• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
3

کمبود سونوگرافی خانم از دغدغه های مراجعه کنندگان همدانی

  • کد خبر : 30854
  • 19 آبان 1398 - 8:53
کمبود سونوگرافی خانم از دغدغه های مراجعه کنندگان همدانی

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان از کمبود رادیولوژیست خانم در همدان خبر داد و گفت: همدان نیازمند حداقل افزایش دو برابری رادیولوژیست برای رفع نیاز جامعه است. به گزارش عصر همدان؛ کمبود رادیولوژیست و سونوگرافیست نه تنها در همدان بلکه در سراسر کشور به معضلی جدی تبدیل شده است. از یک سو پذیرش سهمیه […]

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان از کمبود رادیولوژیست خانم در همدان خبر داد و گفت: همدان نیازمند حداقل افزایش دو برابری رادیولوژیست برای رفع نیاز جامعه است.

به گزارش عصر همدان؛ کمبود رادیولوژیست و سونوگرافیست نه تنها در همدان بلکه در سراسر کشور به معضلی جدی تبدیل شده است. از یک سو پذیرش سهمیه محدود در این دو رشته پزشکی در دانشگاه‌های سراسر کشور و از سوی دیگر نیاز بیشتر جامعه به رادیولوژیست و فیزیوتراپ و کمبود اینگونه پزشکان برای خدمات‌رسانی منجر به صف‌های طولانی شهروندان در اینگونه مراکز و تعیین وقت‌های طولانی‌تر شده است و این مشکل همچنان وجود داشته و دارد.

برای بررسی این مشکل حسن بهرامی مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی استان همدان امروز در گفتگو با خبرنگار عصر همدان در خصوص کمبود سونوگرافیست خانم در استان همدان گفت: این موضوع بارها از سوی حوزه درمان استان همدان در وزارتخانه بهداشت و درمان مورد پیگیری قرار گرفته اما همچنان این مشکل در همه کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه سهمیه پذیرش دستیار سونوگرافیست خانم به نسبت نیاز جامعه بسیار کم است افزود: استان همدان در حال حاضر دارای ۳۲ رادیولوژیست است که ۷ نفر آنها خانم و ۲۵ نفر دیگر آقا هستند.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با اشاره به اینکه از مجموع این رادیولوژیست ها ۲۴ نفر در همدان و مابقی در شهرستان های استان خدمات دهی می کنند خاطرنشان کرد: حداقل با افزایش دو برابری تعداد رادیولوژیست ها تقریبا می توانیم به شرایط ایده آل برسیم.

بهرامی با بیان اینکه کمبود اینگونه پزشکان یک مسئله کشوری است اضافه کرد: باید در وزارت بهداشت و درمان به صورت کلان در این زمینه تصمیم گیری لازم انجام شود.

انتهای پیام/ف

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=30854
  • دیدگاه‌ها برای کمبود سونوگرافی خانم از دغدغه های مراجعه کنندگان همدانی بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.