• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
3

اجرای طرح های بزرگ آبخیزداری در تویسرکان/از پروژه آبخیزداری حوزه کنجوران تا آب بند بَریوه در سرکان

  • کد خبر : 106704
  • 22 اسفند 1399 - 12:29
اجرای طرح های بزرگ آبخیزداری در تویسرکان/از پروژه آبخیزداری حوزه کنجوران تا آب بند بَریوه در سرکان

مراحل پایانی پروژه آبخیزداری حوزه کنجوران در سطحی به مساحت سه هزار هکتار و هزینه کرد چهار میلیارد تومان و نیز آب بند بریوه در سرکان با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی به همت و پیگیری های نماینده مردم تویسرکان در دست اجراست. «محمدمهدی مفتح» نماینده مردم تویسرکان در مجلس در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ […]

مراحل پایانی پروژه آبخیزداری حوزه کنجوران در سطحی به مساحت سه هزار هکتار و هزینه کرد چهار میلیارد تومان و نیز آب بند بریوه در سرکان با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی به همت و پیگیری های نماینده مردم تویسرکان در دست اجراست.

«محمدمهدی مفتح» نماینده مردم تویسرکان در مجلس در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ گفت: همیاری تنگانگ مردم، جلو گیری از مهاجرت مردم و رونق کشاورزی در حوزه آبخیزداری از ویژگی های بارز این گونه طرح ها در شهرستان است.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی پروژه آبخیزداری و آبخوانداری حوزه کنجوران مراحل پایانی خود را طی می کند، اظهار کرد: تاکنون برای این پروژه با سطح ۴ هزار و ۱۰۰ هکتار و پیشرفت ۹۹ درصدی، بیش از چهار میلیارد تومان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی هزینه شده است.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس افزود: عملیات اجرایی طرح آبخیزداری کنجوران از سال ۹۷ آغاز شده و تاکنون بندهای سنگی ملاتی، گابیونی و خشکه چین در روند ساخت این پروژه اجرایی شده است.

مفتح همچنین از پیشرفت فیزیکی۷۰ درصدی آب بند بریوه در شهر سرکان خبر داد و اعلام کرد: به تازگی بیش از ۹۰ هزار اصله درخت در این شهرستان هم کاشته شده است.

وی اظهار کرد: این گونه طرح ها از از هدر رفتن آب و خاک و تغذیه آب های زیرزمینی جلوگیری می کند و زمینه ساز رونق کشاورزی و باغداری در منطقه می شود.

انتهای پیام/ز

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=106704
  • دیدگاه‌ها برای اجرای طرح های بزرگ آبخیزداری در تویسرکان/از پروژه آبخیزداری حوزه کنجوران تا آب بند بَریوه در سرکان بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.