانی، دریافت این مبلغ توسط شورا و شهرداری کذب است.

وی در پایان گفت: اگرچه کارهای تأسیسات و زیربنایی در سطح شهر نداریم اما کمیسیون هماهنگی حفاری فعال است و باید یک هماهنگی در زمان حفاری‌ها انجام شود که دوباره کاری برای آسفالت ریزی نداشته باشیم.

انتهای پیام/ن.و

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=38630
  • دیدگاه‌ها برای اخذ اعتبار ۸ میلیارد تومانی توسط شورا و شهرداری اسدآباد کذب است/ ۳۰ درصد از اعتبارات دولتی به شهرداری تخصیص یافته است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.