• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
0

اجرای برنامه‌های نوروزی بستگی به کرونا دارد/دو بنای مهم تاریخی اسدآباد در نوروز بازگشایی نمی‌شوند

  • کد خبر : 51984
  • 11 اسفند 1398 - 10:49
اجرای برنامه‌های نوروزی بستگی به کرونا دارد/دو بنای مهم تاریخی اسدآباد در نوروز بازگشایی نمی‌شوند

کامران اکبری‌شایگان با اشاره به برنامه‌ریزی برای اجرای ۱۲ برنامه فرهنگی در نوروز ۹۹، گفت: اجرای برنامه‌های نوروزگاهی منوط به تصمیم دولت و وزارت بهداشت است، چراکه به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا سلامت مردم مهم‌تر است. رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اسدآباد در گفتگو با خبرنگار عصر همدان، با اشاره […]

کامران اکبری‌شایگان با اشاره به برنامه‌ریزی برای اجرای ۱۲ برنامه فرهنگی در نوروز ۹۹، گفت: اجرای برنامه‌های نوروزگاهی منوط به تصمیم دولت و وزارت بهداشت است، چراکه به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا سلامت مردم مهم‌تر است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اسدآباد در گفتگو با خبرنگار عصر همدان، با اشاره به فرا رسیدن نوروز ۹۹ و اجرای برنامه های نوروزگاهی، اظهار کرد: برای نوروز امسال ۱۲ برنامه متنوع و شاد در نظر گرفته شده که با توجه به شیوع ییماری کرونا در کشور، احتمال لغو برنامه‌ها وجود دارد.

وی با اشاره به اجرای ۱۲ برنامه فرهنگی، هنری و نوروزی در نوروز ۹۹، گفت: به هرحال در روز چهارشنبه آخر سال، با همکاری شهرداری برنامه نوروزخوانی و چهارشنبه‌سوری را اجرا می کنیم که اجرای این برنامه هم منوط به تصمیم استانی است‌.

اکبری‌شایگان افزود: در آستانه نوروز یکی از برنامه‌های ما، برگزاری مسابقه هفت سین و شیرین خانگی است که در روزهای پایانی سال انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های شاخص میراث فرهنگی که هر ساله در روزهای پایانی سال برگزار می‌شود و استقبال خوبی از آن شده، جشنواره پخت نان و گرده محلی در روستای چشمه قنداب است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اسدآباد از برپایی غرفه صنایع دستی و پخت غذاهای محلی در شهرستان اسدآباد در نوروز سال ۹۹ خبر داد و گفت: در سال جدید مراسم استقبال از نوروز و مسافران نوروزی با اجرای آیین نوروزی خواهیم داشت.

وی از برگزاری بازی‌های بومی محلی در چند منطقه شهر در روزهای مختلف نوروز داریم، افزود: این برنامه در پارک ورودی شهر، تالاب پیرسلمان، شهر آجین، ملحمدره و پارک ملت با اجرای موسیقی محلی انجام می‌شود.

اکبری‌شایگان گفت: جشنواره پخت غذاهای محلی در خانه‌های بوم گردی روستاهای ملحمدره و ترخین اباد نیز از دیگر برنامه‌های نوروزی است که استقبال خوبی از آن می‌‌شود.

وی از برگزاری یک دوره مسابقه عکاسی با موضوع گردشگری و ایین های نوروزی خبر داد و گفت: مردم می توانند از آثار تاریخی و گردشگری و طبیعت شهرستان عکس بگیرند و در این مسابقه شرکت کنند‌.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اسدآباد با تأکید بر اینکه هنوز دستور العملی از تهران برای برگزاری و یا لغو برنامه‌های نوروزگاهی دریافت نکردیم و این امر منوط به تصمیم دولت و وزارت بهداشت است، افزود: در صورت دریافت دستور العمل برای لغو برنامه‌ها سلامت مردم را مدنظر قرار می دهیم، چرا که ممکن است جمعیت کنار هم موجب شیوع بیماری کرونا شود.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز سال پیش‌رو بازگشایی حمام نیلوفر و آب انبار را برای بازدید مسافران نوروزی نخواهیم داشت: افزود: هنوز مرمت این بناهای تاریخی به پایان نرسیده و معطل اعتبارات هستیم.

اکبری‌شایگان یادآور شد: علی رغم همه تلاش‌های فرماندار و مدیرکل میراث فرهنگی نتوانستیم اعتباری را برای مرمت آن اخذ کنیم.

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=51984
  • دیدگاه‌ها برای اجرای برنامه‌های نوروزی بستگی به کرونا دارد/دو بنای مهم تاریخی اسدآباد در نوروز بازگشایی نمی‌شوند بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.