• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1

آیا در تعریض و ساخت سه راهی فرسفج خطای مهندسی رخ داده؟/ استفاده از نیوجرسی و چراخ چشمک زن، راه حلی موقت برای ایمن سازی تقاطع فرسفج

  • کد خبر : 99613
  • 21 دی 1399 - 9:06
آیا در تعریض و ساخت سه راهی فرسفج خطای مهندسی رخ داده؟/ استفاده از نیوجرسی و چراخ چشمک زن، راه حلی موقت برای ایمن سازی تقاطع فرسفج

تعریض سه راهی فرسفج از تویسرکان به فرسفج از سمت راست انجام شده، اما از سه راهی فرسفج به بعد و به سمت کنگاور تعریض را از سمت چپ انجام داده اند! آیا در اجرای این پروژه خطای مهندسی رخ داده؟ در هر صورت استفاده از نیوجرسی، چراخ چشمک زن و خطی کشی استاندارد د […]

تعریض سه راهی فرسفج از تویسرکان به فرسفج از سمت راست انجام شده، اما از سه راهی فرسفج به بعد و به سمت کنگاور تعریض را از سمت چپ انجام داده اند! آیا در اجرای این پروژه خطای مهندسی رخ داده؟ در هر صورت استفاده از نیوجرسی، چراخ چشمک زن و خطی کشی استاندارد د می تواند راه حلی موقت برای ایمن سازی این محور باشد و اگر خطایی رخ نداده مسئولان پروژه درخصوص تعیین تکلیف وضعیت خطرناک این تقاطع خود را پاسخگوی افکار عموم بدانند.

به گزارش خبرنگار عصر همدان؛ به دنبال پیام های مکرر مردمی و گلایه مندی آنان از نحوه تعریض جاده فرسفج که مشکلاتی برای تردد خورویی به وجود آورده پیگیر آن شدیم تا بدانیم اصل ماجرا چیست و چرا عمده رانندگان از تردد در این محور ابراز نارضایتی می کنند تا جایی که حتی در شبکه های اجتماعی از این جاده به عنوان جاده مرگ یاد کرده اند.

در گفتگوی ما با یکی از با تجربه های امر راه سازی مواردی رد و بدل شد که در ذیل تنها به صورت مختصر به آن اشاره می کنیم و در پیگیری های بعدی به سراغ مسئولان راه و شهرسازی تویسرکان و استان می رویم.

با توجه به شواهد تعریض سه راهی فرسفج از تویسرکان به فرسفج از سمت راست انجام شده، اما از سه راهی فرسفج به بعد یعنی به سمت کنگاور تعریض را از سمت چپ انجام داده اند و جاده به در یک راستا نیست.بدان معنا که این جاده چهار خطه است، ولی در یک نقطه خط ها روبروی همدیگر نیستند و ایمنی آن بخش از جاده را زیر سوال برده است که با مه آلود شدن هوا خطرناک تر هم می شود.

این بخش از مسیر به ویژه برای رانندگانی که از سمت باقرآباد به تویسرکان تردد می کنند مشکلات بیشتری ایجاد کرده، چرا که در این نقطه باید به یکباره به سمت چپ بپیچند وگرنه سقوط در پرتگاه کنار جاده محتمل است.

عملیات چهار خطه کردن این محور به طور قطع زیر نظر مهندسین، مشاورین، پیمانکار، کارفرما و اداره راه و شهرسازی تویسرکان انجام شده و سوال اینجاست آیا خطای مهندسی در اجرای این پروژه زمینه ساز بروز چنین مشکلی شده؟ آیا برای عملیاتی کردن این طرح آن آینده نگری که باید، انجام شده یا نه؟ در حال حاضر نمی توان اظهار نظری کرد.

هر چند که می طلب تا دستگاه های نظارتی و حتی دادستان شهرستان به عنوان مدعی العموم وارد میدان شوند تا اگر فرد یا افرادی در این زمینه کوتاهی کرده اند پاسخگو باشند.

از آنجا که جان مردم برای این مجموعه خبری اهمیت دارد، به سراغ ارائه راهکارهایی می رویم و امیدواریم تا راه و شهرسازی برای جبران تقاطع خطرناک فرسفج سریعتر پای کار بیاید.

می توان پیشنهاد داد برای اصلاح آن حداقل باید ۵۰۰ متر از این محور مجدد تعریض شود، تا نقطه ای که اتصال آن دچار ایراد است روبرو هم قرار بگیرد. هزینه اولیه این امر بیش از ۳۰۰ میلیون تومان برآورد شده است.

از آنجا که فصل آسفالت ریزی نیست و کارخانه های آسفالت دراین روزها در عمل فعالیت نمی کنند، ضروری است لااقل زیرسازی جاده را شروع کنند و تعریض به صورت جاده خاکی باشد تا اسفندماه سر برسد و آسفالت ریزی انجام شود.

البته راه حل دیگری هم وجود دارد که ارزانتر است و می توان با عملیاتی ساختن آن، مشکلات را در اسرع وقت به شیوه ای مدیریت کرد که شاهد تصادف نباشیم و آن استفاده از نیوجرسی، چراخ چشمک زن، ایجا روشنایی نقطه ای و خط کشی مرتب و استاندارد د است، که می تواند به طور موقت به کار گرفته شود.

به گزارش عصر همدان، مردم تویسرکان از متولیان امر می خواهند، اگر در ساخت و عملیاتی کردن این پروژه هرگونه اشتباه و یا خطایی از سویی هر مسئولی در هر سطحی رخ داده، پاسخگو باشند و اگر مسئولان پروژه معتقد هستند خطایی در ساخت به وجود نیامده لااقل در خصوص تعیین تکلیف وضعیت خطرناک سه راهی فرسفج خود را پاسخگوی افکار عموم بدانند.

انتهای پیام/ز

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=99613
  • دیدگاه‌ها برای آیا در تعریض و ساخت سه راهی فرسفج خطای مهندسی رخ داده؟/ استفاده از نیوجرسی و چراخ چشمک زن، راه حلی موقت برای ایمن سازی تقاطع فرسفج بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.