• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
0

قدرت آمریکا در همه حوزه ها رو به افول است/”مرگ بر آمریکا” خطاب به دولت این کشور است

  • کد خبر : 29156
  • 09 آبان 1398 - 12:26
قدرت آمریکا در همه حوزه ها رو به افول است/”مرگ بر آمریکا” خطاب به دولت این کشور است

کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه در شعار “مرگ بر امریکا” حرف مان به مردم آمریکا نیست بلکه دولتی است که در امور داخلی ایران مداخله می کند، گفت: آمریکایی‌ها تنها در حوزه اقتصاد و نظامی رو به افول نیستند بلکه در عرصه های دیگر مانند تبلیغاتی، معاملات نفتی نیز توان اولیه را ندارند. […]

کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه در شعار “مرگ بر امریکا” حرف مان به مردم آمریکا نیست بلکه دولتی است که در امور داخلی ایران مداخله می کند، گفت: آمریکایی‌ها تنها در حوزه اقتصاد و نظامی رو به افول نیستند بلکه در عرصه های دیگر مانند تبلیغاتی، معاملات نفتی نیز توان اولیه را ندارند.

جعفر قنادباشی، کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با خبرنگار عصر همدان، یوم الله ۱۳ ابان را فرصت خوبی برای نمایش گذاردن موضع و جهت گیری مردم در خصوص آمریکا خواند و اظهار کرد: در این روز سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران با عنوان تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در سال ۴۳، کشتار بی‌رحمانه دانش‌آموزان در ۵۷، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان در سال ۵۸ رقم خورد که به نوعی به آمریکا ارتباط پیدا می کند و به همین دلیل مجلس آن را به عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری کرد و در همین راستا هرساله با برپایی راهپیمایی باشکوهی مردم مواضع خود را مشخص و به گوش جهانیان می رسانند.

وی اذعان داشت: آنچه مسلم است آمریکایی‌ها از سال ۴۲ کودتایی را در ایران شکل داده و جنایاتی را بر علیه این کشور کلید زدند و از همان ابتدا که کودتای ۲۸ مرداد رخ داد و شاه از ایران فرار کرده بود را به ایران بازگرداند و بعداز آن رژیم شاهی را به عنوان یک رژیم تقویت کرده تا منافع آنان را دریابد.

کارشناس مسائل بین الملل  گفت: بیش از ۶۰ هزار آمریکایی در دوران قبل از انقلاب در ایران حضور داشتند و کلیه اقداماتی که انجام دادند برای حفظ منافع خودشان بود و حتی بیت المال و منابع ملی ما را در مسیر اهداف خود یعنی مقابله با شوروی سابق هزینه و به کار گرفتند.

وی تصریح کرد: امریکا نقش مهمی را در پیدایش ساواک، سازمان جاسوسی، بردن نفت ملی ایران، سرکوب ازادیخواهان،تبعید بزرگان و امام ره داشت، بیش از صدها جلد کتاب علیه منافع ما در لانه جاسوسی آمریکا، نشان میدهد که آمریکا نه تنها در گذشته برای دست یافتن به نفت ما توطئه چیدند بلکه بعداز انقلاب هم دنبال دسیسه و توطئه های زیادی علیه ایران بودند.

قنادباشی یکی از مدافعان اصلی گروهک منافقین را امریکا دانست و گفت: آمریکا در جنگ هشت ساله عراق علیه ایران صدام و حتی منافقین را مورد حمایت قرار می داد و امروز هم منافقین مورد حمایت ویژه آنان هستند.

وی گفت: آمریکایی ها در منطقه ما موجب ناامنی شدند و اسرائیل را که طی ۲۰ سال گذشته ۹جنگ در غزه و لبنان آغاز کرده را حمایت کرده و به اختلافات دامن می زنند

کارشناس مسائل بین الملل گفت: آمریکا نقش مهمی در پروراندن داعشی ها داشته و حتی موجب ورود داعش به ایران و حمله تروریسی در مجلس شورای اسلامی ایران شدند.

وی گفت: بیش از ۷۰ شبکه تلوزیونی و صدها شبکه اینترنتی برعلیه ما کار می کنند و همه اینها رسما” با بودجه آمریکا بوده است و حتی خانم کلینتون و اوباما به صورت اشکارا این کمک‌ها را اعلام کردند؛ لذا ما که شعار “مرگ بر امریکا” می دهیم، حرف مان به مردم امریکا نیست بلکه دولتی است که در امور داخلی ایران مداخله می کند و تهدیدات امنیتی را افزایش می‌دهد.

قنادباشی افزود: امریکایی‌ها در حال حاضر تبدیل به منحوس ترین کشورهای جهان شدند و به رغم تلاش های بسیاری که مقامات امریکایی داشتند، نتوانستند از سیر افول آمریکا را متوقف کنند.

وی گفت: براساس آمارهایی که اخیرا راجع به اقتصاد آمریکا منتشر شد، نشان داد که امریکایی از نظر اقتصادی مشکلات زیادی دارند و دیونی که انها به بانکها دارند، به اندازه است که در اینده میان مدت هم امکان جبران آن نیست.

سیر افول آمریکا از دوران ابتدایی انقلاب اسلامی آغاز شده است

این کارشناس مسائل بین الملل افزود: آمریکایی ها در رده نظامی نیز زمانی در منطقه خاورمیانه در راس تصمیمات و قدرت بودند اما اکنون در این منطقه تبدیل به یکی از کشورهای ضعیف شده و انفعال و ناتوانی آنها آشکار شده است.

وی تاکید کرد: به هرحال کارشناسان و اتاق فکرهایی که در آمریکا هست، معتقدند که سیر افول آمریکا از دوران ابتدایی انقلاب اسلامی آغاز شده چرا که آمریکایی ها یکی از بزرگترین متحدترین مدافعان خود یعنی رژیم پهلوی که دست نشانده آنها در این منطقه بود را از دست دادند و بر کشور نفت خیز ایران نتوانستند تسلط پیدا کنند .

وی خاطرنشان کرد: آمریکایی ها تنها در حوزه اقتصاد نابسامان و نظامی رو به افول نیستند بلکه در عرصه های دیگر مانند تبلیغاتی، معاملات نفتی نیز توان اولیه را ندارند.

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=29156
  • دیدگاه‌ها برای قدرت آمریکا در همه حوزه ها رو به افول است/”مرگ بر آمریکا” خطاب به دولت این کشور است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.