• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
5

آماده سازی ۱۰ هزار قبر در همدان/هزینه ساخت قبور برای خانواده متوفیان ۱۳ میلیون ریال است

  • کد خبر : 94114
  • 06 آذر 1399 - 15:29
آماده سازی ۱۰ هزار قبر در همدان/هزینه ساخت قبور برای خانواده متوفیان ۱۳ میلیون ریال است

علی قبادی از آماده سازی ۱۰ هزار قبر در سال آینده خبر داد و گفت: آمار فوتی های روزانه با شیوع کرونا افزایش یافته است. به گزارش عصر همدان، علی قبادی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه ۲ همدان در نشست خبری با خبرنگاران از آماده سازی ۱۰ هزار قبر در سال آینده خبر […]

علی قبادی از آماده سازی ۱۰ هزار قبر در سال آینده خبر داد و گفت: آمار فوتی های روزانه با شیوع کرونا افزایش یافته است.

به گزارش عصر همدان، علی قبادی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه ۲ همدان در نشست خبری با خبرنگاران از آماده سازی ۱۰ هزار قبر در سال آینده خبر داد و گفت: آمار فوتی های روزانه با شیوع کرونا افزایش یافته است.

وی افزود: موقوفه باغ بهشت همدان حدود ۱۰۷ هکتار است که از سال ۱۳۴۶فعالیت خود را آغاز کرده است.

قبادی گفت:سال گذشته سه هزار و ۱۹۰ هزار فوتی در همدان ثبت شده است.

وی با اشاره به پذیرش ۴۰ متوفی بصورت روزانه افزود: ۱۳ وسیله نقلیه در باغ بهشت فعال و خرید و فروش قبر در این موقوفه ممنوع است و فقط هزینه های جانبی دریافت می شود.

رئیس اوقاف و امور خیریه ناحیه ۲ همدان بیان کرد: اکنون تنها هزینه ساخت قبور به مبلغ ۱۳ ملیون ریال بر اساس دستورالعمل از خانواده متوفیان دریافت می‌شود؛ با توجه به خدمات ارائه شده از آمبولانس، غسل، کفن و… در مجموع هزینه دفن یک فوتی یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۸۵۰ هزار تومان در همدان است.

قبادی به تخفیف ۳۰ درصدی به افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی اشاره کرد و افزود: برخی موارد مجهول‌الهویه نیز به صورت رایگان دفن می‌شوند که ماهانه سه تا ۵ مورد به این صورت است.

وی در خصوص اضافه کردن نیرو در غسالخانه با توجه به شریاط کرونایی، گفت: در گذشته دو نیروی آقا و دو نیروی خانم در این بخش فعالیت داشتند که با توجه به شرایط در هر بخش یک نیرو اضافه شده است.

رئیس اوقاف و امور خیریه ناحیه ۲ همدان بیان کرد: با توجه به محدودیت‌ها و بر اساس تصمیم‌گیری ستاد کرونای شهرستان اکنون ورود و خروج خودرو به داخل باغ بهشت ممنوع است اما نمی‌توانیم از ورود و خروج افراد جلوگیری کنیم و شهروندان خود باید این موضوع را رعایت کنند.

انتهای پیام/ط

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=94114
  • دیدگاه‌ها برای آماده سازی ۱۰ هزار قبر در همدان/هزینه ساخت قبور برای خانواده متوفیان ۱۳ میلیون ریال است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.