• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
3

یک بام و دو هوای اینستاگرام و پلتفورم های خارجی با حذف و محدود کردن پستها

  • کد خبر : 98958
  • 14 دی 1399 - 13:03
یک بام و دو هوای اینستاگرام و پلتفورم های خارجی با حذف و محدود کردن پستها

ماجرای سانسور و ترور نرم در اینستاگرام پایان ناپذیر است هفته گذشته در آستانه نخستین سالگرد شهید سلیمانی صاحبان اینستاگرام هرچه در توان داشتند در جهت سانسور تمام عیار مطالب به کار بستند.تا به همگان ثابت کنند آزادی بیان  ویترین کار استعمار است و شدیدترین و بی رحمانه ترین سانسورها را بطن خود نهفته است. […]

ماجرای سانسور و ترور نرم در اینستاگرام پایان ناپذیر است هفته گذشته در آستانه نخستین سالگرد شهید سلیمانی صاحبان اینستاگرام هرچه در توان داشتند در جهت سانسور تمام عیار مطالب به کار بستند.تا به همگان ثابت کنند آزادی بیان  ویترین کار استعمار است و شدیدترین و بی رحمانه ترین سانسورها را بطن خود نهفته است.

به گزارش عصر همدان؛ از بدو ورود شبکه های اجتماعی به کشور تصور رسیدن به نوعی آزادی بیان در اذهان عمومی شکل گرفت. کاربران ایرانی شادمان از یافتن بسترهایی برای بیان عقاید خود به این پلتفورمها پاسخ مثبت دادند و در این فضای پر زرق و برق، بومی شدند.
بومیان سرزمینهای اجتماعی و مجازی نوین هر روز بیش از پیش به فضای غبارآلود جدید وابسته گشتند و شعار زیبای آزادی بیان موجب شد در این فضا احساس امنیت کنند اما هرگز تصور نمی کردند که آزادی بیان  ویترین کار استعمار است و شدیدترین و بی رحمانه ترین سانسورها را بطن خود نهفته است.

امروز پس از گذشت اولین سال روز شهادت سیدالشهدای مدافع حرم سپهبد حاج قاسم سلیمانی به سراغ سمیه نوش آبادی دبیر نهضت سواد رسانه انقلاب اسلامی سازمان فضای مجازی بسیج در استان همدان رفتیم تا نظر ایشان را در این باره و همچنین مشکلات پیش روی این سازمان با شبکه های اجتماعی خارجی را جویا شویم.

دبیر نهضت سواد رسانه انقلاب اسلامی معتقد است با گذشت زمان، پس از اتفاقات سیاسی و تحریم های پی در پی، ترور شهید سلیمانی و شهید فخری زاده تا حد زیادی سیاست یک بام و دو هوای اینستاگرام را برای مردم آشکار کرده و دستان پلید استعمار فرانو از پوستین رنگین و جذاب شبکه هایی مثل اینستاگرام بیرون آمده است.

وی با بیان اینکه هوش مصنوعی اینستاگرام از ابتدا با گزینش نمایش پستها در اکسپلورر به طور خاموش  مطالب را سانسور و گزینش می کرد و آنچه را مطابق میلش بود به کاربران ارائه می داد، افزود: متاسفانه در روزهای منتهی به شهادت سردار سلیمانی حذف تمام تصاویر و پستهای مربوط به این شهید بزرگوار  از صفحات تمام کاربران و حتی پستهایی که از مراسم تشییع سردار سلیمانی خبری داده بود مثل پستهای صفحه رسمی باشگاه خبرنگاران جوان و دیگر خبرگزاری ها سانسورچی بودن صاحبان آن را آشکار کرد.

نوش آبادی با تاکید بر این که کار سانسور در شبکه های اجتماعی به سردار سلیمانی خلاصه نمی شود ادامه داد: در ماه های اخیر  حدف  پستهایی که تصویر شهید فخری زاده در آن منتشر شده بود بر همگان ثابت کرد که آزادی بیان در پلتفورمهای خارجی تا زمانی وجود دارد که مطالبی مطابق میل صاحبان آنها منتشر کنیم  و به محض انتشار مطلبی بر خلاف میلشان به وقیحانه ترین شکل ممکن دست به سانسور مطالب و ترور شخصیتی افراد می زنند و مودبانه به کاربران خود توهین می کنند.

دبیر نهضت سواد رسانه انقلاب اسلامی یک بام و دو هوای اینستاگرام را وقتی بیشتر نمایان می داند که روزانه شاهد ترور نرم ذهن و روح کودکان و نوجوانان کشور در فضای مجازی هستیم.

وی با ابراز تاسف از این موضوع می افزاید: تصاویر دانشمندان و قهرمانان ما در حالی در پلتفورم اینستاگرام به بهانه مبارزه با خشونت سانسور می شود که خشونت های جنسی در این فضا هیچ ممنوعیتی ندارد و به بازی گرفتن فرزندان ما در لایو های جنسی مصادیقی از خشونت جنسی علیه کودکان و نوجوانان نیست؛ اما نام بردن از قهرمانانی چون سردار سلیمانی و شهید فخری زاده مصداق حمایت از خشونت و تروریسم است!

نوش آبادی با بیان اینکه ماجرای سانسور و ترور نرم در اینستاگرام پایان ناپذیر است، در خصوص مشکلات پوشش سالروز شهادت سردار سلیمانی گفت: هفته گذشته در آستانه نخستین سالگرد شهید سلیمانی صاحبان اینستاگرام هرچه در توان داشتند در جهت سانسور تمام عیار مطالب به کار بستند. لایوها را مسدود، دسترسی ها را محدود و صفحات را از دسترس خارج کردند تا به همه ما ثابت کنند که باید عطای این مار خوش خط و خال اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعی را به لقایشان ببخشیم و دست بر زانوهای خود بگذاریم و با یک یا علی، بر  داشته­های خودمان تکیه کنیم.

به گزارش عصر همدان حال باید از مسئولان محترم در وزارت ارتباطات سوال کنیم که آیا زمان آن نرسیده است که در خواست مؤکد رهبر معظم انقلاب در خصوص راه اندازی شبکه ملی اطلاعات در اولویت کارشان قرار گیرد و دست از اهمال و سستی _که ان شا الله از روی نیت سوء یا کسب انتفاع مالی نیست_ برادرند.

امید است مسئولان محترم هم این ضرورت را درک کنند و به این باور برسند که خودکفایی در اینترنت و راه اندازی شبکه ملی اطلاعات مهم ترین نیاز عصر حاضر و تنها راه دستیابی به حاکمیت سایبری جمهوری اسلامی است.

انتهای پیام / رض

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=98958
  • دیدگاه‌ها برای یک بام و دو هوای اینستاگرام و پلتفورم های خارجی با حذف و محدود کردن پستها بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.