• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1

آزادسازی ۳ کیلومتر از حریم محور تویسرکان ـ سرکان آغاز شد/ کاهش تصادفات با تعریض محور تویسرکان ـ سرکان+تصاویر

  • کد خبر : 61495
  • 03 اردیبهشت 1399 - 8:54
آزادسازی ۳ کیلومتر از حریم محور تویسرکان ـ سرکان آغاز شد/ کاهش تصادفات با تعریض محور تویسرکان ـ سرکان+تصاویر

کارشناس اداره راهداری تویسرکان از آغاز عملیات آزادسازی ۳ کیلومتر حریم محور تویسرکان ـ سرکان خبر داد و گفت: با تعریض این محور از طرفین، پیچ های خطرناک اصلاح شده و دید رانندگان افزایش می یابد، ضمن آنکه با ایجاد شانه سازی و باند کندرو برای باغداران، میزان تصادفات نیز کاهش می یابد. به گزارش […]

کارشناس اداره راهداری تویسرکان از آغاز عملیات آزادسازی ۳ کیلومتر حریم محور تویسرکان ـ سرکان خبر داد و گفت: با تعریض این محور از طرفین، پیچ های خطرناک اصلاح شده و دید رانندگان افزایش می یابد، ضمن آنکه با ایجاد شانه سازی و باند کندرو برای باغداران، میزان تصادفات نیز کاهش می یابد.

به گزارش خبرنگار عصر همدان؛ سالیان بسیار است که محور تویسرکان ـ سرکان به دلایل متعدد از جمله نامناسب بودن عرض جاده و پیچ های خطرناک زمینه ساز تصادف های مکرر شده است، از این روز بالاخره اداره راه بر آن شد تا برای تعریض و آزادسازی حریم جاده اقدامات خود را آغاز کند.

در این بین تعدادی از درختان مسیر قطع شد و شایعه هایی به دنبال داشت که اداره راه اقدامات لازم برای تملک زمین های اطراف این محور را به منظور آغاز پروژه از قبل انجام نداده است.

از سویی دیگر نیز برخی همشهریان در تماس با خبرنگار عصر همدان از اقدام مناسب و به وقت راهداری تویسرکان قدردانی کرده و در پیام های خود عنوان کردند که ؛ ” درمورد تعریض جاده سرکان باید به این نکته توجه کرد که صددرصد اداره راه اخطار کتبی داده است. اما متاسفانه برخی مالکین مسیر با کاشت درخت و موانع مختلف در عمل به نوعی در حال ویلاسازی و تبدیل باغات این منطقه به زمین های مسکونی هستند که اگر در مسیر بروید خواهید دید در این چند سال اخیر دیوار کشی ها و ساخت و سازهای بسیاری در این مسیر رخ داده است و اداره راه این روزها وظیفه قانونی خود را مطابق با اصول و قواعد انجام داده است.”

کاهش تصادفات رانندگی با آزاد سازی حریم محور تویسرکان ـ سرکان

در این باره به سراغ حمید عبدالملکی، کارشناس اداره راهداری تویسرکان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ با اشاره به آغاز عملیات آزاد سازی حریم محور تویسرکان ـ سرکان، گفت: محور تویسرکان سرکان به عنوان محور اصلی به صورت چهار خطه با رفوژ میانی به طول سه کیلومتر توسط اداره راهداری شهرستان در حال آزاد سازی حریم و تعریض به صورت شانه خاکی است.

وی با بیان اینکه در این عملیات با آزاد سازی حریم مصوب سال ۱۳۷۸‌ از طرفین پیچ ها و قوس تعریض می شود و شعاع دید رانندگان افزایش می یابد، اظهار کرد: همچنین با اجرای خاکریز و تعدیل شیب شیروانی در نقاط پرتگاهی، ایمنی محور ارتقاء می یابد و از طرفی دیگر باند کندرو برای باغداران ایجاد می شود.

کارشناس اداره راهداری تویسرکان با قدردانی از همه اهالی و کشاورزان که نهایت همکاری با اداره راهداری را داشته اند، افزود: ناگفته نماند که ۱۷.۵ متر از دوطرف راه های اصلی جزء حریم راهداری است، بدین ترتیب هرگونه فنس کشی، دیوارکشی، درختکاری و ساخت وساز در این محدوده مطابق با قانون ممنوع است.

عبدالملکی تصریح کرد: این اقدامات با بهره گیری از هفت دستگاه خودرو سبک و سنگین و توسط ۲۰ نفر از نیروهای پرتلاش اداره راهداری تویسرکان در دست انجام است که در نهایت برای کاهش تصادفات و حفاظت از جان مردم انجام می شود.

انتهای پیام/ز

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=61495
  • دیدگاه‌ها برای آزادسازی ۳ کیلومتر از حریم محور تویسرکان ـ سرکان آغاز شد/ کاهش تصادفات با تعریض محور تویسرکان ـ سرکان+تصاویر بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.