• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
2

گذر از «بحران» با «گروه های جهادی»/ بصورت خودجوش به میدان آمدیم

  • کد خبر : 54687
  • 25 اسفند 1398 - 14:16
گذر از «بحران» با «گروه های جهادی»/ بصورت خودجوش به میدان آمدیم

در بسیاری از بحران های گذشته همچون سیل، زلزله و در حوزه محرومیت زدایی نیروهایی با لباس های خاکی و چفیه هایی بر سر حضور داشتند که بعنوان بسیجی و جهادگر شناخته می شوند حال این بار نیز گروه های بسیجی و جهادی در شهرستان نهاوند و بخش های این شهرستان برای حفظ جان مردم، […]

در بسیاری از بحران های گذشته همچون سیل، زلزله و در حوزه محرومیت زدایی نیروهایی با لباس های خاکی و چفیه هایی بر سر حضور داشتند که بعنوان بسیجی و جهادگر شناخته می شوند حال این بار نیز گروه های بسیجی و جهادی در شهرستان نهاوند و بخش های این شهرستان برای حفظ جان مردم، سلامت مردم و برای گذر از بحران اقدامات خوجوش و جهادی خود را آغاز کردند تا سپر بلای مردم باشند.

به گزارش عصرهمدان؛ در بسیاری از بحران های گذشته همچون سیل، زلزله و در حوزه محرومیت زدایی نیروهایی با لباس های خاکی و چفیه هایی بر سر حضور داشتند که بعنوان بسیجی و جهادگر شناخته می شوند که دل به دریای طوفانی و بلایا می زنند و سینه های خود را برای در امان ماندن و حفظ جان، مال و ناموس هموطنان سپر می کنند و این روز ها که ویروس کرونا در کشور ها و کشور ما نیز فراگیر شده برای ریشه کنی و پیشگیری از انتشار بیشتر این ویروس در شهر ها و روستا ها باز هم نیروهای جهادگر بسیجی برای سلامت مردم و دلگرم کردن مردم به حضور خود، در این مناطق حضور دارند، حضوری که این بار نه برای ساخت و ساز و محرومیت زدایی بلکه برای خدمت صادقانه برای سلامت مردم.

با شیوع ویروس کرونا درکشور بسیاری از نیروهای بسیجی پای کار آمدند و در اقدامی جهادی و خودجوش فعالیت هایی در راستای جلوگیری از شیوع کرونا انجام دادند.

یکی از این گروه های جهادی، گروه بقیه الله نام دارد که درشهرستان نهاوند اقدامات موثری در راستای پیشگیری از شیوع کرونا داشتند.

در ادامه گفتگویی با یکی از اعضای این گروه داشتیم که در ادامه می خوانیم.

مناطق خطرناک شیوع کرونا در شهرستان شنایی شدند

علی سلگی در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ با بیان اینکه پس از شیوع ویروس کرونا در کشور به کمک جمعی از نیروهای بسیج سپاه ناحیه نهاوند اقدام به شناسایی مناطق خطرناک شیوع کرونا در شهرستان کردیم، گفت: پس از بازدید میدانی مشخص شد که ۳۳ روستا مناطق پرخطر شهرستان هستند.

وی با اشاره به اینکه اکثر افرادی که در این روستا بودند هم اکنون در شهرستان های دیگر زندگی می کنند، افزود: این افراد در ایام عید به دلیل اینکه منطقه خزل دارای طبیعتی بکر و زیبا است به روستاها سفر می کنند بنابراین و با توجه به این که این موضوع باعث شیوع کرونا می شد در این راستا اقداماتی انجام دادیم.

سلگی ادامه داد: در ابتدا با عملیاتی جهادی و با هزینه شخصی اعضای گروه، مواد ضد عفونی کننده خریداری کردیم و پس از هماهنگی با ستاد مبارزه با کرونا در همدان فایل برشورهای آموزشی را دریافت و چاپ کردیم تا به مردم مناطق تحویل دهیم.

این عضو گروه جهادی بقیه الله با تاکید براینکه نحوه آموزش ارتباط با حیوانات در روستاها در این زمان بسیار مهم است، گفت: در گروه، سه اکیپ برای ارایه مشاوره به مردم تشکیل دادیم تا با ارتباط گیری چهره به چهره اطلاعات مورد نیاز و راه های پیشگیری از کرونا را به مردم انتقال بدهند.

وی با بیان اینکه پس از هماهنگی با دهیار مواد ضدعفونی کننده را در اختیار اعضای روستا قرار دادند تا به کمک هم فضای روستا را ضد عفونی کنند، افزود: این فرهنگ سازی پیامد خوبی داشت و فرماندار در شورای تامین از گروهی که منطقه را نجات دادند تقدیر کرد.

مردم روستاهای پرخطر عهد بستند تا از اجتماع جلوگیری کنند

سلگی با اشاره بر اینکه صحبتی با دهیاران و بزرگان روستاها انجام شد تا مراسم های جمعی از جمله ختم و عروسی را لغو کنند، تصریح کرد: خوشبختانه تعهد نامه های لغو مراسم ها نوشته شد و همه امضا کردند تا پای عهدشان بمانند و تا این لحظه منطقه براساس برنامه مد نظر پیش رفته است.

این عضو گروه جهادی بقیه الله با بیان اینکه گروه ما بصورت خودجوش و جهادی به میدان کار آمد تا در کنار مردم باشد، خاطر نشان کرد: عدم وجود ماسک در شهر باعث شد تا به دنبال مجوز برای تولید برویم و در ابتدا قصد داشتیم پنج هزار تا ۱۰ هزار ماسک تولید کنیم اما در ادامه متوجه شدیم با این تعداد کاری پیش نمی رود.

وی در پایان با تاکید بر اینکه مبلغی توسط اعضای گروه جمع و تصمیم گرفته شد صرف ایجاد کارگاه برای تولید ماسک شود، گفت: در حال حاضر با وجود سه کارگاه روزانه سه هزار ماسک تولید می شود و قصد داریم این تعداد را به  ۱۰۰ هزار ماسک برسانیم.

قدر نیروهایی که همیشه در بحران ها کمک حال مردم هستند را بدانیم

در پایان باید گفت اگر فرهنگ رعایت بهداشت فردی، ضد عفونی کردن محل زندگی و عدم حضور در مراکز شلوغ را داشته باشیم قطعا خواهیم توانست کرونا را شکست دهیم و زنجیره انتقال ویروس را قطع کنیم.

همه مردم باید قدردارن زحمت نیروهای جهادی باشیم چرا که همیشه خط مقدم بحران ها بوده و از جان و مال خود مایه گذاشتند تا در کنار یکدیگر از بحران ها عبور کنیم.

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=54687
  • دیدگاه‌ها برای گذر از «بحران» با «گروه های جهادی»/ بصورت خودجوش به میدان آمدیم بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.