• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
1

آب رسانی روستای علی‌آباد دمق ملایر در گیر و دار وعده ها

  • کد خبر : 92090
  • 22 آبان 1399 - 11:58
آب رسانی روستای علی‌آباد دمق ملایر در گیر و دار وعده ها

اهالی روستای علی‌آباد دمق ملایر در این سال ها فقط شاهد وعده های مختلف از طرف مسئولین بوده اند که هر کدام یک تاریخ را برای رفع مشکل آب این روستا بیان می کنند که قابل اغماض نیست. به گزارش عصر همدان؛ موضوع آب لوله‌کشی و بهداشتی در روستای علی‌آباد دمق ملایر این روزها بیشتر […]

اهالی روستای علی‌آباد دمق ملایر در این سال ها فقط شاهد وعده های مختلف از طرف مسئولین بوده اند که هر کدام یک تاریخ را برای رفع مشکل آب این روستا بیان می کنند که قابل اغماض نیست.

به گزارش عصر همدان؛ موضوع آب لوله‌کشی و بهداشتی در روستای علی‌آباد دمق ملایر این روزها بیشتر از گذشته در جریان رسانه‌ای کشور و شهرستان مطرح شده است.

مشکل از چهار سال قبل و ادعای آلوده بودن آب این منطقه به آرسنیک مطرح شد و آزمایش‌هایی توسط کارشناسان شرکت آب و فاضلاب شهرستان انجام و مشخص شد که آب لوله‌کشی این منطقه دیگر برای آشامیدن مناسب نیست.

با توجه به آلوده بودن آب لوله‌کشی، اهالی این روستا برای آب شرب و پخت و پز از آب کشاورزی استفاده و آب لوله‌کشی فقط مختص شست و شو شد.

از آن سال تأمین آب علی‌آباد به عنوان یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های اهالی مطرح شد و در این سال‌ها بارها از طرق مختلف پیگیر این مطالبه بودند.

رسانه‌ها نیز بارها پیگیر وضعیت تأمین آب آشامیدنی بهداشتی و سالم برای این روستا بودند و عصر همدان نیز ماه گذشته با تیتر “التیام موقت بر وضعیت آب روستای علی‌آباد دمق ملایر” به آخرین وضعیت این موضوع پرداخت.

در این گزارش” معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ملایر با اشاره به آخرین وضعیت پروژه مجتمع آب رسانی علی‌آباد اشاره و بیان کرد: در آخرین جلسه پیگیری این پروژه تصمیم بر این شد که تا یک ماه آینده مجتمع آب رسانی به بهره‌برادری برسد.

محمدعظیم باویسی افزود: این مجتمع علاوه بر رفع مشکل آب رسانی روستای علی‌آباد دمق به سایر روستاهای همجوار نیز آب رسانی می‌کند.

وی تاکید کرد: در این جلسه تاکید شد که ابتدا تا ۱۰ روز آینده روستای علی‌آباد به این مجتمع متصل شود.”

علی‌رغم اینکه معاون فرماندار وعده حل مشکل ۱۰ روزه این روستا را دادند اما آب آشامیدنی این روستا متصل نشده است و همچنان مشکل پا برجا است.

نکته قابل‌توجه در رفع این مشکل این است که به طول انجامیدن رفع این مشکل باعث شد که آخرین گزارش ایسنا در رابطه با آب علی‌آباد سر از رسانه‌های خارجی دربیاورد.

اهالی علی‌آباد در این سال‌ها فقط شاهد وعده‌های مختلف از طرف مسئولین بوده‌اند که هر کدام یک تاریخ را برای رفع مشکل آب این روستا بیان می‌کنند.

پاییز ۹۸، مهر ۹۹، آبان ۹۹، یک سال، یک هفته، ده روز، یک ماه این‌ها گوشه‌ای از وعده‌های مسئولین برای رفع مشکل آب بهداشتی علی‌آباد است.

در این بین برخی اختلافات روستایی نیز به وضعیت آب رسانی به این روستا دامن زده و باعث تأخیر در اجرای پروژه آب بهداشتی سالم به روستای علی‌آباد شده است.

آب روستای علی‌آباد دو ماه دیگر متصل می‌شود

هادی بیگی نژاد، نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به آخرین وضعیت آب رسانی به روستای علی‌آباد دمق اظهار کرد: بر اساس بررسی‌های انجام‌شده آب لوله‌کشی این روستا حاوی آرسنیک بالاتر از حد مجاز است.

وی گفت: آب‌های آشامیدنی حاوی مواد معدنی مختلفی هستند اما اگر بالاتر از حد مجاز باشد ممنوعیت شرب دارد و آرسنیک آب این روستا بالاتر از حد مجاز است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی دو راه رقیق‌سازی و شیمیایی روش‌های حل این مشکل بر اساس مسائل علمی عنوان کرد و افزود: برای رقیق‌سازی آب تصمیم به حفر چاه جدید و احداث یک مجتمع آب رسانی شد.

وی افزود: این مجتمع آب رسانی علاوه بر تأمین آب شرب علی‌آباد دمق، آب مورد نیاز روستاهای زیرابیه، حسین‌آباد شاملو و دهنو را نیز تأمین می‌کند.

بیگی نژاد با اشاره به مزایای ایجاد مجتمع آب رسانی تصریح کرد: در حین اجرای این پروژه به دلیل برخی مسائل روستایی مشکلاتی در حفر چاه و نصب پمپ ایجاد شد.

وی گفت: با اقناع مردم توسط مسئولین هر چند با تأخیر مشکلات روستایی حل شد و پیگیری احداث مجتمع آب رسانی سرعت بیشتری گرفت.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی کمبود اعتبارات تخصیصی و لوله‌گذاری مسیر از دیگر مشکلات اجرای این پروژه عنوان کرد و گفت: بر اساس آخرین پیگیری‌ها این پروژه در دو ماه آینده به اتمام می‌رسد.

به گزارش عصر همدان؛ متأسفانه دلیل تعلل مسئولین در رابطه با وضعیت آب روستای علی‌آباد اصلاًً قابل اغماض نیست و امید است دو ماه آخرین وعده پس از چهار سال مشکل اساسی یکی از بزرگ‌ترین روستاهای ملایر باشد.

در صورتی که این پروژه دارای مشکل اعتباری باشد نیاز است مسئولین ملایر از مراجع بالادستی استان و کشور پیگیری کنند تا هر چه زودتر شاهد پایان صبوری چندین ساله علی‌آباد دمق باشیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=92090
  • دیدگاه‌ها برای آب رسانی روستای علی‌آباد دمق ملایر در گیر و دار وعده ها بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.