• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
2
عصر همدان گزارش می‌دهد؛

اثر منفی سیاه‌نمایی به جامعه باز می‌گردد

  • کد خبر : 211894
  • 06 اسفند 1402 - 11:45
اثر منفی سیاه‌نمایی به جامعه باز می‌گردد
کاندیداها توجه داشته باشند که سیاه‌نمایی اثرات مخربی دارد که بر جامعه اثر مستقیم گذاشته و جامعه را نسبت به آنان بدبین می‌کند؛ کاندیداها باید در فضایی سالم اقدام به توضیح برنامه‌های خود کرده و به جای تخریب رقبا، توانایی‌های خود را به مردم اثبات کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری و تحلیلی «عصر همدان» تنها پنج روز به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری باقی‌مانده و جامعه در تب و تاب انتخاباتی به سر می‌برد.

در این ایام بارها و بارها به موضوعات مهمی در خصوص انتخابات پرداخته شده ولی یکی از این موضوعات مهم، انتخاب فرد اصلح برای نمایندگی است.

مردم خوب می‌دانند که فردی که قرار است بر صندلی سبز مجلس بنشیند و چهار سال برای مسیر پیشرفت کشور قانونگذاری کند چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد اما یکی از مطالبات به حق و اساسی مردم آن است که نماینده باید میان مردم باشد و صدای مردم را بشنود.

بدون شک اگر نمایندگان مردم به صورت مکرر در جمع‌های مردمی حاضر باشند و دسترسی مردم به آن‌ها راحت باشد، بهتر می‌توانند دغدغه جامعه را دریافت و به قوانین بر آن اساس رأی دهند.

اینکه نمایندگان در طول چهار سال مسئولیت خود در میان مردم حضور نداشته و چند ماه به انتخابات در همه محافل مردمی پیدایشان می‌شود و در ایام انتخابات با تخریب عملکرد نمایندگان دیگر و رقبای خود سعی می‌کنند عملکردشان را بهترین عملکرد بیان کنند به نوعی سیاه‌نمایی محسوب می‌شود که اخیرا رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز به آن اشاره کردند.

نمایندگان همدان مشکلات اساسی مردم را حل نکردند

یکی از مردم همدان در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری و تحلیلی «عصر همدان» گفت: ما از نمایندگان می‌خواهیم واقعا به فکر مردم باشند، آن‌ها نباید بعداز آنکه انتخابات تمام می‌شود مسیر خود را از مردم جدا کرده و برای منافع خودشان کار کنند.

وی با اشاره به اینکه افراد خوبی نیز نماینده هستند که واقعا به مشکلات مردم اهمیت دادند، افزود: اینکه بگوییم نمایندگان هیچ کاری نکردند غلط است اما واقعا مشکلات اساسی که مردم همدان دارند تاکنون حل نشده.

این بانوی همدانی خاطرنشان کرد: مردم پشتیبان نظام هستند اما برخی مواقع این نمایندگان هستند که به جای پرداختن به دغدغه‌های مردمی به دنبال از میان برداشتن رقبای خود هستند.

ناراضی هستم اما رأی می‌دهم
یکی دیگر از مردم همدان با تأکید براینکه نمایندگان مجلس باید به دنبال ایجاد عدالت در جامعه باشند، تصریح کرد: اینکه بیکاری، مشکل مسکن و اقتصاد در جامعه وجود دارد بخاطر آن است که نمایندگان در طی سال‌ها به خوبی برای رفع آن‌ها برنامه نداشتند.

این آقای ۴۹ ساله خاطرنشان کرد: من خانه ندارم و مشکل مسکن و گ آنی آن در همدان موضوعی اساسی برای مردم همدان است، نمایندگان مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در این چندین سال چه اقدام موثری در این راستا داشتند؟

وی با بیان اینکه از وضعیت موجود ناراضی است اما رأی می‌دهد، عنوان کرد: اگر من و امثال من رأی می‌دهیم بخاطر رضایتمان از نمایندگان نیست، ما فقط بخاطر کشور و نظام مقدسمان رأی می‌دهیم تا دشمنان از عدم مشارکت سوء استفاده نکنند.

پرهیز از سیاه‌نمایی دستوری به همه افراد جامعه است

در ادامه یک استاد دانشگاه و کارشناس مسائل بین‌الملل در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری و تحلیلی «عصر همدان» با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص آنکه در فضای انتخابات باید از سیاه‌نمایی پرهیز کرد، گفت: وقتی پرهیز از سیاه‌نمایی تأکید می‌شود یعنی کلیت جامعه باید به این موضوع دقت داشته باشند.

دکتر نبی الله رشنو با بیان اینکه باید از سیاه‌نمایی تحت هر شرایطی پرهیز کرد، افزود: رفتار غلو آمیز نوعی سیاه‌نمایی است و اثرات منفی آن به جامعه باز می‌گردد.

وی خاطرنشان کرد: سیاه‌نمایی اعتماد به نفس جامعه را دستکاری و جامعه را با تزلزل مواجه می‌کند به همین دلیل مقام معظم رهبری نهیبی به رفتار کاندیداها و شرایط پیش‌رو زدند.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه در طی ادوار متعدد در جامعه شاهد سیاه‌نمایی بودیم که سبب دلسردی جامعه شده است، تصریح کرد: افرادی که تعهد و تخصص ندارند با رانت به نحوی خود را نشان می‌دهند که گویی همواره باید در صحنه باشند و همه‌چیز بخاطر وجود آن‌هاست.

رشنو ادامه داد: اخیرا رئیس جمهور مهیبی به مدیران پروازی داشتند چراکه با رفتارشان هزینه زیادی بر جامعه تحمیل می‌کنند.

وی با بیان اینکه برخی‌ها به دور از تعهد و تخصص تحت عنوان مشاغل‌ها استعداد و جوانان را نسبت به همه‌چیز دلسرد می‌کنند، گفت: در عرصه انتخابات، کاندیداها باید مطابق با شأن مجلس با مردم صحبت کنند و وضعیت تبلیغات نباید به سمتی برود که بوی دروغ دهد.
این استاد دانشگاه و کارشناس مسائل بین‌الملل ادامه داد:برای مردم سوال است که مگر نماینده مجلس شدن چقدر مهم است که کاندیداها برای رسیدن به آن مردم را فریب داده و از گفتن دروغ دریغ نمی‌کنند؟

رشنو در پایان با بیان اینکه مقام معظم رهبری دستور دادند تا همه از سیاه‌نمایی دوری کنند، افزود: این نهیب مقام معظم رهبری برای آن است که کاندیدها با مردم صادقانه و براساس وظایف خود رفتار کنند.

سیاه نمایی بر جامعه اثر منفی دارد
امید است کاندیداها توجه داشته باشند که سیاه‌نمایی اثرات مخربی دارد که بر جامعه اثر مستقیم می‌گذارد و جامعه را نسبت به آنان بدبین می‌کند.

اگر مردم بخاطر دعواهای جناحی و رفتارهای غلوآمیز کاندیداها نسبت به انتخابات دلسرد شوند مقصر اصلی آن، کاندیداها هستند.

کاندیداها باید در فضایی سالم به دور از هیاهو اقدام به توضیح برنامه‌های خود کرده و به جای تخریب رقبا، توانایی‌های خود را به مردم اثبات کنند.

انتهای خبر/ سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=211894
  • دیدگاه‌ها برای اثر منفی سیاه‌نمایی به جامعه باز می‌گردد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.