
مدیر عامل شرکت برق استان همدان تأکید کرد:
روابط عمومیها سفیران آگاهیبخشی در مدیریت مصرف برق
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه روابط عمومیها صرفاً یک بخش اداری نیستند، گفت: آنها میتوانند با تولید محتوای جذاب و قابل درک، مردم را به مدیریت مصرف و صرفهجویی در مصرف انرژی تشویق کنند.
به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» ظهر امروز علی سهرابیبیدار در همایش شورای روابط عمومیهای استان با بیان اینکه افزایش بیسابقه دما در اواخر فروردین و اردیبهشتماه، همراه با کاهش بارندگیها و به تبع آن کاهش ذخایر آب پشت سدها، تأثیر بسزایی در تولید برق آبی داشت، گفت: از طرفی، تعمیرات و اورهال نیروگاههای کشور که به دلیل کارکرد طولانی مدت آنها ضروری بود، در فروردینماه انجام شد.
وی با اشاره به اینکه علاوه بر این، گرمای زودرس نیز باعث افزایش مصرف برق در بخشهای مختلف شد، افزود: این عوامل در مجموع، ناترازی را در حوزه تولید و مصرف برق رقم زد.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان ادامه داد: خوشبختانه با مدیریت و هماهنگیهای بسیار خوبی که در استان انجام شد و با دغدغهمندی استاندار و معاونین، اولویتبندیهایی صورت گرفت تا تولید در بخشهای صنعتی و تأمین برق برای مصارف ضروری در اولویت قرار گیرد و کمترین مشکل برای مردم ایجاد شود.
سهرابیبیدار با بیان اینکه این روند همچنان ادامه دارد، عنوان کرد: البته برای تداوم آن، نیازمند همکاری جمعی همه دستگاهها و مصرفکنندگان هستیم.
وی با اشاره به اینکه روابط عمومیها به عنوان قلب تپنده ارتباط سازمان با مردم و سایر دستگاهها، نقش محوری ایفا میکنند، گفت: ما دست نیاز خود را به سوی مدیران، کارشناسان و فعالان این حوزه دراز میکنیم و از آنها میخواهیم که با تمام توان در این زمینه ما را یاری کنند.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان خاطرنشان کرد: روابط عمومیها صرفاً یک بخش اداری نیستند، بلکه سفیران آگاهیبخشی و تغییر رفتار هستند و میتوانند با تولید محتوای جذاب و قابل درک، مردم را به مدیریت مصرف و صرفهجویی در مصرف بهینه انرژی تشویق کنند.
سهرابیبیدار با بیان اینکه آگاهیرسانی هدفمند، مانند انتشار پیامهای هشدار درباره ساعات اوج مصرف(12 تا 17 روز و 20 تا 23 شب)، بسیار اهمیت دارد، افزود: برگزاری دورههای آموزشی و کارگاهها، انتشار مطالب آموزشی درباره روشهای صرفهجویی و ترویج استفاده از نور طبیعی، از جمله اقداماتی است که روابط عمومیها میتوانند انجام دهند.
وی با اشاره به اینکه روابط عمومیها میتوانند با معرفی ادارات و دستگاههایی که در زمینه مدیریت مصرف انرژی پیشرو هستند، الگو سازی کنند، تصریح کرد: با استفاده از نمادها و شعارهای مؤثر، میتوان فرهنگ صرفهجویی را نهادینه کرد، اگر دستگاههای دولتی در کاهش مصرف پیشگام باشند، مردم نیز توجه بیشتری خواهند کرد.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان ادامه داد: به عنوان مثال، خاموش کردن سیستمهای روشنایی و تجهیزات اداری در ساعات غیرضروری، یک اقدام نمادین است که میتواند تأثیر بسزایی داشته باشد.
سهرابیبیدار با بیان اینکه دو تکلیف مهم برای ادارات تعیین شده است، گفت: نخست، کاهش 20 درصدی مصرف برق در ساعات اداری و 70 درصدی در ساعات غیراداری و سپس تأمین برق دستگاهها از محل انرژیهای تجدیدپذیر.
وی با اشاره به اینکه برای تحقق این تکالیف، اداره برق استان همدان آماده ارائه مشاوره فنی و محتوای آموزشی به دستگاههای اجرایی است، افزود: از همه مردم تقاضا داریم که به موضوع مدیریت مصرف انرژی توجه ویژهای داشته باشند، بهینه مصرف کردن در خانه، محل کار و سایر مکانها، نه تنها به اقتصاد خانوادهها کمک میکند، بلکه یک توصیه اساسی اجتماعی، دینی و فرهنگی است.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان در پایان خاطرنشان کرد: اسراف در مصرف برق، نوعی منکر است و باید از آن پرهیز کرد، ما میتوانیم با همدلی و همکاری، استان همدان را به الگویی در زمینه مدیریت مصرف انرژی در کشور تبدیل کنیم.
انتهای خبر/
درباره نویسنده
لینک کوتاه خبر
برچسبها
نظر / پاسخ از
هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفری باشید که نظر میگذارید!