• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
4

کاش برخی مسئولین به اندازه شرکت علیصدر، پیگیر تحقق مسکن ملی بودند!

  • کد خبر : 152998
  • 31 اردیبهشت 1401 - 8:41
کاش برخی مسئولین به اندازه شرکت علیصدر، پیگیر تحقق مسکن ملی بودند!

اگر از تعدادی مشاور املاک در خصوص نحوه تعیین اجاره بها یا قیمت فروش در شهر همدان بپرسیم، پاسخ یکسان خواهد بود! صاحب خانه بر اساس میل شخصی تعیین می کند؛ تقریبا هیچ نظارتی در این بخش وجود ندارد و قیمت های نجومی، همدان را به یکی از شهرهای گران قیمت حوزه مسکن تبدیل کرده […]

اگر از تعدادی مشاور املاک در خصوص نحوه تعیین اجاره بها یا قیمت فروش در شهر همدان بپرسیم، پاسخ یکسان خواهد بود! صاحب خانه بر اساس میل شخصی تعیین می کند؛ تقریبا هیچ نظارتی در این بخش وجود ندارد و قیمت های نجومی، همدان را به یکی از شهرهای گران قیمت حوزه مسکن تبدیل کرده است.

به گزارش عصرهمدان؛ این روزها که به فصل نقل و انتقال و اجاره خانه نزدیک می شویم، اگر چندروزی پیگیر تهیه یک خانه مناسب برای اسکان باشیم و حتی ده ها بنگاه معاملاتی از حدود ۱۵۰۰ مشاور املاک در شهر همدان را سر بزنیم، پاسخ آنها نشان از رها شدگی بازار مسکن چه در بحث خرید و فروش و چه در بحث اجاره دارد.

قیمت های عجیب و غریب و بدون هر نوع پشتوانه منطقی و مشاوران املاکی که برای دریافت درصد تعیین شده خود تلاش می کنند تا دو طرف معامله را به هم نزدیک کنند.

از تعدادی مشاور املاک در خصوص نحوه تعیین اجاره بها یا قیمت فروش پرسیدیم؛ پاسخ یکسان بود! صاحب خانه بر اساس میل شخصی تعیین می کند؛ تقریبا هیچ نظارتی در این بخش وجود ندارد و قیمت های نجومی، همدان را به یکی از شهرهای گران قیمت حوزه مسکن تبدیل کرده است.

دلایل متعددی وجود دارد؛ عدم عرضه مسکن به تعداد کافی، محدودیت زمین برای توسعه شهر، انحصار در ساخت و ساز، تقاضای بالا از شهرهای اطراف و استانهای مختلف دیگر، انباشت تقاضا در سال های گذشته، تعداد بسیار زیاد مشاورین املاک و دلال بازی و مهمتر از همه ضعف های جدی در اداره کل راه و شهرسازی و معاونت عمرانی استاندارد ی برای برون رفت از این شرایط بحرانی.

با روی کار آمدن دولت سیزدهم، بارقه های امید و تحقق وعده ساخت مسکن برای قشر محروم جامعه زده شد. چهارمیلیون مسکن برای کل کشور که حداقل سهم استان همدان ۱۰۰ هزار واحد مسکونی اعلام شده بود.

آنچه تا الان رخ داده است، اعلام اخبار کاغذی در تعیین زمین در محدوده روستای شورین است که برخی از منابع از تعارض در این زمین ها هم خبر می دهند.

در حالیکه در استانهای مجاور نظیر کرمانشاه، خبر از کلنگ زنی چند هزار واحد در ماه‌های گذشته منتشر شده، در استان همدان هنوز در همان خبر ۶۸۰ هکتار متوقف مانده است.

صریح و شفاف با معاون هماهنگی امور عمرانی و مدیرکل راه و شهرسازی استان!

فرصت ها مثل برق می گذرند و به زودی وقت محاسبه فرا خواهد رسید. تردید نکنید که این مردم با کسی عقد اخوت نبسته و کم کاری را تحمل نخواهند کرد. علی الخصوص اینکه در دولت انقلابی و مردمی آیت الله رئیسی باشد.

سفر ریاست محترم جمهور به استان همدان نزدیک است و قطعا یکی از مطالبات ایشان، میزان پیشرفت مسکن اقدام ملی خواهد بود و قطعا از وضع موجود راضی نخواهند بود. پس تا دیر نشده اقدام کنید!

ضمن اینکه تکریم ارباب رجوع هم از ضرورت های دولت مردمی سیزدهم است و نهادهای نظارتی دولت از ارجاع مردم به پشت پنجره اداره کل راه و شهرسازی و پاسخگویی به این شیوه قطعا راضی نخواهند بود. حالا چرا تا کنون از طرف معاونت بازرسی استاندارد ی تذکر داده نشده، بماند!

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=152998
  • دیدگاه‌ها برای کاش برخی مسئولین به اندازه شرکت علیصدر، پیگیر تحقق مسکن ملی بودند! بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.