• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
6

گرامیداشت هفته دولت با افتتاح های کوچک و بزرگ روستایی

  • کد خبر : 17173
  • 06 شهریور 1398 - 11:07
گرامیداشت هفته دولت با افتتاح های کوچک و بزرگ روستایی

همزمان با هفته دولت، مسئولین استانی با حضور در روستاهای همدان و افتتاح پروژه های روستایی هفته دولت را گرامی داشتند.   به گزارش عصر همدان؛ فرماندار و نمایندگان مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با حضور در تعدادی از روستاهای استان همدان، اقدام به بهره برادری و بازدید از روند برخی طرح […]

همزمان با هفته دولت، مسئولین استانی با حضور در روستاهای همدان و افتتاح پروژه های روستایی هفته دولت را گرامی داشتند.

 

به گزارش عصر همدان؛ فرماندار و نمایندگان مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با حضور در تعدادی از روستاهای استان همدان، اقدام به بهره برادری و بازدید از روند برخی طرح ها که با کمک دولت ساخته شدند کردند.

فرماندار، با حضور در روستای “نشر” از طرح بهسازی و آسفالت معابر که مبلغی حدود ۹۷۳ میلیون تومان برای این طرح هزینه شده است بازدید کرد املا نکته قابل تامل در اینجا آن بود که تعدادی از مردم روستا، مشکلات اساسی تری را مطالبه می کردند.

مردم این روسا با بیان اینکه دولت گندم هایشان را خریداری نمیکند و سامانه فروش گندم را مسدود کرده است گفتند: درحال حاضر همه گندم هایمان در حیاط و انبارهای منازل مانده و کسی گندم هایمان را نمی خرد.

فرماندار در پاسخ به آن ها گفت مقصر خودتان هستنید گندم هایتان را دیرتر به دولت فروختید اما روستاییان تاکید داشتند که محصول را به دلیل آنکه کمباین نداشتند و توان پرداخت برای خرید یا کرایه هم ندارند دیر برداشت کردند.

مسئولین در ادامه این بازید از طرح ها به روستای”احمد آباد” رفته و پس از بازید از طرح بهسازی و آسفالت که اعتباری بالغ بر ۴۸۰ میلیون تومان به خود تخصیص داده بود اقدام به افتتاح یکی از منازل روستایی ها کردند که با کمک بلاعوض دولت و تسهیلات بانکی دارای خانه شده بود.

فرماندار و مسئولین، با حضور در مدرسه ی درحال ساخت این روستا از روند اجرای کار بازدید کردند که البته تا چند ماه اینده تجهیز خواهد شد و به بهره برادری می رسد.

روستای دشته نیز یکی از مقصد ها مسئولین استان بود؛ ۲۸ هکتار این روستا با کمک ۲۷۰ میلیون تومانی بلاعوض دولت و ۵۵ میلیون تومانی کشاورزان به سیستم ابیاری قطره ای و نوین تجهیز شدند.

مسئولین در ادامه این سفر با حضور در شهر قهاوند جایگاه سوخت تعاون روستایی را که دارای چهار نازل بنزین و ۶ نازل نفت و گاز است بهره برادری کردند.

یکی دیگر از اقدامات در شهر قهاوند، کلنگ زنی عملیات اجرایی کمربندی و میدان پژوهش این شهر بود که شهردار قهاوند پس از گرفتن قول مساعدت مسئولین برای گرفتن اعتبار مورد نیاز این طرح قول داد اگر بودجه لازم به دستشان برسد، تا دهه فجر امسال از این طرح بهره برادری کنند.

حضور در روستای “گراچقا” و افتتاح کارگاه تولید سفال و میناکاری مقصد بعدی مسئولین بود؛ این کارگاه که باعث ایجاد اشتغال برای ۱۵ نفر از جوانان روستا شده است با میلیون تومان تسهیلات صندوق کارآفرینی امید و ۳۵ میلیون تومان آورده شخصی ایجاد شده است.

 

آغاز تولید واحد گوساله پروری ۱۰۰ راسی در روستای “امزاجرد” که منجر به اشتغال چهار نفر شده است با حضور مسئولین از اتفاقات دیگری بود که رقم خورد و مسئولین این واحد از فرماندار و نمایندگان تقاضای مساعدت بیشتر داشت.

مسئولین در پایان سفر با حضور در روستای “بهرام آباد” ساختمان جدیدی که برای دهیاری ساخته شده است را افتتاح کردند که از حواشی آن میتوان به افتتاح طرح توسط پدر یکی از شهدای روسا اشاره کرد که به درخواست نمایندگان مجلس صورت گرفت.
این ساختمان با کمک ۱۸۰ میلیون تومانی دولت ساخته شده و باعث می شود مردم روستا راحتتر به مسئولین و نمایندگان دسترسی داشتنه باشند.

 

افتناح پروژه های این چنینی اقدامات خوبی از سوی دولتمردان محسوب میشود اما نکته ای که در پایان باید به آن اشاره کرد این است که روستاییان زحمتکش مشکلات بزرگی دارند اما صدایشان به گوش مسئولین نمی رسد؛ خوب است که مسئولین در سایر روزهای سال نیز به این مردم سر بزنند و از دغدغه ها و مشکلاتشان با خبر شوند.

 

پایان پیام/س

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=17173
  • دیدگاه‌ها برای گرامیداشت هفته دولت با افتتاح های کوچک و بزرگ روستایی بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.