• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
1

آمادگی ۴۳ اکیپ برای ذبح شرعی و بهداشتی در همدان

  • کد خبر : 14453
  • 20 مرداد 1398 - 8:43
آمادگی ۴۳ اکیپ برای ذبح شرعی و بهداشتی در همدان

مدیرکل دامپزشکی استان همدان با بیان اینکه ۴۳ اکیپ برای ذبح شرعی و بهداشتی در استان آماده خدمت رسانی به مردم هستند گفت: این اکیپ ها شامل ۱۸ اکیپ ثابت و ۲۵ اکیپ سیار می شوند. محمود رسولی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی عصر همدان، با اشاره به ذبح نذورات و قربانی ها در […]

مدیرکل دامپزشکی استان همدان با بیان اینکه ۴۳ اکیپ برای ذبح شرعی و بهداشتی در استان آماده خدمت رسانی به مردم هستند گفت: این اکیپ ها شامل ۱۸ اکیپ ثابت و ۲۵ اکیپ سیار می شوند.

محمود رسولی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی عصر همدان، با اشاره به ذبح نذورات و قربانی ها در عید قربان ۹۸ اظهار داشت: اداره دامپزشکی استان همدان مطابق سال‌های گذشته در جهت حفظ بهداشت و نظارت شرعی و بهداشتی بر نذورات و قربانی های مردم که در عید قربان انجام می دهند اکیپ هایی را سازمان دهی کرده است.

وی افزود: دامپزشکی استان همدان با ۴۳ اکیپ برای ذبح شرعی و بهداشتی در استان آماده خدمت رسانی به مردم است و این اکیپ ها شامل ۱۸ اکیپ ثابت و ۲۵ اکیپ سیار هستند.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان با بیان اینکه ۳۳ نفر دکتر دامپزشک، ۴۳ نفر بازرس بهداشت و ۱۲ نفر ناظر ذبح شرعی در اکیپ ها حضور دارند عنوان کرد: این اکیپ های سازماندهی شده فعالیت‌های خود را از ۸ صبح تا بعد از ظهر انجام می دهند.

محمود رسولی در ادامه با اشاره به اینکه مردم حتی المقدور قربانی هایشان را در اماکن مجاز مثل کشتارگاه ها ذبح کنند تاکید کرد: حتما قربانی ها در جاهایی که امکانات بهداشتی خوبی وجود دارد ذبح شوند.

وی در ادامه افزود: اگر مردم قربانی ها را در منازل ذبح می‌ کنند با شماره ۱۵۱۲ برای بررسی و بازرسی بهداشتی و شرعی تماس بگیرند تا اکیپ های ما به این منظور، بصورت رایگان انجام وظیفه کنند.
رسولی خاطر نشان کرد: کشتارگاه شهرستان ها و اماکن مربوط به دارالایتام و کمیته امداد نیز برای ذبح قربانی ها هماهنگ شده است.
مدیرکل دامپزشکی استان همدان همچنین با اشاره به بازدید و سرکشی خود به همراه فرماندار همدان و رئیس سازمان همیاری شهرداری از کشتارگاه همدان بیان کرد: در این سرکشی که دکتر فرخی به عنوان مدیر جدید کشتارگاه معرفی شدند از روند کشتارگاه بازدید کردیم و در جریان کار کشتارگاه قرار گرفتیم.

وی با اشاره به میزان بازدید ها و گوشت های معدوم شده در چهار ماهه اول سال خاطرنشان کرد: در چهار ماه امسال ۴۳ هزار مورد بازدید از اماکن تولید، توزیع و عرضه داشتیم.
رسولی با بیان اینکه با توجه به ظرفیتی که در کشتارگاه های دام و طیور داشتیم در مجموع ۱۶۱ تن مواد خام دامی غیر قابل مصرف معدوم شد عنوان کرد: ۲۷۱ مورد هم از تخلفات به مراجع قضایی، انتظامی و تعزیرات معرفی شدند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=14453
  • دیدگاه‌ها برای آمادگی ۴۳ اکیپ برای ذبح شرعی و بهداشتی در همدان بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.