• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
3

آنچه در شاهزاده حسین همدان گذشت

  • کد خبر : 181223
  • 19 فروردین 1402 - 15:51
آنچه در شاهزاده حسین همدان گذشت

یکی دو روزی است، تصاویری از درگیری در حرم شاهزاده حسین علیه السلام در برخی از شبکه های معاند خارج نشین منتشر شده که تلاش کرده اند آنرا به دوقطبی سازی اجتماعی تبدیل کنند. اما واقعیت ماجرا چه بود؟ به گزارش عصرهمدان؛ یکی دو روزی است، تصاویری از درگیری در حرم شاهزاده حسین علیه السلام […]

یکی دو روزی است، تصاویری از درگیری در حرم شاهزاده حسین علیه السلام در برخی از شبکه های معاند خارج نشین منتشر شده که تلاش کرده اند آنرا به دوقطبی سازی اجتماعی تبدیل کنند. اما واقعیت ماجرا چه بود؟

به گزارش عصرهمدان؛ یکی دو روزی است، تصاویری از درگیری در حرم شاهزاده حسین علیه السلام در برخی از شبکه های معاند خارج نشین منتشر شده که تلاش کرده اند آنرا به دوقطبی سازی اجتماعی تبدیل کنند.

اما واقعیت ماجرا چه بود؟ برای این موضوع به سراغ مسئول دفتر آستان مبارک امامزاده حسین علیه السلام ، عموی بلافصل امام زمان (عج) رفتیم.

حاج محمد آزادجو به گرمی پذیرای ما شدند و در حالیکه مشغول آماده سازی افطاری ساده برای پذیرایی از زائران در غروب بودند ، ماجرای چهارشنبه شب را اینگونه روایت کردند:

شب میلاد کریم اهل بیت علیه السلام چون شب های دیگر سفره افطاری ساده در امامزاده حسین برقرار بود.

جمعیت در این شب بیشتر از شب های دیگر بوده و خیل زایران و مشتاقان اهل بیت علیهم السلام، حضور داشتند که متوجه سر و صدا در بخش خانمها شدیم.

دو نفر از خانم های جوان با سن حدود ۲۰ سال، پس از دریافت پذیرایی که البته پوشش مناسبی هم نداشتند، به تندی و با فحاشی رکیک به خادم افتخاری که متولی پذیرایی بود، درگیر شده بودند.

این درگیری به توهین به ساحت امامزاده نیز کشیده شده و بدون مراعات جایگاه و منزلت این مکان معنوی و زائرین آن و کتک خوردن و آسیب دیدن دو نفر از بانوان خادم و تلاش برای کشیدن چادر از سر یکی دیگر از خادمین ادامه یافت.

دخالت سایر خادمان برای کنترل اوضاع، نتیجه ای در بر نداشت و سر و صدای آنها باعث شده بود تا جمع قابل توجهی در محوطه حرم تجمع نمایند.

به ناچار خادمین برای تامین امنیت زائرین و جلوگیری از هر نوع حادثه ناگوار، درب ورودی اصلی حرم شاهزاده حسین را بسته و این خانمها را تا رسیدن پلیس و رسیدگی به وضع موجود  با رعایت کرامت به دفتر حرم هدایت کردند.

با توجه به ادامه فحاشی های رکیک (آنقدر رکیک که حتی رسانه معاند نیز آنرا سانسور کرد)، برای کاهش التهاب، درب دفتر باز و آنها به خارج هدایت شدند که با بالا کشیدن از درب اصلی با تشویق و هدایت چند نفر محدود در بیرون از آستان، خارج شده و نهایتاً با دو نفر مرد و یک نفر خانم به سرعت محل را ترک کردند.

به گزارش عصرهمدام؛ نکته مهم در این ماجرا این است که به نظر می رسد موضوع درگیری در این امامزاده که در نزد همدانی ها از قداست خاصی برخوردار است، با نیت قبلی صورت گرفته است که از مسئولین محترم انتظامی و قضایی درخواست می کنیم با اولویت نسبت به شناسایی و برخورد قاطع با عوامل این هنجارشکنی که قلوب مردم را نیز جریحه دار کردند، اقدام نمایند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=181223
  • دیدگاه‌ها برای آنچه در شاهزاده حسین همدان گذشت بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.