• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
2

یک جوان محکوم به قتل عمد از قصاص رهایی یافت

  • کد خبر : 121137
  • 23 تیر 1400 - 9:06
یک جوان محکوم به قتل عمد از قصاص رهایی یافت

با تلاش ستاد تألیف قلوب دادگستری کل استان و در راستای نهادینه‌سازی فرهنگ صلح و سازش یک جوان محکوم به قتل عمد در حضور رئیس کل محترم دادگستری استان همدان با گذشت اولیاء دم از قصاص رهایی یافت. به گزارش عصرهمدان؛ با تلاش ستاد تألیف قلوب دادگستری کل استان و در راستای نهادینه‌سازی فرهنگ صلح […]

با تلاش ستاد تألیف قلوب دادگستری کل استان و در راستای نهادینه‌سازی فرهنگ صلح و سازش یک جوان محکوم به قتل عمد در حضور رئیس کل محترم دادگستری استان همدان با گذشت اولیاء دم از قصاص رهایی یافت.

به گزارش عصرهمدان؛ با تلاش ستاد تألیف قلوب دادگستری کل استان و در راستای نهادینه‌سازی فرهنگ صلح و سازش یک جوان محکوم به قتل عمد در حضور رئیس کل محترم دادگستری استان همدان با گذشت اولیاء دم از قصاص رهایی یافت.

محمدرضا عدالتخواه، رئیس کل محترم دادگستری استان همدان در این جلسه بیان کرد: مسئله رضایت و گذشت در درگاه خداوند کار بسیار پسندیده و بزرگی است تا جایی که امام رضا(ع) فرموده‌اند «مَا التَقَت فِئَتانِ قَطُّ إِلاّ نُصِرَ أَعظَمُهُما عَفواً ؛ هرگز دو گروه باهم روبه‌رو نمی‌شوند، مگر این که نصرت و پیروزی با گروهی است که عفو ببخشش بیشتری داشته باشند» در واقع کسی پیروز است که گذشت بیشتری دارد و شما اولیای دم با گذشت از حق خود عمل بسیار عظیمی را انجام داده‌اید.

وی با اشاره اینکه در جریان قتل بزرگترین ظلم را فرد قاتل در حق خود انجام می‌دهد، اظهار کرد: ولی دم از حق خود گذشته‌اند که این فرصت بسیار بزرگی است تا درست زندگی کنید و برای جبران خسارات بزرگی که بر مقتول و حتی خود وارد کرده‌اید تلاش نمائید زیرا خونی به ناحق ریخته شده و گناه شما بسیار بزرگ است.

رئیس کل محترم دادگستری استان همدان ادامه داد: فارغ از اینکه انگیزه و علت وقوع این جرم چه بوده باید به این جنبه نگاه کنیم که قتل نفس یک گناه بزرگ است که حتی با بخشیدن ولی دم نیز کار تمام نمی‌شود این گناه به اندازه‌ای بزرگ است که قاتل جز تضرع در درگاه خدا، توبه و طلب بخشش از خداوند راه دیگری ندارد.

عدالتخواه اظهار کرد: با استناد به روایات متعدد از پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) در روز قیامت و صحرای محشر اولین چیزی که در میزان الهی برپا می‌گردد محاسبه و مطالبه خون به ناحق ریخته شده است لذا باید در این فرصت باقی مانده عمر به دنبال رضایت خداوند و البته فرد مرحوم باشید.

وی در خطاب به فرد قاتل با بیان اینکه خداوند در نظام تکمیلی طبیعت، اجرای کارها را از طریق اسبابش قرار داده است به همین دلیل کیفر دادن هم اسباب ویژه‌ای دارد، افزود: مقتول یک انسان بوده است هر اشتباهی نیز در حق شما کرده بود اجازه عقوبت آن را نداشتید از نظر شرعی نیز اعمال مجازات توسط فرد بر فرد جایز نیست شاید قصد قتل فرد را نداشتید ولی عمل شما کشنده بوده و حکم قصاص شما صادر شده است.

رئیس کل محترم دادگستری استان همدان در پایان خاطر نشان کردند: سال‌ها پرونده قتل‌های متعدد را بررسی کردم اغلب قاتلین گفته‌اند در خواب مقتول را دیدند که بسیار خوشحال بودند دلیل این شعف پشتوانه‌ای است که برای مرحوم ایجاد شده تا نزد خداوند خونخواهی کند حتی اینکه در این دنیا قصاص نمی‌شوید برای مقتول ذخیره‌ای برای مطالبه‌گری ایجاد شده است باید در تلاش باشید تا این رضایت توأم با اَعمال خیری برای حصول خشنودی روح آن مرحوم صورت پذیرد تا با لطف و فضل الهی قاتل هم بتواند از بارگناهان خود بکاهد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=121137
  • دیدگاه‌ها برای یک جوان محکوم به قتل عمد از قصاص رهایی یافت بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.