• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
1

آموزش و پرورش بهار چه سهمی در موفقیت نفر برتر کنکور این شهر داشت؟

  • کد خبر : 16639
  • 03 شهریور 1398 - 7:16
آموزش و پرورش بهار چه سهمی در موفقیت نفر برتر کنکور این شهر داشت؟

کسب رتبه برتر کنکور توسط دختر جوان بهاری در رشته انسانی در حالی نقل محافل شده که هر نهاد و ارگانی به نوعی به فکر مصادره آن به نفع خود می باشد. به گزارش عصر همدان؛ کسب رتبه برتر کنکور سراسری در سال ۹۸ توسط یک جوان بهاری یکی از مهمترین اخبار روزهای گذشته شهرستان […]

کسب رتبه برتر کنکور توسط دختر جوان بهاری در رشته انسانی در حالی نقل محافل شده که هر نهاد و ارگانی به نوعی به فکر مصادره آن به نفع خود می باشد.

به گزارش عصر همدان؛ کسب رتبه برتر کنکور سراسری در سال ۹۸ توسط یک جوان بهاری یکی از مهمترین اخبار روزهای گذشته شهرستان بهار و استان همدان بود که موجب خوشحالی مردم ما شد.سیده آمنه موسوی بلال نام این دختر جوان بهاری است که موفق به کسب رتبه چهارم در رشته انسانی شد.

وی که در یک خانواده فرهنگی بزرگ شده و حمایت و پشتیبانی خانواده را مهمترین عامل موفقیت خود می داند. این دختر جوان بهاری در دبیرستان آمنه همدان تحصیل کرده و کمک معلمین خود را در موفقیتش موثر می داند.

وجود چنین فرزندانی در خاک و بوم شهرمان برای ما مایه مباهات است و به این عزیزان افتخار می کنیم، اما سوالی که ذهن مارا به خود معطوف کرده این است که آیا اگر این دختر در مدارس بهار نیز تحصیل کرده بود بازهم می توانست این رتبه را کسب کند؟

قطعا امکانات آموزشی و فرهنگی مرکز استان با شهرستان قابل مقایسه نیست ؛اما مسئولین ما در جذب و ماندگاری نخبه های شهرمان و همینطور جذب اعتبار و امکانات آموزشی برای شهرمان چه کرده اند؟ وقتی اکثر جامعه آموزشی شهرمان فرزندان خود را برای تحصیل به شهر همدان میفرستند که نمونه بارز آن رئیس سابق آموزش و پرورش بهار است؛ دیگر چه انتظاری می توان از مردم عادی داشت.

وقتی فرزندان جامعه آموزشی ما به بهانه های مختلف در مدارس همدان مشغول به تحصیلند، این دقیقاً به این معناست که ما خود به تبحر معلمین و امکانات آموزشی شهرمان اعتقادی نداشته و بالطبع تلاشی هم برای بالابردن آن نخواهیم کرد.

اما گذشته از این نوع نگاه به محیط آموزشی شهر ؛ در سالهای اخیر شاهد رشد معلمین بهاری و تدریس آنها در بهترین مدارس همدان به دلیل بها ندادن به آنها در شهر آبا و اجدادیشان بوده ایم که همین پتانسیل می تواند در شهر بهار و به نام دانش آموزان بهاری تمام شود.

اما دلیل بها ندادن به نخبگان، معلمین بهاری و آموزشگاه های آن چیست؟ آیا مشکل از مردم و چشم و هم چشمی است؟
آیا مردم ما همدان و آموزشگاه های همدان و معلمین همدانی را پربارتر از بهاری ها می دانند؟ اگر این چنین است چرا همین معلمین خوش نام بهاری که در مدارس همدان مشغول تدریس هستند اکثر دانش آموزانشان بهاریند؟

به قول معروف «احترام امامزاده را متولی باید نگه دارد» متولی معلمین و مدارس و آموزشگاه های بهار نیز آموزش و پرورش است که به این نام مرجعیت داده است؛ تا وقتی که آموزشگاه ها و معلمین و مدارس بهار حرمتی نزد جامعه آموزشی شهر نداشته باشند، مردم نیز با الگو برادری از آنها پیرو خط و رسم سردمداران این جامعه می شوند.

امیدواریم مسئولین از صمیم قلب اعتقاد به پیشرفت شهر داشته باشند و این اعتقاد نه در کلام که در رفتارشان هویدا باشد تا فرزندان این آب و خاک با افتخار نام مدارس بهاری را برده و عامل موفقیتشان را استفاده از تجربیات معلمان و امکانات آموزشی شهر و دیار خود بدانند.

انتهای پیام/ک

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=16639
  • دیدگاه‌ها برای آموزش و پرورش بهار چه سهمی در موفقیت نفر برتر کنکور این شهر داشت؟ بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.